Varierende Hardstyle Bassdrum

niet zoveel tijd maar hier toch een kort berichtje omdat ik jullie allemaal zo aardig vind.

@bassfighterz: zit niet genoeg sub in. zou je sub beter compressen. verder meer hoog erin door hihats e.d.

@JRD: kick/melo zitten niet op zelfde toonhoogte. verder zou ik er meer distortion overheen doen. Ik vind je punch heerlijk btw!

@TheBassPounderz: zou je tail iets korter maken. loopt nu teveel in elkaar over. minder distortion, persoonlijk. en lager pitchen. wederom lkre punch!

@joey: samplepack?

@TheBassPounderz: Klinkt erg vet, je kick mag nog wel wat naar voren gehaald worden.

@TheBassPounderz

Vet :) komt misschien ook omdat het origineel zon bazennummer is, en dit redelijk bij het origineel in de buurt komt kwa sound. Desalniettemin zeer netjes gedaan. Respect :D

@RvH

Dankje :) Heb sommige dingen iets anders gedaan maar was ook de bedoeling om zo dicht mogelijk in de buurt te komen van het origineel.

Ben weer even bezig geweest met dat warme weer om een kickje te maken :D

Zo JRD Dat klinkt echt goed naar mijn mening. Tipje van de sluier hoe je zoiets maakt, of is dat voor een beginner als ik voorlopig niet mogelijk:o:...?
Is namelijk héél dicht in de buurt van wat ik zelf gewoon heel mooi vind. Alleen behalve de sequencer en verschillende VSTi's aftasten nog vrolijk opzoek
hoe zo iets te krijgen om mee aan de slag te kunnen... (ondanks alle 118 pagina's hier gelezen te hebben!!)

Laatst gewijzigd:
@BassPounderz klinkt lekker maat, je kick lijkt erg op die van hhz (subsonic soundz hardbass edit) nice job :okdan:

Hier ook ff stukje van mij, kick heb ik al eens gepost maar heb wat aanpassingen gedaan + er zit nu een screetch onder..:?

Attachments

• kick+screetch 29-06-2010.mp3
    745,9 KB · Bekeken: 92
@Homeboy: Je screetch klinkt wel vet maar hij staat wat zacht. ;)
@BassPounderz: Klinkt goed! :D

Met hydra gemaakt.

Kan mischien iets te hard staan want kan ff niet op me speakers luisteren.

Attachments

• Hydra kick joepie.mp3
    561,3 KB · Bekeken: 85
Laatst gewijzigd:
@Homeboy

Ey thanks :), misschien moet je met je eigen kick iets meer spelen met de decay zodat ie lekker gaat rollen.

@JoeyJoey

Klinkt goed maar het heeft totaal geen kracht en kwa persoonlijke smaak heeft ie ook iets TE veel resonance LAYERE is de optie :okdan:

@basspounderz: klinkt beter nu.

@Homeboy: klinkt erg lekker. Vind de kick ook echt goed zo (miss iets meer laag rond 70hz). Ik ben het niet eens met de opmerking hierboven dat de kick meer decay moet hebben. Niet alle kicks hoeven te rollen. De kick en screetch passen juist op deze manier erg goed bij elkaar.

@joey: bij 0:06 opeens meer bass. hoor je dat ook? druk het e.e.a. elkaar weg misschien. zoals hierboven dient te kick meer kracht te hebben. meer laag erin dus.

@ TheBassPounderz:
Ja er zit nog amper FX op en dit is gemaakt met een Hydra dus zal eens layeren ja :)

@ Sytam , ja dat er opeens meer bass inzit komt door de reverse kick die er doorheen komt :P

Deze kick is gemaakt met microtonic , en de screech is ff snel gemaakt met sylenth1 , (aan het einde hoor je de kick nog zonder screech.)

Attachments

• nieuwekickscreh1.mp3
    373,5 KB · Bekeken: 91
Laatst gewijzigd:
@ TheBassPounderz:
Ja er zit nog amper FX op en dit is gemaakt met een Hydra dus zal eens layeren ja :)

@ Sytam , ja dat er opeens meer bass inzit komt door de reverse kick die er doorheen komt :P

Deze kick is gemaakt met microtonic , en de screech is ff snel gemaakt met sylenth1 , (aan het einde hoor je de kick nog zonder screech.)

@Joeyjoey Je kick staat veelste hard en duwt de screech weg, Probeer het wat gebalanceerder te laten klinken. keep on trying:okdan:

check it out :D

Attachments

• Melodie+kick.mp3
    301,3 KB · Bekeken: 99
@Aftersho-Q

Screetch te zacht ? Ik vind hem eerder een beetje dunnetjes dan te zacht, zal eens wat gaan layeren. Het moet echt wel wat dikker die sound.

@BassPounderz

De kick doe ik nu niks meer aan, en zoals sytam al zegt "niet alle kicks moeten rollen" Misschien ga ik het laag nog iets boosten maar eerst ff wat experimenteren :D

@joeyjoey

ik vind je kick totaal niet verkeerd alleen is hij een beetje té gedistord als je snapt wat ik bedoel. Probeer eens wat van je distorten te halen en misschien een lowpass filter erover !?

@Desolated

Je punch komt niet echt door, voor de rest lekker !

@joey:klinkt al beter. maar volgens mij schiet alles behoorlijk in het rood. don't overcompensate it....

@desolated: de punch komt idd niet door. haal wel aub de limiter eraf.

ff snel gemaakt:doei:

Attachments

• sfimg1.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 91
@ Desolated , Klinkt lekker zeg die bass :D

@ Sytam , Die lead/screech (klinkt een beetje als iets er tussen in :P) Klinkt echt vet zeg :halleluja

En bedankt allemaal voor de tips :) , heb hem nu al even zachter gezet want als ik het terug luister staat hij idd veeeeeels te hard
:engel:

Attachments

• Screech123.mp3
    253,1 KB · Bekeken: 88
@Aftersho-Q

Screetch te zacht ? Ik vind hem eerder een beetje dunnetjes dan te zacht, zal eens wat gaan layeren. Het moet echt wel wat dikker die sound.

Ook goed.:D

@joeyjoey: Klinkt nog heel droog. Ga eens wat FX gebruiken, dan zal het wel al stukken beter klinken. ;)

@systam: Vind je kickbass wel goed klinken. :)

weer wat news uit de studio :dj:

Attachments

• dnx_hs_06.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 86
@systam: Je kick klinkt heel goed, vind de rest alleen wat minder.

@deniax: Vette synth/melo, vette kick, alleen past het (nog) niet echt bij elkaar, misschien wat meer EQ?

Back