Varierende Hardstyle Bassdrum

@Mach2
Ik wil niet zeuren hoor maar deze kick gaat toch echt wel heel diep. Mijn headset kan jawel 5 hz hoorbaar maken ;) (volgens specs)

Je overstuurd het laag alleen teveel, hij clipped dat is zonde of je hebt een limiter/compressor erop zitten. het is nu jammer want je hebt een mooie kraak laag.

Zelf ben ik niet zo'n fan van de TRRRRRRRR punch/tok maar dat is een kwestie van smaak ;)

Nog ff s trancy's gemaakt :.melodie ist van mij maar 2e qlimax wel zelf gemaakt maar KLopt nie helemaal. Kick is beetjegaar in de pitch

Wat i nog wilde adden bij e vorige post. is dat een Pad of iets dergelijks ook vet bij je lead KLink hoor je bij wildstylez ook goed.

Attachments

• trancy-test.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 74
Euhm... 5 hz kun je sowieso niet horen dus das fijn dattie dat kan weergeven, maar daar heb je niks aan :P

Ja en hij gaat tot 80kHz, maar ik kan ook lasers uit mijn ogen schieten hoor! 8)

Anyway bedoelde dus te zeggen dat het laag er echt wel in zit. Als anderen het niet horen dan zit er denk ik eerder een gat in de meer gangbare sub frequentie 50hz - 90 hz. Omdat meeste monitoren daaronder niet weer kunnen geven. En ik hem op mijn koptelefoon wel moddervet vind klinken. Alleen iets te veel geperst.

Nog ff s trancy's gemaakt :.melodie ist van mij maar 2e qlimax wel zelf gemaakt maar KLopt nie helemaal. Kick is beetjegaar in de pitch

Wat i nog wilde adden bij e vorige post. is dat een Pad of iets dergelijks ook vet bij je lead KLink hoor je bij wildstylez ook goed.

Klinkt goed hoor! Zo zou ik het ook wel willen krijgen, een iets dikkere punch maar dat is niet het moeilijkste en is ook een kwestie van smaak. Misschien die hele hoge pitch een octaaf lager proberen of had je dat al getest?

Ja en hij gaat tot 80kHz, maar ik kan ook lasers uit mijn ogen schieten hoor! 8)

Anyway bedoelde dus te zeggen dat het laag er echt wel in zit. Als anderen het niet horen dan zit er denk ik eerder een gat in de meer gangbare sub frequentie 50hz - 90 hz. Omdat meeste monitoren daaronder niet weer kunnen geven. En ik hem op mijn koptelefoon wel moddervet vind klinken. Alleen iets te veel geperst.
Oke, ik luisterde ook op mn headphones (hd-25, dus...) :p Zal zo dan eens ff op mn speakers luisteren.

@rockzorr, okeee, wat me opvalt aan jou kick is dat hij te hoog gepitcht is, of anders ik mis een diepe sub, de bass die ik bij jou hoor zit te hoog

Ik heb ook weer een kickje gemaakt, Hij mist nog iets, maar ik weet niet wat, hebben jullie ideetjes?

Attachments

• 2406test.mp3
    807,7 KB · Bekeken: 61
Ik heb ook weer een kickje gemaakt, Hij mist nog iets, maar ik weet niet wat, hebben jullie ideetjes?

Ik vind em wel goed klinken alleen pompt hij niet hard genoeg. Geeft ni echt het gevoel om te willen doorgaan. Wat je er tegen kan doen weet k niet , mijn hardstyle kunsten zijn niet echt "wow" :D

@Rockzorr: Ik vind jou stukje echt machtig, echt cool.
@ Zwoeleman: Ik denk dat jou kick teveel laag heeft waardoor hij wat te lomp wordt. Eigenlijk weet ik ook niet echt wat er mis mee is, maar hij pomp idd niet.

Hier nog een nieuwe van mij, wat denken jullie?

Attachments

• kicktest2.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 67
@phye: Je hebt gelijk, op mn speakers zit er wel laag in. Wel vind ik m iets te hoog gepitcht, als ie omlaag gaat klinkt ie beter.
(dit gaat dus over die kick van mach2)

Damn, het niveau begint hier echt steeds hoger te worden. Ben voortaan bijna bang om m`n eigen snippets te posten :O
Toch ga ik het doen. Ik kreeg vaak te horen dat de klank van de kick wel goed was, maar er een echte punch miste. Deze heb ik proberen te maken en toegevoegd. Graag hoor ik weer commentaar <3

Attachments

• Kicktest25.mp3
    2 MB · Bekeken: 81
@Rockzorr: Ik vind jou stukje echt machtig, echt cool.
@ Zwoeleman: Ik denk dat jou kick teveel laag heeft waardoor hij wat te lomp wordt. Eigenlijk weet ik ook niet echt wat er mis mee is, maar hij pomp idd niet.

