Varierende Hardstyle Bassdrum

Jezus man, ik dacht eerst wat de fock is dat voor een noob, tot ik de laatste kick hoorde :P
Al vind ik wel dat hij echt veel fx/plugins gebruikt om uiteindelijk tot dit resultaat te komen, dit moet toch makkelijker te benaderen zijn ?!

Layeren van FX/Plugins is 1 ding, maar laat je niet gek maken dat je een chain van 30 plugins nodig hebt om een goeie kicksound te krijgen!

Of hij het expres zo laat zien, om het onnodig gecompliceerd over te laten komen is nog maar de vraag...
Inderdaad, dit viel mij ook al op.

Een doel wat je wel met iets gesuffisticeerdere layering bereikt is dat je geluid organischer en minder digitaal word...maar dit is simpelweg over the top.

Dat is half waar. Wat ik zelf altijd doe, is altijd ruimte tussen de fx laten. Dus fx1 op 1, fx 2 op 3, fx 3 op 5. Zodat ik op elk moment bijv wat toe kan voegen of eq'en. Of ik ben aan het experimenteren wanneer het leuk klinkt. Dan heb ik bij toeval door de hele tijd aan te passen ineens 15 fx voor 1 kick of iets dergelijks. Maar dat zijn allerlei kleine aanpassingen.

@ Purno: Als je kicks maakt dmv synth VST's (ipv een drumcomputer) kan je dat simpelweg met een Cutoff ADSR envelope doen.

Dat weet ik, maar dat bedoel ik niet.
Door sommige fx wordt de kick langer, ik weet niet waarom, maar dat maakt mij niet uit. Bijv. met Ohmicide heb ik dat wel eens, dan heb ik teveel distortion, het geluid is mooi, maar het eind niet (dan krijg je een heel raar raaawrrr geluid aan het eind), dat zou ik dan willen fixen dmv zo'n plugin :)

Door sommige fx wordt de kick langer, ik weet niet waarom, maar dat maakt mij niet uit. Bijv. met Ohmicide heb ik dat wel eens, dan heb ik teveel distortion, het geluid is mooi, maar het eind niet (dan krijg je een heel raar raaawrrr geluid aan het eind), dat zou ik dan willen fixen dmv zo'n plugin :)

Begrijp me niet verkeerd, maar dan heb je dat deel van de kick synthese (of dit soort synthese in zijn algemeenheid) nog net niet goed genoeg onder de knie.
Want hetgeen waar ik over praat, is dus exact om iets te doen aan hetgeen wat je beschrijft (dus had ik je wel degelijk goed begrepen). :)

Begrijp me niet verkeerd, maar dan heb je dat deel van de kick synthese (of dit soort synthese in zijn algemeenheid) nog net niet goed genoeg onder de knie.
Want het geen waar ik over praat, is dus exact om iets te doen aan het geen wat je beschrijft (dus had ik je wel degelijk goed begrepen). :)

Ben ik het zeker niet mee eens. Het gaat om het geluid dat je eruit krijgt, ongeacht de wijze. Als ik door meer distortion of welk effect dan ook dit verschijnsel krijg om welke reden dan ook, dan wil ik dat weg hebben, de manier hoe doet er niet toe. De reden hiertoe is dat ik niet opnieuw aan alle knoppen wil draaien totdat ik hetzelfde geluid krijg, maar nu zonder dat verschijnsel erbij.

Probeer het maar eens met Ohmicide of iets dergelijks ( ik weet niet wat je gebruikt ), soms kan het geluid dat je eruit krijgt leuk zijn, maar zit er iets aan vast dat je weg wil hebben. Daar zou zo'n plugin handig voor zijn.

Enfin, ik vraag niet om commentaar op mijn kennis over de kick synthese, ik vraag om een soortgelijke plugin, omdat deze mij handig lijkt, voor bijv. wat ik opgenoemd heb.

