Varierende Hardstyle Bassdrum

@ Lennie:
Ik vind beide snips erg tof! Leads klinken goed.
De tock in je kicks mag nog wel een tandje aggressiever. Zelfde geld misschien wel voor de tail van de kick (stukje harder laten resoneren misschien).

wanneer je een bass sample een toon omlaag doet word de tail langer en wanneer je de bass een noot hoger doet krijg je een kortere tail.
dit moet je dus zien op te lossen door bepaalde tricks.;)

welke van de 2 concepten is beter ?, alvast bedankt.
http://www.speedyshare.com/files/28950556/concept1.mp3
http://www.speedyshare.com/files/28950555/concept2.mp3

Zeker de 1e, alleen hoor ik daar wat ruis (ligt mischien aan je lead ofzo?)
Klinkt wel heel goed btw :)

@Quantum, klinkt ook goed! Maar Idd je kraak iets naar voren laten komen.

@fanjus, Het is nu eigenlijk alleen maar een bass, Probeer er een punch aan toe te voegen.

Heb echt heel lang zitten kloten met drumazon, en eindelijk een beetje resultaat :)
Ik hoor graag feedback hoe ik hem nog verder kan verbeteren. :okdan:

Attachments

• negennulnegenkick1.mp3
    756,2 KB · Bekeken: 69
ty voor de comments

@fanjus je kan een sample maken van de tail idd, het is maar net wat jij lekker vind werken.

@nesspj thx, zal ff kijken of het met de punch naar voren beter klinkt heb die heel zacht staan nu.

@joeyjoey thx, de eerste lead heeft idd wat hoge freq maar wanneer ik deze weg laat klinkt het meteen heel plat/dof.
moet nog ff aan die hoge freq gewerkt worden :peukie:

luister nu met headset dus kan geen goed oordeel geven maar vind je crunch lkkr klinken :) luister vanavond wel ff weer op monitors

lennie, allebei uitwerken zou ik zeggen, 1 is iets origineler, maar 2 is ook vet hoor!

alle 2 uitwerken is een beetje teveel werk hehe, ga voor 1 bedankt allemaal.

@joeyjoey

het begint al te komen !
probeer er eens een phaser overheen te gooien en speel met de settings.

---

iets aangekloot in 15 minuten, vond het wel lachen :D
Iets mee doen? of laten zitten ?

Attachments

• SQUARE_DINGES.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 71
@joeyjoey
nog ff op monitors geluisterd .. zou je bass in het geheel iets zachter zetten omdat het nu wat hard staat tegen over de screesh.
mids iets cutten en dan boosten in de lage freq 100 en of 300/600 zodat het iets meer body heeft.
dan kloppen de verhoudingen denk ik beter.
succes

@TheBassPounderz
niet veel op aan te merken klinkt lkkr :) mooi clean ook.
maar als je er toch nog iets aan wil doen kan het nog wel wat reverb/diepte gebruiken.
succes

ff bezig geweest met intro bassen
http://www.speedyshare.com/files/29003616/intro.mp3 lead hard
http://www.speedyshare.com/files/29003777/intro_2.mp3 lead zachter

@:lennie egt waar ik vind allebij vet, denk dat ik 2 mooier vindt,

GEWELLDIG:D vindt egt vet,
@:joeyjoey In jouw kick hoor ik wel zon mooie hoe noem je dat? ik zeg maar mooie distortion eq galm ofzow?:p

@Thebasspounderz:ja zou wel kunne effecte zijn wel vet met drumbasline aleen kan je geen ander geluidje eraan toevoegen?

@eurynom3:Chill van dat filmpje was er niet op gekomen om het zo te doen:p

Ik heb een vraagje Wie werken er van jullie met cubase Logic of Fruityloops?

Laatst gewijzigd:
@Thebasspounderz,ja ik ben beetje benieuwd met wat iedereen werkt,en wat de meningen zijn van Cubase Logic Fruityloops

ikzelf werk met fruityloops,

ik post trouwens ook effe een kick.

Attachments

• Fanjus-Kick6.mp3
    126,1 KB · Bekeken: 73
@joeyjoey
iets aangekloot in 15 minuten, vond het wel lachen :D
Iets mee doen? of laten zitten ?
Ik vind het best leuk klinken eigenlijk. Denk dat je hier wel iets mee kunt! Lekker reverse bassje ook!

@joeyjoey
nog ff op monitors geluisterd .. zou je bass in het geheel iets zachter zetten omdat het nu wat hard staat tegen over de screesh.
mids iets cutten en dan boosten in de lage freq 100 en of 300/600 zodat het iets meer body heeft.
dan kloppen de verhoudingen denk ik beter.
succes

@TheBassPounderz
niet veel op aan te merken klinkt lkkr :) mooi clean ook.
maar als je er toch nog iets aan wil doen kan het nog wel wat reverb/diepte gebruiken.
succes

ff bezig geweest met intro bassen
http://www.speedyshare.com/files/29003616/intro.mp3 lead hard
http://www.speedyshare.com/files/29003777/intro_2.mp3 lead zachter
Ik vind die lead bij de 2e intro eigenlijk nog iets te hard. Leuke intro, maar wat mij betreft mag het volume van de lead nog wel iets lager.

