Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Microtronic is soms ook lastig om de juiste toon op te zoeken onder een melodie

), eerst die kleur en dan een fx kick. De rest is trouwens totaal anders :p Ik vind je melodie erg nice. Over de kick (want daar gaat dit topic tenslotte over) Kan nog wel meer punch gebruiken. Verder pitcht 'ie volgens mij goed.
Ik probeer ervoor te zorgen dat jullie de minst goeie opties elimineren zodat je bij de beste oplossing komt![]()
Het kan nog makkelijker zonder er maar iets af te knippen![]()
ff een octaafje hoger om te "checken" en te pitchen dan gewoon weer een octaaf naar beneden![]()
Zeg je het ook als het antwoord goed is?
Een andere manier zou zijn door de kick niet in 2/3 lagen opbouwen maar enkel met een 'punch kick' te werken en er altijd een aparte baslijn(met eventueel distortion) naast laten lopen.
Het verhaal waar Yellow Rocket het over heeft: dat op sommige toonhoogtes de resonantie net wat lekkerder getweaked kan worden, zonder deze apart te sampelen. Zou je in theorie ook via automation kunnen doen. Door het frequentie bereik aan te passen waar je distortion op uitoefent.
Leuk zo'n BP puzzel...

.Het kan nog makkelijker zonder er maar iets af te knippen![]()

Zal eens wat posten hiero. De sounds eroverheen is meer voor opvulling. Alleen een kick is ook zo saai 

Misschien klein beetje eq'en hier en daar maar dat zijn details.