[edit]

En als ik dan doe wat je zojuist beschreef, dan beinvloed dat de algehele kick doordat er bijv ook distortion in de plugin zelf op staat, of op andere fx plugins. (ik heb het namelijk al eens opgezocht en er mee aan de slag gegaan)

Toch bedankt voor je hulp :)

[edit2]

Ik zit mij zojuist te bedenken dat je het misschien ook wel over het aantal plugins kunt hebben...

Daar geldt dan ook het volgende voor, soms gebeurt het bij toeval dat ik zoveel plugins heb, door de finetuning voor elk effect.

Nee, ik heb het over het creeëren/afstellen van de kick sound. :)
En of je het nu met mij eens gaat worden of niet...zal ik het blijven herhalen.
Dit verschijnsel is te beheersen met een adsr cutoff envelope.
Geef er geen boodschap aan als je dat wil (dat geld overigens voor iedereen).

Ben het ook niet echt met je eens Ness, ik snap wat Purno bedoelt met het geluidje aan het eind want heb er ook soms last van als ik een bepaalde overdrive met een distortion-plugin creëer.. Ik los het op door een sample ervan te maken en het irritante bijgeluidje er gewoon vanaf te knippen zonder dat de rest van mijn kick eronder lijdt..

In de discussie of het wel of niet nodig is om 5000 miljoenmiljard FX's voor je kick te gebruiken, wil ik zo brutaal zijn een stukje te plaatsen :D

Het is voor een remix van naar mijn mening een zaad track, maar de vocalen vond ik wel leuk. Ik heb een beetje geëxperimenteerd met de intro, weet ook niet of het bij elkaar past. (dit is ook alleen een stukje van de intro)

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=67987&stc=1&d=1299100569

Attachments

• remix pharaphaze.mp3
    3 MB · Bekeken: 82
Dacht dat jullie dit wel interessant zouden vinden:

YouTube - Making a new kick

Weet iemand een goede (gratis) vergelijkbare plugin die de envelope (0:44) in controle houdt?

pfff idd een berg inserts...15 inserts en 3 sends op 1 kick :D
Ik denk overigens dat hij drumazon gebruikt als bron.

de autofilter die hij laat zien @ 0:45, dat is toch gewoon een filter plugin die automatisch via een lfo de cutoff dicht doet?
zie trouwens ook de PCM96 als send staan. neem aan dat dit de hardware module is?
geen idee wat DARKV is maar ik gebruik geen Logic.

@ Druiloor. vet zo'n introtje :). Vind de rest ook wel lekker niet echt raw. beetje technoboy achtig vind ik het :$

@ filmpje. niet echt goede quali

Heb een keer een reverse bass geprobeerd ;p. Had nog nooit echt serieus geprobeerd. Weet niet wat ik er van moet denken hehe.Overgang zuigt wel in ieder geval. Vind die in Haatmeneer trouwens wel dik : )

:mexico:Carnaval _0_

Als er mensen zijn die de zatox achtige screech willen. PM is btw voor zebra 2

Attachments

• reverze1.mp3
    194,3 KB · Bekeken: 67
  • reverzeee2.mp3
    252,4 KB · Bekeken: 71
  • zatox-screech.mp3
    939,9 KB · Bekeken: 68
Laatst gewijzigd:
Dacht dat jullie dit wel interessant zouden vinden:

YouTube - Making a new kick

Weet iemand een goede (gratis) vergelijkbare plugin die de envelope (0:44) in controle houdt?

Moet wel zeggen dat zo'n spectrum analyser op een apart scherm wel erg cool is en tegelijkertijd functioneel. Zal dat ook eens doen als ik de ruimte heb. :)

@ rockzorr;
Die Reverze2 vind ik nog het tofst. Zatox screech is ook leuk maar jammer dat je het resultaat van de screech en kick samen niet hebt gepost. :P
Misschien een idee om een extra layer te maken van dezelfde synth met een iets fellere pitch envelope en dan de juiste bandpass filter met een tikkeltje distortion.
Niet te hard, gewoon zodat het als 1 geheel klinkt...dan klinkt het screech geluid een stuk unieker en nog een tikkeltje rauwer.

