Varierende Hardstyle Bassdrum

Microtronic is soms ook lastig om de juiste toon op te zoeken onder een melodie

Dat ben ik dus echt helemaal niet met je eens. :)
Microtonic kan ook gewoon met een toonladder overweg. Dat er hier een hoop mensen zijn die worstelen met de juiste noten is een ander verhaal. ;)
Ik gebruik overigens overal Sylenth1 voor maar iedere synth of synth plug-in is bruikbaar (ik ken sylenth1 alleen het beste zelf).

@rockzorr: Lol, dat eerste stukje wat je doet is echt voor 95% hetzelfde als wat ik doe met die vocals haha(maybe een collab? :P), eerst die kleur en dan een fx kick. De rest is trouwens totaal anders :p Ik vind je melodie erg nice. Over de kick (want daar gaat dit topic tenslotte over) Kan nog wel meer punch gebruiken. Verder pitcht 'ie volgens mij goed.

En die track van hhz en zatox is idd vet! Kan niet wachten tot ik hem zaterdag live hoor :D

@mach2: Het idee is leuk, de sound aardig goed, maar je kick moet echt meer knallen. Verder heb ik het idee dat ie nogal tja, chaotisch is. Wat meer eq'en hier en daar.

Ik probeer ervoor te zorgen dat jullie de minst goeie opties elimineren zodat je bij de beste oplossing komt :D

Zeg je het ook als het antwoord goed is?

Het kan nog makkelijker zonder er maar iets af te knippen :)

Een andere manier zou zijn door de kick niet in 2/3 lagen opbouwen maar enkel met een 'punch kick' te werken en er altijd een aparte baslijn(met eventueel distortion) naast laten lopen.

Het verhaal waar Yellow Rocket het over heeft: dat op sommige toonhoogtes de resonantie net wat lekkerder getweaked kan worden, zonder deze apart te sampelen. Zou je in theorie ook via automation kunnen doen. Door het frequentie bereik aan te passen waar je distortion op uitoefent.

Leuk zo'n BP puzzel...

Zeg je het ook als het antwoord goed is?

Een andere manier zou zijn door de kick niet in 2/3 lagen opbouwen maar enkel met een 'punch kick' te werken en er altijd een aparte baslijn(met eventueel distortion) naast laten lopen.

Het verhaal waar Yellow Rocket het over heeft: dat op sommige toonhoogtes de resonantie net wat lekkerder getweaked kan worden, zonder deze apart te sampelen. Zou je in theorie ook via automation kunnen doen. Door het frequentie bereik aan te passen waar je distortion op uitoefent.

Leuk zo'n BP puzzel...

Je zou het ook volledig automatisch kunnen doen door de frequentie van een bepaalde band in je equalizer of van je BP filter, vaak vooraan in je effect/distortion chain, eventueel met een bepaalde formule te linken aan de toonhoogte waarmee je de synth of sample afspeelt.
Zit even te denken wat dan de technische trigger moet zijn. Een of andere metering plugin die je meest aanwezige frequentie aantoont o.i.d. en het zelfde frequentiebereik heeft als je aan te sturen eq of filter.
Vraag me af of het minder werk is dan handmatig in tekenen.:P

Laatst gewijzigd:
@basiq. haha. ja vind FX-kicks altjd vet _0_. Ik heb echt zin in zaterdag. Fotos al gezien van opbouw :p?. Hopen op beetje mooi weer :i.

@phye thx :p. Ja veel mensen zeggen ook altijd van trial en error maar ik ervaar het ook echt zo. Soms zit je echt uren te plaren om iets te krijgen maar het lukt maar niet. Echt een gevoel dat de meeste hier waarschijnlijk wel kunnen. Maar wat ik vaak zelf heb als je dan toch nog ff doorgaat dat je dan net als je toch echt wel stoppen nog iets vets maakt.

Nog een tip ik gebruik vaak de randomizer van een VST of iets dergelijk of bv van Camelphat gewoon beetje blijven randomizen kom je wel iets vets tegen. :P.

Kheb nu dus gelukkig weer wat tijd en vannacht tot uur of half 4 door gegaan vind zelf dat ik echt iets vet heb gemaakt. Beetje mix tussen second identy brennan heart en Hhz. Tis niet heel orgineel maar wel echt de stijl waar ik zelf ook van houd.

Eerste mp3tje heb ik punch harder gezet. MOet ik bij andere nog ff doen denk dat het dan ook beter klinkt. 2e is wel iets aan de krakerige kant. Heb trouwens op het moment alleen headset dus weet niet hoe het door de boxen klinkt, heb af en toe wel is dat een stukje super klinkt door de headset en echt slecht door de boxen maargoed.

