Varierende Hardstyle Bassdrum

Hier ook weer wat van mijn kant, heb ff intro gemaakt, tot aan break vind ik wel redelijk goed gelukt wat vinden jullie ?

Attachments

• 21-09-2011.mp3
    4,1 MB · Bekeken: 55
huisjongen, het klinkt allemaal een beetje droog, vooral de 1e screech bevalt me niet. Kick zit verder wel goed in elkaar

@Homeboy: Ik baal eigenlijk een beetje, wilde gisteren weer iets posten maar nadat ik jouw snip nog een keer hoorde, bedacht ik me. De pitches later zijn nog niet helemaal lekker. Maar volgens mij heb je die nog niet gefinetuned.

Wat gebruik jij voor die sub layer? Na even met de EQ meen ik een duidelijke layer te horen die het laag neerzet. Je hoeft niet te zeggen hoe je hem zo lekker laat resoneren rond de 50hz. Maar wat gebruik je als startpunt? Een oscilator met een lage sinus. Of toch Drumazon?

Mijn kick ziet er met een spectrum analyzer vrijwel hetzelfde uit. Maar in vergelijking met die van jou lijkt het wel alsof mijn KRK's het laag gewoon niet weer kunnen geven.

Ik denk sowieso dat mijn opbouw heel anders is dan die van jou en is het niet meer mogelijk dat laag er nog in te krijgen. Fucking gisteren 13 Lange en 13 korte Tails zitten exporteren... Klank prima hoor maar mist toch dat laag.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen dan de screeches neit mooi zijn, niet warm en t klinkt een beetje als een rommeltje, de kick daarintegen vind ik wel goed!

@ZwoeleMan

Screetches wordt aan gewerkt, eerste is behoorlijk vals.. Intro is al anders geworden :D

@Phye

De pitch is gewoon gesampled, wat versta jij onder finetunen ? Als die niet lekker pitcht betekent dat meestal dat de kick gewoon niet goed is afgesteld.

Laag komt uit hydra net zoals de rest van de kick. Ik heb gewoon een kraak gemaakt die je ook terug hoort in de kick, die dupliceer je, van de één filter ik het laag weg en van de ander het hoog, voeg er nog een punch bij en je hebt een kick. Dat is wat ik gedaan heb, enkel een Camelphat en EQ gebruikt.

@ Homeboy: Vind je kick wel goed klinken maar nog net iets te blikkerig. Mss je mid een beetje terugschroeven met een EQ.. Zou die al veel smoother klinken! :D

@Phye

De pitch is gewoon gesampled, wat versta jij onder finetunen ? Als die niet lekker pitcht betekent dat meestal dat de kick gewoon niet goed is afgesteld.

Laag komt uit hydra net zoals de rest van de kick. Ik heb gewoon een kraak gemaakt die je ook terug hoort in de kick, die dupliceer je, van de één filter ik het laag weg en van de ander het hoog, voeg er nog een punch bij en je hebt een kick. Dat is wat ik gedaan heb, enkel een Camelphat en EQ gebruikt.

... okee komt ie weer met zijn lange verhalen!

Je laat de kick een keer klinken (daar klinkt hij het mooist) vervolgens is de hele snip bijna een toon die klinkt net iets minder, en de pitches na 1:36 vind ik nog niet echt lekker klinken.
Heb je dezelfde EQ op verschillende pitches?

Nogmaals mijn complimenten dat je enkel met Camelphat en EQ dit voor elkaar krijgt. Ik blijf het mooi vinden hoe je sub door blijft klinken (hmmmmmmm sound) na dat je kraak ophoudt. Misschien is het wel zo simpel als de toon gewoon langer aanhouden.

Ik heb zelf aan de hand van de verschillen tussen de sub klank in jouw kick en mijn vorige, mijn kick ook weer opnieuw gebouwd. Dan met Drumazon twee lagen. Alleen de sub laag, zonder distortion.

Grappig dat ik eigenlijk door jou weer terug ga naar de 3 lagen aanpak, ipv 1 laag drumazon verkrachten en de punch losknippen en apart EQ-en. In mijn tijd op dit forum heb je me altijd gezegd dat het ontbreekt aan sub in dingen die ik maak. Begin het nu pas echt onder de knie te krijgen.