Overigens, hier valt een nieuwe track van me te horen ;) :
YouTube - Prefix -- Outrageous

@ Radicalz. Klinkt lekker lomp. Echt zo'n nummer voor later op de avond om te beuken . beetje A la Chris One. Is niet echt mijn stijl ben meer van de melodieen :). maar je track zit echt lekker in elkaar :halleluja

Excuus trouwens voor de vele posts maar heb op het moment veel inspiratie haha. Het moet geen kijk mij topic worden zoals dacht the basspounderz het mooi verwoorde.
Maar toch moest ik nog even me nieuwe lead laten horen. Wildstylez
Back 2 basics. Ik vind dat hij erg dicht tegen de echte aanzit (maar dat denk ik wel vaker van enthousiasme ;P en dan blijkt het niet zo te zijn ahha. maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Bestaat uit 2x Zebra 2x Sylenth 1 en een Toxic Biohazard laag. 8)

Attachments

• back2basics-remake-rockzorr.mp3
    1.003,4 KB · Bekeken: 80
Laatst gewijzigd:
@ Radicalz. Klinkt lekker lomp. Echt zo'n nummer voor later op de avond om te beuken . beetje A la Chris One. Is niet echt mijn stijl ben meer van de melodieen :). maar je track zit echt lekker in elkaar :halleluja

Excuus trouwens voor de vele posts maar heb op het moment veel inspiratie haha. Het moet geen kijk mij topic worden zoals dacht the basspounderz het mooi verwoorde.
Back 2 basics. Ik vind dat hij erg dicht tegen de echte aanzit (maar dat denk ik wel vaker van enthousiasme ;P en dan blijkt het niet zo te zijn ahha. maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Klinkt wel lekker hoor, Alleen clipt je master een beetje:P

Inderdaad, dit viel mij ook al op.

Misschien kan je je kick samplen en dan met edison of iets vergelijkbaars die rare raaaaaawr :) eruit knippen

lead is nog iets te dun en hij overstuurt soms in het volume
melo is cooool :D

grtzz

@ Druiloor: klinkt lekker, de melodie en de bouncende kick passen goed bij elkaar !

@rockzorr: je 2e kick vind ik wel het beste, en de zatox screech komt zeker in de buurt :o gj

@Radicalz: Ben niet zo'n fan van echte beukende hardstyle maar vind het wel lekker klinken.
Je hele track zit goed in elkaar!

Zelf 2 verschillende kicks gemaakt , de ene uit microtonic en de andere uit zebra2.
Alleen ze missen alle 2 nog iets maar ik weet niet wat. :erm:

Attachments

• FTE1.mp3
    503,1 KB · Bekeken: 68
  • UWMA1.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 69
@ Druiloor: klinkt lekker, de melodie en de bouncende kick passen goed bij elkaar !

@rockzorr: je 2e kick vind ik wel het beste, en de zatox screech komt zeker in de buurt :o gj

@Radicalz: Ben niet zo'n fan van echte beukende hardstyle maar vind het wel lekker klinken.
Je hele track zit goed in elkaar!

Zelf 2 verschillende kicks gemaakt , de ene uit microtonic en de andere uit zebra2.
Alleen ze missen alle 2 nog iets maar ik weet niet wat. :erm:

eerste vind ik beetje als een blikje klinken :P

2e

daar is de decay van je kick wat te lang en ook wat als een blikje :P

Grtzz

Edit maybe iets minder mid erin

ik was vandaag een soort breakcore achtig iets aan het maken.

Ik heb best een fijn kick erin wel :)
Beetje vervormed. Oorspronkelijke kick is uit een omnichord :)

Attachments

• half.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 68
Back