Ik ben gisterenmiddag weer eens begonnen aan een 909-kickdrum en heb eigenlijk wel iets ontdekt wat ik voorheen heel fout deed: De clip filter en High Shelving Frequency van de Logic distortion plug-in gooide ik veel te snel al veel te ver open, waardoor de distortion dus absoluut niet lekker meer was. Ik ben daar gisterenavond mee verder gegaan (Ohmicide en EQ) en vandaag opnieuw geluisterd en weer wat aanpassingen gedaan.
Wat ik dit keer ook anders heb gedaan, is de kick pitchen met de Time & Pitch Machine, ipv gewoon met de sampler.

Waar ik nu nog wel echt mee zit, is dat de melodie en de kick elkaar in de weg zitten (althans, dat idee heb ik), waardoor de kick er niet lekker uitkomt. (Er zit al een low-pass filter op de lead en heb de hoge frequencies van de kick al gecut, nog tips?)

Edit: Ik weet trouwens dat de kick niet goed op de melodie mee pitched ;)

Attachments

• Testkick23.mp3
    506 KB · Bekeken: 77
Ik werk met logic, vind het een aangenamer en gemakkelijker in gebruik dan fruityloops waar ik vroeger meer werkte. Ieder zijn ding natuurlijk, uiteindelijk doet het er niet toe waarmee je werkt.

@ Fanjus: Je kick is een voorbeeld waarom ik niet pitch vanuit de plugin, de distortion reageert volledig anders bij de hoge tonen en klinkt er gewoon slecht. Anders niet slecht, maar er is nog werk aan. Ik zou er enkele vervelende frequenties uithallen en het laag wat boosten. Of gewoon opnieuw beginnen met meer power in je kick:P

@ Kevv1990: gebruik je limiters of zware compressie op je kick? Het kan zijn dat je kick gewoon zodanig veel laag heeft dat hij alle ruimte opslorpt? En compressie of limiting helpt daarvoor gewoon niet, omdat die enkel de pieken in volume weghaalt. Iets anders kan ik niet bedenken.

Laatst gewijzigd:
:PIk werk met logic, vind het een aangenamer en gemakkelijker in gebruik dan fruityloops waar ik vroeger meer werkte. Ieder zijn ding natuurlijk, uiteindelijk doet het er niet toe waarmee je werkt.

@ Fanjus: Je kick is een voorbeeld waarom ik niet pitch vanuit de plugin, de distortion reageert volledig anders bij de hoge tonen en klinkt er gewoon slecht. Anders niet slecht, maar er is nog werk aan. Ik zou er enkele vervelende frequenties uithallen en het laag wat boosten. Of gewoon opnieuw beginnen met meer power in je kick:P

Is logic makkelijk te leren?

Hmmmmm hoe pitch jij? zonder vanuit de plugin?
Ja ik ga het proberen.

Ik pitch zoals in die aflevering van Fusion Labs, kick volledig afwerken op een toonhoogte. Opslaan als audio, pitchen met Time & PitchMachine in logic, pitchshifter in Cubase,... Ikzelf gebruik TimeMachine in Kontakt4. En dan in een sampler gooien. Als iemand een betere manier heeft, is die altijd welkom.

@ Kevv1990: gebruik je limiters of zware compressie op je kick? Het kan zijn dat je kick gewoon zodanig veel laag heeft dat hij alle ruimte opslorpt? En compressie of limiting helpt daarvoor gewoon niet, omdat die enkel de pieken in volume weghaalt. Iets anders kan ik niet bedenken.
Nope, geen limiter en vrijwel geen compressie. Als ik de compressie bypass, wordt het er ook niet beter door, dus daar ligt het niet aan. Misschien dat ik toch even moet kijken naar overlappende frecuencies

Ik pitch zoals in die aflevering van Fusion Labs, kick volledig afwerken op een toonhoogte. Opslaan als audio, pitchen met Time & PitchMachine in logic, pitchshifter in Cubase,... Ikzelf gebruik TimeMachine in Kontakt4. En dan in een sampler gooien. Als iemand een betere manier heeft, is die altijd welkom.

Maar dat filmpje van fusion lab dat is tog zo om goede tails te kunnen maken?

@ fanjus: Je kicks worden al beter :) Ik mis alleen nog echt een hoop sub, hij pomp niet, al je begrijpt wat ik bedoel. Heel veel eq'en. En laagjes maken (ook niet teveel anders gaat alles mekaar in de weg zitten) Heb je ohmicide? Die plugin was voor mij echt een eye opener.
De truc zit hem ook in volgorde van je effecten. Zal straks ff een aantal stappen van mezelf posten.
Oja, het kan niet vaak genoeg gezegd worden :P De Basis is het belangrijkste, zoals ik ooit geleerd heb van een goeie geluidsman, 'je kunt van een kraai geen nachtegaal maken'

Werk zelf btw met cubase, ooit begonnen met reason. FL vind ik zelf echt heel onoverzichtelijk en niet prettig werken, maar als jij er lekker mee werkt, prima toch?!

Edit:
Over dat pitchen, ik pitchte zelf vroeger ook vanuit de vsti, maar heb gemerkt dat het veel mooier is om de wav zelf te pitchen. Uiteraard de tok/punch niet.

@fanjus zet je kick eerst ff mono dat doet denk ik al een hoop of zorg het dat minder stereo is .

Back