Hier nog een nieuwe van mij, wat denken jullie?

No comment.:D
Ik vind em lekker!:okdan:

Damn, het niveau begint hier echt steeds hoger te worden. Ben voortaan bijna bang om m`n eigen snippets te posten :O
Toch ga ik het doen. Ik kreeg vaak te horen dat de klank van de kick wel goed was, maar er een echte punch miste. Deze heb ik proberen te maken en toegevoegd. Graag hoor ik weer commentaar <3

Hmm... Klinkt allemaal wat dof. Wat mid-high zou niet mis zijn.;)
Kick/bass mist ook wat power.:)

Btw. Je moet ni bang zijn om te posten. Iedereen heeft zo'n periode gekent. Trial en error tot het goed zit!
Met de nodige wilskracht en doorzettingsvermogen kom je er wel!

Btw. Je moet ni bang zijn om te posten. Iedereen heeft zo'n periode gekent. Trial en error tot het goed zit!
Met de nodige wilskracht en doorzettingsvermogen kom je er wel!
Nou bij deze dan! :P Ik vind hem zelf erg vet, maar wat vinden jullie?

Attachments

• kickje pitch 1-01.mp3
    600,9 KB · Bekeken: 71
@ Aftersho-Q: Blij dat te horen:D
@ Kevv1990: Je hoeft idd niet bang te zijn om te posten, iedereen moet leren.
Het klinkt idd nogal dof, de beste manier om dat tegen te gaan is vergelijken met echte tracks.

Wat ik ook dikwijls doe is met de analyser (bij de EQ van logic, wel resolutie hoog zetten) kijken hoeveel laag er in zo'n track zit. Meestal komen de problemen van het laag en ik probeer dan te zorgen dat dat al in orde is. Ook al het laag dat nie hoorbaar is wegfilteren voor een betere mixdown. Voor leads en andere geluiden knip ik ook alles onder de ±150hz weg en verder EQen op gehoor en vergelijken met leads van pro's.

Wat jou kick betreft, gebruik de autofilter van logic eens, gebruik als rate 1/4 en waveform |\, dan spelen met de cut-off en dry signal. Nog wat layeren (met andere settings van de autofilter) en je kick zou al veel kracht moeten hebben.

@BaSiQ: vind het wel vet, enkel de kraak ligt me niet zo. De kick lijkt niet echt een geheel op dit moment.

@Kevv: Blijven posten dan kunnen we je ook helpen. Vertel er dan ook een beetje bij waar je aan hebt gesleuteld. Je hebt in ieder geval een paar pitches op de goede toon nu.

@BaSiQ: Vet is hij wel alleen ook een beetje vals gepitched, volgens mij loopt hij net een noot ernaast bij iedere toon hoogte. Die snare roll mag wel iets meer aandacht krijgen ;)

@Quantum: Kick klinkt echt goed scherp, nu wel erg dominant in de mix. Ik weet dat het uit den boze is maar zou je er misschien een klein reverbje op kunnen zetten en nog eens posten? Volgens mij is dat wel mooi.

Morgen Defqon, zondag brak en spullen pakken 2 weken Portugal. Maar mijn handen jeuken om ook weer kicks te werken. Zoals Kevv al zei gaat het niveau snel omhoog en ik loop van de actieve posters alweer het meest achter :( maar heb genoeg nieuwe input.

Succes iig, is er nog een "Hallo waar ben je op Defqon" Topic? Heb mijn iphone gewoon bij me.

oke thnx mensen ik ga er verder aan werken (volgende week dan, eerst defqon ;))
We keep you updated :P

Ik zie jullie @ defqon (of niet :P)

Maak ff zo'n topic aan idd!

Sommige hier boeken flinke vooruitgang, keep it up :okdan:

Zelf lange tijd niet meer bezig geweest en vandaag maar eens een poging gewaagd met dit als resultaat.

Attachments

• 24-06-2011.mp3
    476,7 KB · Bekeken: 63
Als je wat power en extra sub in je kick wilt, ik gebruik daar vaak de waves Rbass of maxxbass effecten voor.
Thnx voor de tip! Werkt inderdaad mooi.

Ik heb vanavond nog even een kick gemaakt. Deze iets minder distorted en iets transparanter zo denk ik. Het is nog steeds 1 sample, dus de uitwerking kan nog beter :) ! Benieuwd wat jullie ervan zeggen.

Attachments

• Kick025!.mp3
    1.002,1 KB · Bekeken: 59
Back