Varierende Hardstyle Bassdrum

Trouwens, over dat pitchen..

Ik kwam gistere een tutorial tegen waar die eerst gewoon zijn kick maakt, toen lange noten ervan maakte en slide notes plaatste net na de punch (in FL)

Dus gewoon je kick op c5 afspelen, en dan je slide noot net na het begin plaatsen op bijvoorbeeld c4 en dan steeds hoger, opslaan als wav en in de fruity slicer laden. (het geheel dan van c4 tot c6/7)

Werkt erg goed!

Hier een voorbeeld wat ik gemaakt heb via die tutorial:

Attachments

• disssscorecord.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 79
Dus als ik het goed begrijp neem je de kick als 1 sample, laad je dat in als channel en dan speel je gewoon de hele tijd C5 en voor de toonhoogte van de kick doe je die hoogte met een slide noot na een kleine vertraging? Moet ik ook eens proberen dan.

Dus als ik het goed begrijp neem je de kick als 1 sample, laad je dat in als channel en dan speel je gewoon de hele tijd C5 en voor de toonhoogte van de kick doe je die hoogte met een slide noot na een kleine vertraging? Moet ik ook eens proberen dan.

Heb hem weer gevonden

Ja idd wat je zegt,

Die gast heeft trouwens een score bestandje erbij gedaan (bij de video beschrijving):)

thanks, net nieuw filmpje zie ik trouwens. Lange tijd niks van yhimself meer gehoord maar dit is toch wel mooi. haha

Goeie idd, jammer alleen dat ik niet met FL werk :P

Het probleem waar ik vaak tegenaan loop is dat zodra ik te hoog ga pitchen (bijvoorbeeld van c3 naar a3) Mn kick gewoon echt heel erg lelijk wordt.
Het maken van goeie kicks an sich heb ik wel onder de knie maar dit loop ik dus echt tegenaan. Iemand hier een tip/oplossing voor?

@mach2: leuk kickje, inderdaad als intro kick. beetje holle 'o' klank zou hem wel goed doen denk k. bandpass layertje dr op :)

@rockzor: lekker hoor. klinkt mooi zuiver. Is het mogelijk je kick op 39 sec op een andere noot te pitchen? klinkt niet vals maar heb het idee dat hij ergens anders beter op zijn plaats is.

@joeyjoey: mis wat warmte in je kick. mag wat meer zingen van mij. Die slide notes werken inderdaad prima alleen wordt je sample niet gestretched. Dus je basis kick moet wel een lange staart hebben.

Zie net het filmpje. Hij werkt mooi gestructureerd met zijn samples. Vooral dat idee met zijn multisamples. Scheelt weer wat mappen :P

Heb de een hardere/heldere klap/tok op mijn kick gezet. Ik merk dat ik een balans moet vinden tussen de helderheid van mijn leads en de hoorbaarheid/helderheid van de tok. Volgens mij is hij nu redelijk in balans. Tell me :)

Attachments

• proverb 192_3.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 68
Goeie idd, jammer alleen dat ik niet met FL werk :P

Het probleem waar ik vaak tegenaan loop is dat zodra ik te hoog ga pitchen (bijvoorbeeld van c3 naar a3) Mn kick gewoon echt heel erg lelijk wordt.
Het maken van goeie kicks an sich heb ik wel onder de knie maar dit loop ik dus echt tegenaan. Iemand hier een tip/oplossing voor?

Heb je in Cubase/Logic of wat je ook gebruikt, geen slide notes?

@Juul, Idd wat BaSiQ zegt: Klinkt VET!
Het geheel klinkt ook gewoon pro :)

@Basiq. Nee ik ken. Neroz goed. Neilio niet :p

@joeyjoey. Klinkt idd lekker zo die pitch ^^. Ben zelf niet zo van het samplen maar toch maar is keer na kijken. Lead mist wel wat power maar gaat om de kick denk ik of niet :)

@juul. Wat de rest hier al zegt. Als je dit verder uitwerkt kan het echt heel nice worden

Zelf ook weer wat nieuws zatox achtig leadje XD. en nieuwe kick met melo van Psyko punkz. maar ga me maar is wat meer richten op feedback, want post wel erg veel mp3's :p

Attachments

• weapon.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 73
  • dreamer-test.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 64
@basiq, joeyjoey, rockzor: dank voor de reacties. Ik zal de track afmaken.

@rockzor: Dreamer zit iets te veel ruis/galm in of is het een doorlopende synth? Zou je leads ook ietsje zachter zetten en meer uit het midden halen. hoor de kick minder duidelijk. De kick op de B klinkt lekker, echter daarna minder. Misschien ook doordat je een bastoon op je synth hebt meelopen die met de b lekker valt. Ik zou die bastoon-synth kort houden en geen reverb/delay.

weapon klinkt iets meer ademend. clipt wel tijdens de lage bass. Ik zou je kicks per toonhoogte eq-en. zodat de wat hoger gelegen kicks ook lekker vol klinken (als je dat niet al doet).

@fanjus: bedankt voor je reactie, de punch heb ik inderdaad problemen mee. Wanneer deze goed hoorbaar wordt, drukt hij de compressors te veel in... als je verhelderende ideeën hebt, graag!

@jrd: ook bedankt voor je reactie, kan je me vertellen waar je hem hoort oversturen? Op welke punten zou je beter eq-en?