* Begin Unite van NC trouwens ook steeds meer te waarderen haha. En over collab wil ik eigenlijk best :p. Stuur maar PM ofzo grtz

Attachments

• niek-nieuw-23-juni-vet.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 65
  • nieuw-test-23juni-niek.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 65
Laatst gewijzigd:
@Mach2 vind het eigenlijk best een vette intro sound. Kick is ook niet verkeerd. Mag misschien iets meer punch op. Of een snare of iets dergelijks past denk ik ook wel

Het kan nog makkelijker zonder er maar iets af te knippen :)

de attack beetje open draaien van de kraak/bass en dan exporteren als wav file, en dan weer inladen en punch erbij zetten?

maar dat klink naar mij mening weer wat minder omdat de punch niet helemaal lepper er bij zit

@ Mach2:
Ik zie je niet vaak posten in dit topic, maar wat je post klinkt niet slecht.
Intro sound (screech?) zou ietje smeriger mogen + tikkeltje meer hoog.
Je kick is ook niet slecht, alleen zou ik je punch/tock iets korter laten en juist wat meer tail/subbass naar voren halen of iets langer maken (dan klinkt de kick wat langer/massiever).

@ Rockzzor:
De main synth die ik hoor in je eerste snippet klinkt lekker, die 2de synth die erachter aan komt ietsje minder (iets te veel distortion en te snelle pitch envelop naar mijn zin..als je hem nog met een supersaw synthje zou layeren zou deze sound ook een stuk dikker klinken denk ik).
Wel zeer relaxed deuntje, kick sound is ook lekker al zou er van mij ietsje meer tock en een iets langere subbass/tail mogen zijn. Je tweede snippet is ook cool, maar daar lijkt de kick erg ver weg te zijn.
Persoonlijk denk ik, als je kick een tikkeltje minder die "gong" sound zou hebben (resoneren) en ietsje meer bass in de tail is het een erg goede kick. :)

--

Ik heb voor de verandering eens een deuntje uit de "oude" doos getrokken :)

Attachments

• Supernova.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 64
@Rockzor Ik vindt die 2 nummers die je gepost heb wel chilll,als hij te downloaden was zo ik er gewoon naar luisteren:p
@NessPJ Geld ook voor jou:p

Ik wil ook Defqon en aan kaartjes kan je nog komen:D

Laatst gewijzigd:
@fanjus, er zit een goede klank in de staart, probeer je nu wat meer te focussen op de punch, de tok.

@rockzorr

Klinkt zeker niet verkeerd. De sound van de kick te fijn. Wellicht iets te veel reverb, waardoor de kracht weg valt van de kickzelf (en dus ook de punch).

@NessPJ

Thanks. Nee, eerste post hiero. Ook maar eens in de grootste discussie ooit werpen :) Zal eens wat posten hiero. De sounds eroverheen is meer voor opvulling. Alleen een kick is ook zo saai :)

Weer even lopen prutsen. Mis wel dat hele diepe laag in de kick, maar dit is dan ook nog maar 1 sample. Voorheen kloonde ik de sample en haalde ik uit 1 het laag eruit met een filter en plaatste ik nog een sample met justsubs camelphat erop om meer transparantie te krijgen in het laag. Nu lees ik veel dat producers de kicks in 3 lagen maken: 1 voor Sub, 1 voor 60 tot 120 Hz en 1 voor het hogere werk. Nu vraag ik me af hoe jullie de lagen maken. En welke settings/plugins jullie hiervoor gebruiken.

Niet naar het leadje eroverheen luisteren, is alleen even als opvulling :P

Attachments

• Kick021.mp3
    603,1 KB · Bekeken: 60
@nessPJ: Klinkt gewoon goed :) Misschien klein beetje eq'en hier en daar maar dat zijn details.

@fanjus: Nu proberen om hier een vette sub onder te leggen, je bent erg goed op weg!

@mach2: Klinkt prima voor 1 layer. Het mist zoals je zelf al zei nog veel sublaag, als je die eronder zet dan is het een prima kick.
Wat je zegt klopt volgens mij wel, zo doe ik het in ieder geval. Ik zou even mijn posts van een aantal pagina's terug lezen, maar de truc is om vooral dezelfde sample te gebruiken als basis en vanuit daar dan een sub, punch en kraak te maken. Dit maakt an sich niet uit welke plugin (vsti) je hiervoor gebruikt, zolang jij tevreden bent over de sound. Gebruik zelf vaak de drumazon als basis waar ik mn kick uit sample. Als je echt vanuit een kale sinus wil werken, altijd een envelope op je pitch (van de synth)
Als je wat power en extra sub in je kick wilt, ik gebruik daar vaak de waves Rbass of maxxbass effecten voor.

@ mach2. ja kick moet ik nog aan werken :>. thx voor feedback. je nieuwe stukje klinkt ok niet verkeerd. Je wilt iets meer richting de rawstyle of niet> .

@fanjus wat gebruik je? je moet is tutorial kijken van yhimself op youtube aanrader

@ness je lead klinkt lekker smooth. je tail is ook wel lekker. vind hem alleen beetje laag klinken miss iets anders equalizen. en miss is het vet om een lead de melo een octaaf hoger te zetten klinkt het voller meestal

@zwoeleman. me leads komen voornamelijk uit zebra en sylenth 1. Wat veel waarde toevoegd aan mijn leads is reverb vind ik zelf. Wat ik ook wel doe als ik bijv 3 verschillende leads heb, ik de ene een apart channel voor 1 lead. dat je de ene lead meer wat scherper laat klinken en de andere wat voller bv

Back