Varierende Hardstyle Bassdrum

@ Baszco: opzich wel een zuivere kick, maar ik krijg er nog niet helemaal het gevoel bij dat het een hardstyle kick is. Misschien eens wat effecten en screeches toevoegen om te kijken wat het sfeertje doet?

@ joey: Je snippet klinkt wel goed, misschien die pulse screech nog wat meer body geven?
Die filter kick is wel erg goed overigens.

--

Gisteren nog even wat lopen pielen tussen alles door:

Attachments

• BigBang04.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 90
En wat vind je er zelf van?

Ik vind het zelf geen uitdaging om deze muziek na te maken. Tis vaak een allemaal 1 harmonie: mineur, melodisch of harmonisch). Redelijk dezelfde setup. Wel heb ik respect voor jongens die zoeken naar iets nieuws en zelf creatief zijn. De grondleggers.

Geef mijn maar Royksopp, Air en dat soort... Muzikaal zit daar voor mij veel meer in.

Ik wilde jullie alleen melden dat de Metrum een leuke plugin is voor hardstyle en andere muziek waar de kick vrij centraal staat. Dat haal je dus gewoon daaruit en met een paar minuten tweaken ben je een heel eind. Want zeg nu zelf, als de kick toch goed is heb je de halve plaat toch al af.

Ik vind het zelf geen uitdaging om deze muziek na te maken. Tis vaak een allemaal mineur, melodisch of harmonisch). Redelijk dezelfde setup. Wel heb ik respect voor jongens die zoeken naar iets nieuws en zelf creatief zijn. De grondleggers.

Geef mijn maar Royksopp, Air en dat soort... Muzikaal zit daar voor mij veel meer in.

Ik wilde jullie alleen melden dat de Metrum een leuke plugin is voor hardstyle en andere muziek waar de kick vrij centraal staat. Dat haal je dus gewoon daaruit en met een paar minuten tweaken ben je een heel eind. Want zeg nu zelf, als de kick toch goed is heb je de halve plaat toch al af.

Dat kan, een ieder heeft een andere voorkeur uiteraard.
Ik ben zelf ook iemand die meer van originaliteit houd, maar tegelijkertijd vind ik de mainstream het fijnst wegluisteren. Vrij lastige combi, een paar unieke songs (zoals bijv. Tatanka - tokyo) vallen wel in de mainstream maar zijn echt uniek. Zoiets zou ik ook willen evenaren en daar zit de uitdaging voor mij in, vanwege de beperkingen.

Ik zal eens kijken naar Metrum, wie weet doe ik er wat inspiratie uit op of iets dergelijks.

Inderdaad staat de kick vrij centraal en veelal bepalend voor het succes van het nummer, mijns inziens in ieder geval.

Uiteraard. Kijk, als je geld wilt verdienen met muziek maken zit hem dat toch in de optredens. En dan maakt het niet uit of je mainstream gaat of uniek. Een team achter je is heel belangrijk.

Ik denk dat de metrum je wel zal verassen. Niet alleen om de goede kicks, maar vooral omdat je niet meer uren al dan niet dagen bezig bent met het maken van de juiste kick.

Dit spel speelt zich op een gegeven moment af tussen je linker en rechter hersenhelft. Het switchen tussen gevoel en ratio op 1 dag is heel erg moeilijk. Meestal merkt men bij te vaak luisteren dat het gevoel eruit gaat. Met zo'n plugin kun je dus de overige gevoelstijd gebruiken voor je song. en dus veel sneller een goed nummer maken vanuit je gevoel.

als je de metrum probeert of koopt zou ik de multiband sidechain sowieso kopen. De sidechain van deze eeuw:

De plugin op 1 insturment spoor mikken en dan kun je die laten triggeren via 3 methode:

- host sync lfo
- midispoor
- audio input (zoals een sidechain normaal werkt)

Meer dan prachtig :)

Is er een demo van Metrum ?

EDIT : Heb er een gevonden (5 dagen trial) maar dan heb je een usb elicenser nodig :/

Laatst gewijzigd:
Hier heb je een elicencer e-licencer-view.jpg

Dan moet er toch een alternatief komen voor agro music. vinde gei ok nie? En dan kom je waarschijnlijk weer uit op hard hardstyle :)

Back