Varierende Hardstyle Bassdrum

Klinkt goed zeg JRD :okdan:

-------------------------

Heeft iemand een idee hoe je net zo'n kick+bass krijgt als brennan heart in dit nummer :

(begint ergens rond de 2:40)

Nja gebruikt hij wel in meerdere nummers ,

Zou dit gewoon gemaakt zijn met microtonic of Hydra .. of iets anders ?:P

Als ik BH zijn studio zo heb bekeken gaat die zeker niet met hydra of microtonic een bass maken. Hardware genoeg! ;)

Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet mogelijk is met hydra of microtonic hé! :D

@ JRD: Doe iets met die vocals man! Je kick vind ik wel goed alleen mag die nog wel wat dikker klinken. ;)

Microtonic klinkt als plastic en Hydra blikkerig, beide ruk.. Zeker in een mix!

Meeste hoogwaardige (hardstyle) produkties worden met idem materialen gemaakt, denk aan een Access Virus bv.

Moet ik hier serieus op antwoorden?

Was een serieuze vraag.:)

Ik hoef geen discussie , heb al genoeg vette dingen gehoord die te vergelijken zijn met profs en enkel met software zijn gemaakt!;)

@systam: lol :D

Wat vind je er niks aan?

Tok?
Punch?
Bass?

hier klapt hij best lekker door de genelecs!

JRD is de feedback man :D je bent al op de goede weg haha..

Mijn visie op de bassdrum van Declone: Je kick vind ik wel goed, hakt er lekker in, punch ook merkbaar aanwezig sluit lekker aan op de kick. De bass ben ik niet zo over te spreken, het is meer een galm dan een trilling maar misschien is dit wel de bedoeling wel geweest ?!

Microtonic klinkt als plastic en Hydra blikkerig, beide ruk.. Zeker in een mix!

Meeste hoogwaardige (hardstyle) produkties worden met idem materialen gemaakt, denk aan een Access Virus bv.

Je zult dan nog aardig verrast worden hoeveel "Prof" hs artiesten er nog junglist/hydra gebruiken voor hun kicks. ;)
Trouwens niet alleen kicks, ik weet van van NC dat ze bijvoorbeeld Hydra gebruikt hebben voor tracks als Shreek.(de beruchte sound)

Diabolic:
Ik vind je snare in je mixintro nog aardig droog klinken, ook mag die vocal flink harder want die was wel erg ver op de achtergrond.
Opbouw richting break is ook nog erg minimaal, zelfde geld eigenlijk voor je hele stuk tot nu toe.
Het is te droog en te minimaal, een screechje die lichtjes infiltert.
Mensen mogen gerust weten dat er wat in komt knallen binnen een paar sec, opvullen dus die zooi. ;)
Kick is aardig, daarbij staat de snare op je punch wel vrij hard, maar de sound ervan is prima.

Succes ermee. :)
-----------

Ook al valt er niet veel over te zeggen in deze kwaliteit, wil ik toch even een vidje plaatsen waar ik atm mee bezig ben:
http://www.twitvid.com/9KTAP

Laatst gewijzigd:
Je zult dan nog aardig verrast worden hoeveel "Prof" hs artiesten er nog junglist/hydra gebruiken voor hun kicks. ;)
Trouwens niet alleen kicks, ik weet van van NC dat ze bijvoorbeeld Hydra gebruikt hebben voor tracks als Shreek.(de beruchte sound)

Oud nieuws, ook hebben zij Nexus gebruikt in meerdere tracks, who cares.

Was niet het punt waar het om ging, wel dan?

Nu je toch NC aanhaalt als vb, zij maken hun kicks niet met hydra of andere troep, nu jij weer lol :P

Oud nieuws, ook hebben zij Nexus gebruikt in meerdere tracks, who cares.

Was niet het punt waar het om ging, wel dan?

Nu je toch NC aanhaalt als vb, zij maken hun kicks niet met hydra of andere troep, nu jij weer lol :P

Nou beste avalon,
jij zegt: "Microtonic klinkt als plastic en Hydra blikkerig, beide ruk.. Zeker in een mix!"

Shreek is toch een erg gewaardeerde plaat, dan wel niet beste track van hun...
Nexus interesseert me niks en is een rompler wat er totaal buiten staat.

En dan mag je mij bewijs geven dat ze hun kicks niet met hydra of andere "troep" maken.
Van frontliner weet ik het ook dat hij vele kicks uit jawel junglist/hydra heeft gehaald.
Dat je het uberhaupt als troep verklaart geeft zelf je onkunde aan.

Zet grote producers achter een laptop neer met alleen maar minimale gear en alleen soft-synths.
Ik durf te wedden dat er nog dikke tracks uitlopen.
Je hebt totaal geen flauw idee waar je het over hebt.

Nou beste avalon,
jij zegt: "Microtonic klinkt als plastic en Hydra blikkerig, beide ruk.. Zeker in een mix!"

Shreek is toch een erg gewaardeerde plaat, dan wel niet beste track van hun...
Nexus interesseert me niks en is een rompler wat er totaal buiten staat.

En dan mag je mij bewijs geven dat ze hun kicks niet met hydra of andere "troep" maken.
Van frontliner weet ik het ook dat hij vele kicks uit jawel junglist/hydra heeft gehaald.
Dat je het uberhaupt als troep verklaart geeft zelf je onkunde aan.

Shreek hun beste plaat, blijft een mening.
Nexus is software, staat er dus niet buiten.

Mijn "onkunde" daar kun jij helemaal niet over oordelen mannetje.

Ik mag jou bewijs aanleveren?

Begin jij maar 's dan lol, met al je mooie vorobeelden.

Hoe dan ook software-boy, er is een hele goede reden waarom al die studios volgepakt zijn met hardware en nee dat is niet alleen maar een voorkeur kwestie, denk jij van wel, dan geeft dit jouw onkunde aan 100%.

Gaat me een beetje ver dit maar ok, ik zal proberen te reageren.

Nexus is software, staat er dus niet buiten.
.
Euhm, het verschil tussen een romper en soft-synth weet je niet?
Zoals ik al zei, dit kun je niet vergelijken.
Betreft shreek, klopt is een mening.
Maar mischien versterk ik die mening nog wat meer door te zeggen dat hij op talloze cds staat en hoog aangeprezen is bij vele download sites.
Tevens is hij kapot gedraait in die tijd en is hij erg vaak germxed.
Maar ik neem aan dat je dit zelf ook wel wist. ;)
Ben benieuwd of al die mensen die intro sound ook zo blikkerig vonden klinken..

Mijn "onkunde" daar kun jij helemaal niet over oordelen mannetje.
Klopt, maar waar ik wel over kan oordelen is dat je soft-synths flink afschrijft terwijl je ze in de hardstyle scene tegenwoordig niet meer kan wegdenken.

Hoe dan ook software-boy, er is een hele goede reden waarom al die studios volgepakt zijn met hardware en nee dat is niet alleen maar een voorkeur kwestie, denk jij van wel, dan geeft dit jouw onkunde aan 100%.
Je geeft totaal geen argumenten waarom ze er wel staan.....
Ook mij namen geven als software-boy vind ik behoorlijk kinderachtig.
Ik reageer alleen op het feit dat je plugins als Hydra "blikkerig, beide ruk.." vindt.
Onderbouw het dan graag aub, want je laat het nu overkomen dat je er niet komt zonder een virus.......

Betreft die voorbeelden, dat weet ik van binnen mijn groep. :)
Je maakt er nu zelf een discussie van wat er niet eens had hoeven te komen....

Back