Varierende Hardstyle Bassdrum

Idd bierdop die kick klinkt echt lekker , :okdan:

Save your scrap for victory :P

Attachments

• Metkickjeej.mp3
    2 MB · Bekeken: 88
@NessPJ
Kick klinkt goed alleen die lead is echt irritant na 2 sec luisteren..

Thanks voor je feedback. Je bedoelt hopelijk dat de lead te scherp op je oren drukt?
(Dat moet idd anders merk ik nu... die is met vermoeide oren afgemixed zo te merken).
16:02: Ik merk net trouwens dat dit alleen op Zippyshare zo is. Op soundcloud en de mp3 zelf is de lead veel minder drukkend op de oren en de kraak beter te horen. :)

Iemand trouwens nog tips voor het verbeteren van mijn kick? Ik vind dat de kraak eigenlijk net niet goed genoeg door komt...
echter als ik hem nog harder zet op de mix klinkt het niet meer mooi. (Gemaakt met Sylenth1 en Camelphat trouwens).

@ Bierdop:
Zeker nette kick trouwens, maar er zit net iets te veel distortion in lijkt het. (Ik hoor een kraak in het hoog die niet echt samenloopt met de kick).

@ Joeyjoey:
Gave vocals! :) Zelfgemaakt?
Ik denk dat je kick iets meer hoog moet hebben in de EQ en dat hij een tikkeltje korter moet (minder decay) en dan zou je eigenlijk je subbass iets meer naar voren moeten brengen (als die erin zit?) dan krijgt je kick wat meer power/drive.

Laatst gewijzigd:
Fun dingetje die nix te make heeft met contest (blaas weer eventjes een beetje leve in scrap attack):
En JoeyJoey zo hoort ie te klinke :D (youtube link)
(samen gemaakt met een vriend en hier geupload)

Attachments

• anti-climax forum.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 97
Heb een stukie gemaakt, ben nog zwaar aan het tweaken...succes:okdan:

Attachments

• kanuzo_.mp3
    777,1 KB · Bekeken: 103
@Kanuzo: Ik vind je melo wel lekker..Heeft een lekkere drive. ;) Synth past er ook wel bij. :)
De kick is ook wel goed alleen speelt die wat op de achtergrond maar zoals je zelf zegt ben je nog aan het tweaken dus dat komt wel goed. :D
@BassPounderz: Klinkt wel lekker al vind ik het niet echt origineel. Die kick heb ik al vaker gehoord lijkt het.(niet alleen bij jou ;))

Ik heb ook nog eens wat. Het is allemaal nog wat standaard en de mix is nog niks. Heb ook nog geen opbouw fzo maar wou gwn wat laten horen.:D
Weet ook niet of k er mee doorga want vind de melo nogal ''cheesy'' klinken.:P

Attachments

• Hardstile Nr. 1.mp3
    1 MB · Bekeken: 101
@Aftersho-Q

Tis geen sample kick lawl (als je da bedoelde)

Nee bedoel ik niet. Het heeft gwn zo'n typische sound die je tegenwoordig echt vaak hoord.;)

@ the bass pounderz

cool gedaan! kick erg nice:D

ik heb nog steeds moeite met mijn bass, wie kan me er een beetje bij helpen?

mijn manier van een bass maken werkt niet ben ik achter gekomen, ik maakte mijn punch, kopieerde die, gooide er camelphat met de preset ``just subs`` eroverheen en speelde wat met de ``mul`` en ``pitch``

gevolg is dat er genoeg laag is, maar het niet knalt en als ik em pitch verliest hij kracht.

@Diabolic,

Thx

Hier een voorbeeldje wat je kan doen met 3xOsc.
Ik gebruik zelf hydra maar die heb ik niet gebruikt aangezien dat het geheim van de kok is :)

Attachments

• Simpel 3xOsc Bass.zip
    30,8 KB · Bekeken: 98
@Diabolic

Zorg ervoor dat de basis al genoeg laag heeft, dan pas fx erover en zo nodig eens gaan layeren, dan kan het niet missen !

Back