Varierende Hardstyle Bassdrum

Heb wat dist eruit gehaald, en wat zitten prullen... al beter zo?

Attachments

• Kick2.mp3
    160,7 KB · Bekeken: 80
Kick doet me denken aan poltergeist. Alleen hoor ik alleen maar mid-tonen denk ik?
Zou kunnen, heb op dit moment helaas geen beschikking over goeie monitors. Zit op tour (en ben eigenlijk blij dat ik nog wat kan maken), heb alleen een hd-25 waar ik nu mee mix, daarop klinkt t redelijk goed naar mijn idee, maar misschien gewoon de afmix nog bijstellen.
Grappig trouwens dat je over poltergeist begint, zatox is namelijk wel een van mijn grote voorbeelden:D

over jou kick: 2e versie is al beter, ik zou alleen je decay van de staart wat korter maken zodat ie wat meer als kick klinkt. Nu is het meer rumble aan het eind.

Laatst gewijzigd:
Ben ook maar weer eens wat gaan prutsen, normaalgesproken maak ik nooit "varierende" bassdrums en vond het wel eens tijd om het uit te proberen :) Hier het resultaat, melodie is van zatox, let niet op het pitchen van de bass want die heb ik niet proberen na te maken oid.. Comments are welkom

Attachments

• varitest.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 87
Ben ook maar weer eens wat gaan prutsen, normaalgesproken maak ik nooit "varierende" bassdrums en vond het wel eens tijd om het uit te proberen :) Hier het resultaat, melodie is van zatox, let niet op het pitchen van de bass want die heb ik niet proberen na te maken oid.. Comments are welkom

Klinkt eerlijk gezegt best vals , welke synth gebruik je ?
En heb je de noten van je kick/bass op de zelfde plek gezet als van je melodie ? (de bassline dan)

.

.

@Homeboy de lead met cutoff klinkt wel lekker. Moet alleen nog wat voller probeer is wat delay en reverb en miss kan je nog de lead nog wat voller maken met wat nexus leads.

Ook maar ff melo van zatox met nieuwe kick gemaakt. Lead is naar mijn idee nog ietsje te schel en punch te zacht maar vind het vaak moeilijk om juiste combinatie van lead en kick te vinden komt waarschijnlijk ook omdat ik geen monitoren heb : )

Attachments

• zatox-can'tholdusback1.mp3
    1 MB · Bekeken: 70
  • test-melos.mp3
    2 MB · Bekeken: 73
@Homeboy de lead met cutoff klinkt wel lekker. Moet alleen nog wat voller probeer is wat delay en reverb en miss kan je nog de lead nog wat voller maken met wat nexus leads.

Ook maar ff melo van zatox met nieuwe kick gemaakt. Lead is naar mijn idee nog ietsje te schel en punch te zacht maar vind het vaak moeilijk om juiste combinatie van lead en kick te vinden komt waarschijnlijk ook omdat ik geen monitoren heb : )

vette kicks!

@Joey

Dat ie vals klinkt klopt helemaal, ik heb de pitch van de oscillator gelinkt aan de lfo waardoor hij een beetje zenuwachtig wordt.. Dacht laat eens wat anders proberen, die dikke leads blijf ik lastig vinden om te maken.
Het gaat ook niet echt om de lead maar om de bassdrum, en zoals eerder gezegd "niet letten op de volgorde waarop de sub gepitcht wordt"

@Rockzorr

Thnx voor de tip maar ben geen fan van nexus, ik wil gewoon mijn eigen maken hoe dan ook :D

Jouw stukje: kicks horen best goed maar hebben maar op één toonhoogte echt power.
Je leads mogen wel iets minder ruisen voor de rest toppie !

@ Homeboy , oja nu zie ik het :stupid:P

@ Rockzorr , Zo ik hoor een hele mooi kick ! :okdan:

Alleen de lead,,, een dikke ruis :dubbel:

Velen denken dat het een makkie is om een dikke kick te maken zoals de pro's doen, het zal ook wel, als je weet wat je doet !

Precies. als ik ook google op nustyle kick tutorial zie ik overal dezelfde vragen, of ze ff snel iets kunnen uitleggen. En geen antwoord daarop natuurlijk :)

Ik vind vooral het tunen vet om te doen. Steeds weer proberen, en dan tot een gewenst resultaat te komen.

Vroeger veel muziek gemaakt (fasttracker II, Buzztracker). Ook een tijd lang met een stel maten een trackergroup "Morphcore.com" gehad. Toen een lange tijd mee gestopt, en sinds een jaartje weer begonnen.

Velen denken dat het een makkie is om een dikke kick te maken zoals de pro's doen, het zal ook wel, als je weet wat je doet !

Idd , en vooral het pitchen is lastig ,,

Als hij te laag pitched dan klinkt het net als een scheet en te hoog heb je weer weinig bass enz enz..

Maja hardstyle maken is ook niet zo makkelijk als mensen denken (vooral mensen die niks met hardstyle hebben en vinden dat alles het zelfde klinkt :P)

Heb weer een intro dingetje gemaakt , heb al het een en ander erin gedouwt om hem niet te eentonig te laten klinken maar nog niet helemaal gelukt.:P

Attachments

• TakeitForaSpin.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 79
Kick is goed denk ik... Maar die synth is matig en melo ook als ik eerlijk mag zijn :)

Ok thx , de "screech" kan idd nog wel wat beter gemaakt worden en de melodie was ff snel gemaakt.

Ben een beetje aan het experimenteren met leads/screeches want gewoon een standaart screech vind ik zelf niet zo mooi :P

Echt superdikke kicks, lijkt net van noisecontrollers. Helemaal zelf gemaakt? Echt een rollende, warme en 'soepele' kick.

Alleen de punch mag wat feller, misschien compressie (attack rond de 40 ms, ratio ± 4:1, treshold even bekijken) om de attack te accentueren?

Ik heb weer een andere poging gewaagd.

Attachments

• boemboem1.mp3
    330,1 KB · Bekeken: 87
Hallo allemaal!
ik heb al veel over kicks geleerd op deze thread! En al veel goeie professionele kicks gehoord.
Alleen waar ik nog benieuwd naar ben: hoe maken jullie de kicks ''hard'' ? Door de compressor of een maximizer halen of beide? En doen jullie dat op een laatste kanaal pas? Of eerder?

Laatst gewijzigd:
@ Rapid

Ik gooi mijn kick in iedergeval altijd door een compressor heen om de kick toch net eventjes wat meer pit te geven.
(bassboostje op 80hz en heel zachtjes kan ook geen kwaad).

Back