Varierende Hardstyle Bassdrum

Een tijdje (week ofzo? :dubbel:) niks geplaatst maar vanaf nu af aan weer wel :)

@Phye,

Ik vind het nog niet helemaal lekker klinken, het geheel..
Misschien door de belletjes ofzo, maar je kick klinkt wel goed!
Punch mag wel iets harder.

@Quantum,

Je bass klinkt lekker maar hij komt niet goed naar voren!

@Homeboy,

Lekkere rauwe kick! , ik mis alleen wat reverb en delay op de 1e screech :P
Klinkt lekker Joey.. Helaas heb ik nog niet echt de kennis waarmee ik kan zeggen dat je dit en dit nog beter zou kunnen doen om hem nog vetter te maken :(

Van mijn kant ook weer een nieuwe snippet. Heb wat kleine aanpassingen aan de EQ gedaan, waar ik meer power mee hoopte te creeëren. Aangezien ik de kick nu denk ik al wel 40.000 keer gehoord heb, heb ik er niet echt een neutrale mening meer over (dalijk even een bak koffie en sigaretje, en dan weer luisteren haha). Dus jullie ongezouten mening zou nice zijn.

//Edit: Pfoe, zo maar eens een EQ over de reverb bus, die klinkt nog niet echt helemaal lekker haha.

Attachments

• NewKick5Melo.mp3
    2 MB · Bekeken: 57
@joey: Je stukje klinkt echt lekker, dit is mijn soort hardstyle :D
Als verbeterpunt zou je kick misschien iets warmer mogen, hij klinkt erg digitaal nu als je begrijpt wat ik bedoel. Verder echt nice!

@joey: Je stukje klinkt echt lekker, dit is mijn soort hardstyle :D
Als verbeterpunt zou je kick misschien iets warmer mogen, hij klinkt erg digitaal nu als je begrijpt wat ik bedoel. Verder echt nice!

X2 :D

Jij bent goed bezig jongheuh! Enkel zoals BasiQ aangeeft mag het nog wat warmer. Ik denk als je die kick nog wat EQed in het laag dat ie al wat beter/mooier gaat klinken. ;)

@Kevv1990, Thanks! Achja ik vind het zelf ook moeilijk om goede feedback te geven :P
Maar zou je de kick ook eens kunnen pitchen? (weet niet wat je gebruikt (FL,Cubase,Logic..?)
En waar de kick nog wel eens beter mee kan klinken is nadat je de kick als sample hebt opgeslagen nog een ohmicide eroverheen en daar ff met de instellingen kutten.

@BasiQ & Aftersho-Q, Bedankt :)
Ja warmer maken, is nog best moeilijk.
Ben er gistere mee bezig geweest maar als ik met de EQ aan de slag ga dan verpest ik de kick meer :P

Dus hebben jullie misschien een tip met welke frequencies ik zou moeten klooien?

@Kevv1990, Thanks! Achja ik vind het zelf ook moeilijk om goede feedback te geven :P
Maar zou je de kick ook eens kunnen pitchen? (weet niet wat je gebruikt (FL,Cubase,Logic..?)
En waar de kick nog wel eens beter mee kan klinken is nadat je de kick als sample hebt opgeslagen nog een ohmicide eroverheen en daar ff met de instellingen kutten.
Ohmicide eroverheen is wel te proberen ja. Ik gebruik Logic, maar als ik de kick ga pitchen met de Pitch Machine, verliest het zoveel kracht en klinkt de gepitchte kick echt voor geen meter meer.
Heb dus echt geen idee hoe ik dat zou kunnen doen, zodat het wél goed klinkt :(

@joey: Ik zou proberen wat tussen de 160 en 500 hz voorzichtig erbij te doen, niet teveel anders gaat je kick gelijk heel erg wollig klinken (en mijn ervaring is ook dat 250 hz op hardstyle kicks niet mooi is, worden ze al snel te hardcore van ;) ).
Wat je ook zou kunnen proberen is een (goeie) tube distortion eroverheen zetten.

@kevv1990: kop (punch) en staart los van elkaar knippen en alleen de staart pitchen.

@Kevv: De pitch van logic is slecht voor hardstyle kicks. Je kunt het beter pitchen met iets anders. Ikzelf gebruik de pitch in kontakt, kontakt is voor mij de beste manier om met samples om te gaan. Uiteraard moet je punch en staart van elkaar halen zoals basiq zegt.
Je moet dus gwn een pitchmachine zoeken die sounds met een zeer breed spectrum (zoals hardstyle-kicks) correct kan pitchen.

Goeiemiddag allemaal,

Ik had eigenlijk wat anders willen uploaden (zie een aantal pagina's terug), maar in de tussentijd is mn harde schijf gecrasht en ben ik dus al mn projecten, kick, edits, samples etc kwijt :(

Maar goed hier wat anders dan, vind de kick zelf goed gelukt.

Let trouwens niet op de opbouw, die is ff in 10 minuten in elkaar gezet :P

Attachments

• swiep testje 1-01.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 56
@Joey: Ik zou idd heel rustig omgaan met de EQ. Klein beetje boosten of cutten hier en daar. Je zelf maar horen wat je lekker vind. Een multiband compressor kan soms ook wonderen doen. :D

@ BasiQ: Vind je stukje wel leuk klinken, maar er staat wel een irritante punch op die kick. Lijkt wel een opgefokte hi-hat. ;)

Ohmicide eroverheen is wel te proberen ja. Ik gebruik Logic, maar als ik de kick ga pitchen met de Pitch Machine, verliest het zoveel kracht en klinkt de gepitchte kick echt voor geen meter meer.
Heb dus echt geen idee hoe ik dat zou kunnen doen, zodat het wél goed klinkt :(

Allereerst, je moet eens kijken of je een vst effect op je kick (staart) kanaal kan hangen om de toon uit te lezen. Voor de PC heb je een VST Gtune, die is gratis. