Varierende Hardstyle Bassdrum

Headhunterz gebruikt weldegelijk 10 layers, 1 van die 11 staat op mute. Hij gebruikt ook lowpass, bandpass en hightpass op dezelfde sample, zo kom je al snel aan een aantal layers. Nog wat percussie voor de punch waarschijnlijk en een paar layers voor de kraak. Van enkele layers kun je de FX zien op de verschillende layers in de mixer (spoor 8,9,10 en 12 gebruikt hij zeker).

Zo nu, kunnen we deze bespreking wel afronden zkr?:D

Attachments

• Schermafbeelding 2011-06-30 om 08.48.14.png
    Schermafbeelding 2011-06-30 om 08.48.14.png
    193,4 KB · Bekeken: 61
  • Schermafbeelding 2011-06-30 om 08.50.04.jpg
    Schermafbeelding 2011-06-30 om 08.50.04.jpg
    63,2 KB · Bekeken: 71
Hhz gebruikt een effect plugin genaamd 'auto filter'. Iemand enig idee of er een vergelijkbare plugin is (VST of DX) die dezelfde functies heeft? Het gaat mij er om de envelope (nauwkeurig) te kunnen bepalen van een bepaalde step. Zou mooi zijn als dit tussentijds kan zonder eerst te hoeven samplen.

Hhz gebruikt een effect plugin genaamd 'auto filter'. Iemand enig idee of er een vergelijkbare plugin is (VST of DX) die dezelfde functies heeft? Het gaat mij er om de envelope (nauwkeurig) te kunnen bepalen van een bepaalde step. Zou mooi zijn als dit tussentijds kan zonder eerst te hoeven samplen.

Tijdje geleden ook naar gezocht en er is een gratis plugin genaamd "classic autofilter" maar of die nou het zelfde werkt weet ik niet meer.

Tijdje geleden ook naar gezocht en er is een gratis plugin genaamd "classic autofilter" maar of die nou het zelfde werkt weet ik niet meer.

Met Camelaudio Camelphat kan dit ook (met de 2 LFO's), daarbij bereik je hetzelfde effect als de aansturing uit een synth plug-in komt en je een exponentiële automation op de cutoff filter zet.

Die plugin ken ik. Jammer is dat je van de envelope alleen de attack en de release kan bepalen. ADSR zou mooi zijn :)
Met Camelaudio Camelphat kan dit ook (met de 2 LFO's), daarbij bereik je hetzelfde effect als de aansturing uit een synth plug-in komt en je een exponentiële automation op de cutoff filter zet.

Bij de camelphat kun je helaas ook alleen (uit het adsr rijtje) de attack en de release van je filter aanpassen. Nog een nadeel is dat de lowpass filters maar tot 80 hz gaat...

Je kan wel de lfo op je mastervol zetten maar ook dan is er weinig aan te passen..

Headhunterz gebruikt weldegelijk 10 layers, 1 van die 11 staat op mute. Hij gebruikt ook lowpass, bandpass en hightpass op dezelfde sample, zo kom je al snel aan een aantal layers. Nog wat percussie voor de punch waarschijnlijk en een paar layers voor de kraak. Van enkele layers kun je de FX zien op de verschillende layers in de mixer (spoor 8,9,10 en 12 gebruikt hij zeker).

Zo nu, kunnen we deze bespreking wel afronden zkr?:D

(Hij gebruikt ook lowpass, bandpass en hightpass op dezelfde sample)
maar dat is bij fx mixer tog en niet een gewone layer,
is het eigelijk dan niet handiger om die 10 layers als sample op te slaan vraag ik me af,Percussie en kraak zou inderdaad goed kunnen

ik zoek ook al een tijd naar zo'n autofilter, maar eentje die de decay doet heb ik nog nooit gevonden. Behalve dat hij standaard in logic zit toch?

Laatst gewijzigd:
1 nieuw kickje en 1 kickje van de vorige post aangepast.

Wat vinden jullie er van?