@basiq thx voor je feedback, ik ben benieuwd naar je uitwerking! kan zeker iets vets worden.
"rommelig en druk" - hoor het zelf nu ook, wil soms iets te veel van alles naar voren brengen.

@joeyjoey: thx thx! ik ga er weer aan werken.

hmmmmm,ummmm uit hoeveel layers bestaat je kick?

Nu weten jullie hoe je moet pitchen. ;)
Zo doe ik t ook al een hele tijd.

@ Juul, klinkt goed ! alleen die erg droge nexus lead kan niet :x

Heb je in Cubase/Logic of wat je ook gebruikt, geen slide notes?
Nope, helaas niet. Ik zou dit uiteraard gewoon met portamento of slide op m'n vsti kunnen doen, ware het niet dat ik tegenwoordig de drumazon sample en daar een kick van maak.
Dus dit kan niet. Maar nou heb ik dat filmpje nog eens goed bekeken en zou ik zeggen dat die methode die zany uitlegde in die fusion lab sessie ook zou moeten werken dan, toch? Komt in principe op het zelfde neer, alleen duurt iets langer.

Nope, helaas niet. Ik zou dit uiteraard gewoon met portamento of slide op m'n vsti kunnen doen, ware het niet dat ik tegenwoordig de drumazon sample en daar een kick van maak.
Dus dit kan niet. Maar nou heb ik dat filmpje nog eens goed bekeken en zou ik zeggen dat die methode die zany uitlegde in die fusion lab sessie ook zou moeten werken dan, toch? Komt in principe op het zelfde neer, alleen duurt iets langer.

Ja idd, ze pitchen beide na de punch, alleen ik weet niet of slide notes nog een ander effect hebben?

En anders zou je nog even de FL (demo:bekdicht:) kunnen downloaden en het even daar indoen, je .wav opslaan en dan in Cubase openen (Cubase heeft toch wel een soort slicer he ?)

Btw, heb je de methode van Zany al eens geprobeert?

Laatst gewijzigd:
Afgelopen weken wat druk gehad, dus heb niet zo veel kunnen doen.
Vanavond weer eens lekker aan de slag.....
Heb ff 2 bekende deuntjes gebruikt, maar ach:

Attachments

• Hardisthemessage.mp3
    2 MB · Bekeken: 62
  • Travelling.mp3
    1.002 KB · Bekeken: 62
Ja idd, ze pitchen beide na de punch, alleen ik weet niet of slide notes nog een ander effect hebben?

En anders zou je nog even de FL (demo:bekdicht:) kunnen downloaden en het even daar indoen, je .wav opslaan en dan in Cubase openen (Cubase heeft toch wel een soort slicer he ?)

Btw, heb je de methode van Zany al eens geprobeert?
Ik denk t niet echt dat die slide nog een ander effect heeft, het is meer dat je dan speelt zoals een echt instrument ook doet volgens mij, bijvoorbeeld viool oid.

Kan ook idd, slicer heb ik niet maar ik teken m'n .wavjes altijd gewoon rechtstreeks in m'n sequencer, werkt ook.

Ik heb hem geprobeerd (zie mijn post op pagina 201) en het werkt wel, je moet alleen heel precies luisteren bij je .wav waar de punch/tok ophoud, anders wordt ie nog lelijk. En hierbij is het ook zo dat als je te hoog/laag gaat ie niet meer klinkt als de originele kick, veel minder als bij dat youtube filmpje iig.
Of terwijl, ik zit nog steeds met hetzelfde probleem eigenlijk :P

Het is maar rustig in dit topic. :)

Ben nog steeds mijn kick wat aan het finetunen:

Attachments

• B2B Newkick 100711.mp3
    2 MB · Bekeken: 66
@nessPJ: komkommertijd noemen we dat he ;)
Ik vind je kick over het algemeen vrij zwaar/log, alsof er een zware zak zand neerploft ofzo, maar dit is ook persoonlijke smaak. Sound is opzich wel oke, misschien wat meer eq'en als ie de hoogte ingaat, dan verlies je (wat eigenlijk normaal is met moderne pitchkicks :P) veel sub.

------------
BTW, iemand die hier ook met cubase werkt en mijn probleem van de vorige post kent, of daar een oplossing/tip voor heeft ?

@nessPJ: komkommertijd noemen we dat he ;)
Ik vind je kick over het algemeen vrij zwaar/log, alsof er een zware zak zand neerploft ofzo, maar dit is ook persoonlijke smaak. Sound is opzich wel oke, misschien wat meer eq'en als ie de hoogte ingaat, dan verlies je (wat eigenlijk normaal is met moderne pitchkicks :P) veel sub.

------------
BTW, iemand die hier ook met cubase werkt en mijn probleem van de vorige post kent, of daar een oplossing/tip voor heeft ?

Heb je al geprobeert om eerst de decay in drumazon helemaal open te zetten, dan je kick opslaan en via zon plugin kijken op wat voor toon die nu echt staat (weet niet hoe je zoiets noemt) en dan de zany manier van pitchen proberen.

@NessPJ, als die NIET pitched vind ik hem iets te lomp klinken, en zodra die pitched klinkt hij wat dunner (vind ik in dit geval wel beter klinken)

Back