Varierende Hardstyle Bassdrum

Hier wat nieuws van mijn hand.

Mijn kicks zijn (voor zover ik zelf hoor) weer een heel stuk verbeterd, maar ben benieuwd naar jullie mening. Heb helaas nog steeds niet de beschikking over mn volledige studio dus het arrangement is (nog steeds) een beetje karig, helaas.

Attachments

• aftermath new melo 3-01.mp3
    5,1 MB · Bekeken: 83
Hier wat nieuws van mijn hand.

Mijn kicks zijn (voor zover ik zelf hoor) weer een heel stuk verbeterd, maar ben benieuwd naar jullie mening. Heb helaas nog steeds niet de beschikking over mn volledige studio dus het arrangement is (nog steeds) een beetje karig, helaas.
Voor zover ik het kan horen op mijn cheapass 2.1 setje, mag de punch wel een stuk harder. Daarnaast vind ik hem eigenlijk te rauw klinken..

Ik ben een beetje wildstylez zijn intro kicks aan het ontleden maar wat gebeurt hier nou eigenlijk ?

Het lijkt net een reversed bass met een hardere punch ervoor maar het is niet echt zo'n bassline zegmaar .. het is meer alleen sub? en een zachte bassline ??

vind het iig wel mooi vol klinken ,

Attachments

• back2basic.wav
    2,1 MB · Bekeken: 112
Voor zover ik het kan horen op mijn cheapass 2.1 setje, mag de punch wel een stuk harder. Daarnaast vind ik hem eigenlijk te rauw klinken..
Oke, thnx voor je comment. Punch bedoel jij echt zeg maar de kick mee? want sub zit volgens mij wel goed?!
En te rauw? Wat bedoel je precies, te veel distortion op de kraak of?

@BaSiQ , het mist idd een punch ..

Dat "TOK" geluid wat aan het begin van je kick moet , gewoon een heel kort stukje wat je kick echt een kick maakt.

zie hieronder een voorbeeld.

Attachments

• puch.mp3
    65,4 KB · Bekeken: 83
@BaSiQ , het mist idd een punch ..

Dat "TOK" geluid wat aan het begin van je kick moet , gewoon een heel kort stukje wat je kick echt een kick maakt.
thnx!
Ik snap opzich wel wat een punch bedoelt wordt, alleen op een of andere manier heb ik daar dan altijd moeite mee:P
Misschien wil ik er teveel sub instoppen of zo?
Kan iemand mij misschien een paar tips geven voor een goeie punch? (geen samples aub, maak alles vanaf nul met synths)

yoo,

kheb al een tijdje niet meer gepost omdat ik samen met barry en nog een vriend HEEL erg druk ben.
Maar we kunnen jullie wel iets geinigs laten horen. :D

Astu

Attachments

• 21.mp3
    426,7 KB · Bekeken: 87
thnx!
Ik snap opzich wel wat een punch bedoelt wordt, alleen op een of andere manier heb ik daar dan altijd moeite mee:P
Misschien wil ik er teveel sub instoppen of zo?
Kan iemand mij misschien een paar tips geven voor een goeie punch? (geen samples aub, maak alles vanaf nul met synths)

Je kan het ook net zoals deze tutorial doen :

Of gewoon als je een kick gemaakt hebt , de decay ervan kort zetten en dan nog een keer opslaan als sample en hem iets harder zetten met een compressor ofzo ,,

Dat is iig hoe ik het doe , weet niet of dat de goede manier is hoor :dubbel:

kijk zn output meter.. zet daar maar eens een melodie onder
en en al clipping:P
over je snip met die sub bass klinkt wel lekker,die pitched kicks word ik wel zat zo ondertussen;)(die kicks die ik maar niet kan maken)haha

Ja je kan hem altijd nog zachter zetten he :P

En het stukje wat ik in mijn post had staan is niet van mij maar van wildstylez.
Ik wil juist weten hoe je hem zo vol krijgt :P

Je kan het ook net zoals deze tutorial doen :
YouTube - Hardstyle Kick (Punch Tutorial)

Of gewoon als je een kick gemaakt hebt , de decay ervan kort zetten en dan nog een keer opslaan als sample en hem iets harder zetten met een compressor ofzo ,,

Dat is iig hoe ik het doe , weet niet of dat de goede manier is hoor :dubbel:
Ah, dankje! Ik ga dat met die decay sowieso ff proberen. Denk dat, omdat je dezelfde kick (basis) gebruikt, je meer eenheid in de sound krijgt.

Ik weet niet of er DE goeie manier is voor hs kicks, ik denkt dat gewoon veel experimenteren is en gewoon doen! Met wat feedback kom je er vanzelf, iedereen heeft z'n eigen manier denk ik.

lekkere stilo maak je,antiblijstyle .. ik hou wel van die ruigheid in je tracks maar je kick klinkt een beetje hol,meer drive zou hem lekker maken.. dikkere bass ,mischien een extra laagje toevoegen

mid/eind april staat hij wel te koop op een aantal download portals incl 3 andere tracks. ;)
Kick is vol zat en precies naar mijn smaak, je moet natuurlijk ook wel een liefhebber zijn van dit type kicks.
Een extra laag of verandering erin zou naar mijn mening alleen het effect weg halen. :)
+ het blijft natuurlijk een set-rip.
Ik denk dat het meer een kwestie van smaak is.
Luister wat oude seismic platen als: bijv.
Welke ook meer op de "plofkicks/doffe kicks" zijn gebouwd.
Ik ben geen liefhebber van de "nu-kicks" waar het meerendeel uit dit topic bestaat dat mag duidelijk zijn. :)

Laatst gewijzigd:
Back