(de 1e is nieuw, 2e is aangepast)

Attachments

• kick3006_1.mp3
    532,2 KB · Bekeken: 66
  • kick3006_2.mp3
    766,9 KB · Bekeken: 63
@zwoeleman. Begint steeds beter te klinken!!. Vind de tail lekker. Misschien nog een layer voor kraak adden met wat effecten erop als camelphat 3 om het nog wat voller te laten klinken. Lead klinkt ook nog wat dunnetjes. Probeer is een supersaw. te maken en gooi er is wat mooie reverb op. Artsaucustic reverb en fruity reverb 2 zijn daar goed voor.

ik heb de lead al een stuk dikker gemaakt, ik gebruik zelf fruity reverb 2 en de karmafx reverb
Over de 2e kraak layer, daar zal ik ook eens naar gaan kijken, resultaat volgt nog (:

Er mag naar mijn mening ook iets meer drive op je lead klinkt die iets scherper. maar is ook smaak

Attachments

• zwoeleman-test.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 65
ja, heb ik gedaan, ik heb er ook nog een extra laag sylenth op gezet en nog wat meer reverb.
Ik vind hem zelf beter, wat vind jij/jullie?

Attachments

• kick3006_4.mp3
    532,2 KB · Bekeken: 71
ja, heb ik gedaan, ik heb er ook nog een extra laag sylenth op gezet en nog wat meer reverb.
Ik vind hem zelf beter, wat vind jij/jullie?
Lead klinkt inderdaad een stuk voller zo. Ik vind je kick nog wat te 'hol' klinken (weet even niet hoe ik het beter moet omschrijven).

Zelf ben ik vandaag ook weer bezig geweest. Ik heb dezelfde 909 sample gebruikt als de vorige keer, maar een volledige andere rits aan EQ, distortion, etc. Zou ik graag weer wat feedback op willen :)

Ik heb 2 snippets: 1 van de kick met melodie, en eentje zonder de melodie (omdat m`n kick maar blijft verzuipen in de melodie..)

Edit: Oh ja, nog geen varierende bassdrum, omdat ik eerst de basis nu goed wil hebben :)

Attachments

• Kicktest26.mp3
    1.006 KB · Bekeken: 64
  • Kicktest26_zondermelo.mp3
    1.006 KB · Bekeken: 72
@zwoeleman: Lead is stukken beter zo! Vind je kick nog wat metalig klinken, mist body en warmte, misschien teveel resonatie in totaal erop?

@kevv: Als ik hem los hoor vind ik hem niet eens verkeerd :) Eigenlijk best wel nice! Wat je kan doen om het beter samen te laten gaan is panning/stereo beeld. Dus zet de kick helemaal mono, in het midden en met een stereo widener kun je nu de lead naar buiten 'schuiven'. Ook eq'in is weer heel belangrijk hier, haal bijvoorbeeld al het laag onder de 160/200 hz uit je lead, dit heb je toch niet nodig hier en daardoor gaan deze frequenties (die belangrijk zijn voor je kick) mekaar in de weg zitten.

-----------------------
Zelf ff bezig geweest met één layer kick, zie hieronder het resultaat!
Dit is 1 drumazon sample die door in totaal: 6 eq's, 2 ohmicide en 3 camelphat en een waves rbass gaat!

Attachments

• saifam testje.mp3
    827,9 KB · Bekeken: 80
@zwoeleman: mooie kick! al vind ik hem iets te 'clean' en mag er wel wat meer sub laag bij.

@kevv1990: alles klinkt nogal dof, alsof er een deken op ligt. tips van basiq zijn goed alleen pas op met de stereo plugins. ben zelf meer van apparte channels voor links en rechts met elk een (iets) andere leadsound.
punch van je kick heeft misschien iets te veel distortion.

@basic: kick heeft wel een lekkere klank, hij stuitert lekker :) reverb mag wel iets korter imo. je hebt je synth ook redelijk in het midden zitten trouwens ;)

@basiq heb je er een sidechaining opgezet of komt dat door kick?

@juul k vindt hele nummer wel goed in elkaar gezit hoe het overloopt enzo,Ik heb geen goeie boxe moet effe nieuwe haalen maa rklotp het dat ik de punch niet goed hoor?

@juul: was ook de bedoeling dat 'ie stuiterde ;) Wel aardig gelukt, al zeg ik het zelf.
Nog helemaal niks aan mixing e.d gedaan behalve wat levels, dus daarom staat ie (nog) in het midden. Zit sowieso nog in de beginfase, uitwerking volgt!

Over jouw snip: VET! Geluiden allemaal erg tof! :) Vind hem alleen ietwat rommelig en druk, maar met een goeie afmix los je dit wel op denk ik.

@fanjus: nee dit is gewoon de sound van de kick zelf.

Back