Varierende Hardstyle Bassdrum

Sinds gister terug uit sunny beach bulgarije 2e vakantie :engel:. echte aanrader. Kheb voor de vakantie nog wat met neroz gemaakt. Trancy dingetje van mij herbouwd :). Met soort van dub-style intro Het is wat nieuws ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik kan om de een of andere manier de oude versie van mezelf alleen niet uploaden beetje raar. dus heb hem ff geupload
http://www60.zippyshare.com/v/74161488/file.html

Attachments

• nieuw-samen-2011.mp3
    3 MB · Bekeken: 65
Rockzorr, wat klinkt t toch weer lekker. Goeie melo, alleen toen de climax er in kwam, dacht ik : oh die kick valt tegen, todat die 3e maat kwam, wat een lekkere bass man, geweldig!

Komt de kick van jou of van neroz?

Sinds gister terug uit sunny beach bulgarije 2e vakantie :engel:. echte aanrader. Kheb voor de vakantie nog wat met neroz gemaakt. Trancy dingetje van mij herbouwd :). Met soort van dub-style intro Het is wat nieuws ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik kan om de een of andere manier de oude versie van mezelf alleen niet uploaden beetje raar. dus heb hem ff geupload
Damn, nice! Doet niet onder aan de 'profs' nowaydays!

Zo, ook weer terug van vakantie! Zaterdag gelijk op naar decibel :D Wie nog meer?

@quantum: Wat je moet proberen is alles goed eq'en en mixen (levels onderling) Het moeilijkste, maar ook belangrijkste van een track is de mix, je maakt of kraakt hem echt daarmee. Probeer elke sound een eigen 'plek' te geven in de mix.
Ik zit bij mn eigen tracks (snips niet meegerekend :P) vaak net zo lang aan de afmix als aan het arrangement zelf.
Probeer je bij je mix ook niet vast te pinnen dat het allemaal hard moet, dit komt bij de mastering wel. Het is vaak juist beter om je master uiteindelijk gemiddeld op -1 te hebben, dit vragen veel (profi) masteringstudio's ook.

@rockzorr: WTF dude, dit klinkt gewoon echt vet profi :D Respect! Ik vind je break + melo echt heel nice. Dit moet je gewoon serieus afmaken en dan opsturen naar digital age ofzo. ±'

Wat een zuivere kick :halleluja

Klinkt echt heel lekker :)

Is dit met een 909 gemaakt of.. ?:P

@Basiq. Lead bestaat uit 1 laag Zebra 2, 1 laag Sylenth 1, en 1 laag Audjoo Helix.

@Joeyjoey. Kick komt vooral van Neroz af. Niet mijn sterkste kant. Maar de kick bestaat uit aantal lagen hydra. Waarbij de kick in de pitch anders word ge-equalized dan op de lage tonen. Voor de rest is het gewoon kwestie. van een kick maken en samplen. En dan gewoon de de punch en de tail scheiden. zodat de punch zelfde toon blijft en de tail/rest van hoogte veranderd.

Kben niet zo van de theorien etc maar zo steekt deze kick in ieder geval een beetje in elkaar. gewoon stretchen zegt neroz : ).

Laatst gewijzigd:
Wat voor software gebruiken jij en neroz eigenlijk? en met stretchen, bedoelt hij dan gewoon een timestretch?

@Joeyjoey. Kick komt vooral van Neroz af. Niet mijn sterkste kant. Maar de kick bestaat uit aantal lagen hydra. Waarbij de kick in de pitch anders word ge-equalized dan op de lage tonen. Voor de rest is het gewoon kwestie. van een kick maken en samplen. En dan gewoon de de punch en de tail scheiden. zodat de punch zelfde toon blijft en de tail/rest van hoogte veranderd.

Kben niet zo van de theorien etc maar zo steekt deze kick in ieder geval een beetje in elkaar. gewoon stretchen zegt neroz : ).

Oke zal het eens proberen thanks :)

Alleen het stretchen van de kick klinkt een beetje raar :P

Kick

Kick

Ik ben er weer:p,

Wat vinden jullie van deze kick?

Attachments

• fanjus-demo3.mp3
    525,1 KB · Bekeken: 63

Vet nummertje hoor:d

k zou later wellis 1 xtje met jou een nummer willen maken:p als je dat zou willen

trouwens ook nog met paar andere op dit forum 1 ervan Yellowrocket:p

Hoezo doen we trouwens niet is x meeting met zn alle op deze forum???

Laatst gewijzigd:
@rockzorr
klink nice in de hoogte.. bekende sound

Hier stukje van mijn nieuwe kick. :dj:

Attachments

• dnx_dropthat.mp3
    753,2 KB · Bekeken: 71
@ Rockzorr:
Klinkt lekker! ligt precies in mijn straatje (euforische deuntjes + lekkere kick).

@ Fanjus:
Het begint er op te lijken, maar je kick mist nog wat power. Tailsound zou ik iets anders EQ'en (iets minder mid, meer hoog) en ik zou nog een iets hardere kraak aan het begin van je kick doen.
Je lead klinkt overigens erg wollig, mix je af op PC speakers? :)

@ Deniax:
Kick klinkt ook erg lekker, mooie FX sounds. Screech vind ik persoonlijk niet meer orgineel/leuk.

Guys!
Heel lang niet actief geweest, drukke periode gehad.
Maar hier van mijn kant een nieuwe kick.

Ik heb een remake gemaakt van bioweapon - eternal vision, vooral omdat daar die kick zo hoog pitcht.

Heb er lang aan gewerkt, en hoop ook dat die goed klinkt!

Attachments

• Bioweapon - Eternal Vision.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 58
Erel, de sound van de kick is goed. Je moet de punch iets lager equalizen, het is nu net een clap/hihat. Verder mag je de tail nog wat naar voren brengen.

Distorded noise, sound van de kick moet beter ge-eqt worden in t midden en in het hoog. De punch is bijna niet hoorbaar, die moet een stuk harder.

@ erol: Net zoals Zwoeleman hierboven zegt , die punch mag er wel dikker doorkomen. Kvind de sound van je bass/kraak nog beetje ''metaal'' klinken. Beetje EQ kan wonderen doen. :D

@ Distorted Noise: Ik denk dat je mix hier en daar niet lekker zit. Lead loopt wat in de weg van de kick lijkt het wel.. Er zit veel sub in de kick/bass en das net iets teveel van het goeie denk ik. ;)

Guys!
Heel lang niet actief geweest, drukke periode gehad.
Maar hier van mijn kant een nieuwe kick.

Ik heb een remake gemaakt van bioweapon - eternal vision, vooral omdat daar die kick zo hoog pitcht.

Heb er lang aan gewerkt, en hoop ook dat die goed klinkt!
Klinkt nog redelijk dof. Zoals ZwoeleMan al zegt, betere EQ in de mid/high zou het al een stuk lekkerder moeten maken.

Zelf ben ik vanochtend ook weer begonnen aan een nieuwe kick. Vind 't zelf al een hele verbetering tegenover mijn vorige kick creatie, maar het moet beter. Graag hoor ik (ook) van jullie wat er beter moet

Attachments

• NewKick1.mp3
    256,2 KB · Bekeken: 63
Back