Ik zal vannacht (want het wordt laat denk ik) wat posten.

@Aftershoq

Ben nog steeds aan het uitvogelen hoe ik de klank iets warmer krijg, vind hem ook iets te blikkerig.

@phye

De eerste kick tot de laatste is 1 en dezelfde kick op 1 kanaal, dus zelfde EQ !
De distortion zit ook op de sub voor het resonerende effect, adsr verhaal, basis om je kick op te bouwen. Ik heb alle manieren geprobeerd die mij bekend zijn en ben van dat layeren afgestapt. Dus enkel punch, kick en sub..

Ben benieuwd naar je kick.

Even een tussentijds testje...

Bekijk bijlage Re-Generate_SF.mp3

Heb het intro'tje er even uitgeknipt.. Je weet wel, tegen ripfreaks..

Feedback, is uiteraard altijd welkom!
Ps, ik weet het > Mixage is nog slecht, dit is rauwe audio en de melodie blijft uiteraard niet zo :-)

Ciao!

@Barry: Lekkere kick man. Net iets te weinig laag maar wel lekker rauw! Mag ook net iets harder in de mix die kick.. Moet knallen GVD! :D

Thnx After.. Zijn 3 kicks hé, just wat testjes :-)

Wat betreft dat laag, idd.. Dit is kale audio, niks geen extra eq of compressor erachter..
Alleen op de master een kleine limiter voor de harde puntjes, verder niks.
Zal eerdaags wel even een gemixte versie uppen met iets meer sounds, maakt het ook wat aantrekkelijker hé
Hoe krijg ik trouwens de mp3 player in synthforum?

@barry ligt het aan de galmtijd van van 2 seconden op 35.9 herz in mijn ruimte of is het laag in je kick nog wat wollig

@barry ligt het aan de galmtijd van van 2 seconden op 35.9 herz in mijn ruimte of is het laag in je kick nog wat wollig
wollig? lol.. ja zou best kunnen.. zal er vd week eens wat meer aandacht aan besteden, wellicht dat t dan beter word!
Maar die 35,9hz.. 2 sec galm tijd? zover ik weet zit er geen reverb op de kick, noch op de attack.. 2 sec galm zou kunnen, moet hem nog even op de decay ducken met min-max.
het kan de galm zijn inderdaad, maar daarvan is zover ik weet geen presente laag van aanwezig :s

Laatst gewijzigd:
@djbarry Ik heb een akoestisch probleempje op 35,9 Hz in mijn ruimte. Vandaar dat ik me afvroeg of het wollige laag dat ik hoorde aan mijn ruimte ligt of aan jou mix :)

@DJBarry
Schitterende kwaliteit. Klinkt echt supervet dat intro klinkt echt crystal helder en die vocal ook. Kick klinkt mooi in het laag, maar gepitched lijkt het wel alsof hij de wave verkort.

@Quantum
Kick galmt een beetje maar verder wel mooi in het laag. Punch valt een beetje naar de achtergrond.

Nou zoals verwacht, het is nacht ;)

Hierbij dan mijn nieuwe kick @Homeboy, hopelijk zit er genoeg sub in voor je maar ik heb het niet overdreven. Resoneert niet zoals bij jou. (wat ik wel mooi vind) Zit dus geen distortion op mijn sub.

Pitchen volgt.

Attachments

• Conqreet_New_G_Kick_quickMix.mp3
    1 MB · Bekeken: 73
Een tijdje (week ofzo? :dubbel:) niks geplaatst maar vanaf nu af aan weer wel :)

@Phye,

Ik vind het nog niet helemaal lekker klinken, het geheel..
Misschien door de belletjes ofzo, maar je kick klinkt wel goed!
Punch mag wel iets harder.

@Quantum,

Je bass klinkt lekker maar hij komt niet goed naar voren!

@Homeboy,

Lekkere rauwe kick! , ik mis alleen wat reverb en delay op de 1e screech :P

Attachments

• joeytba.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 69
Back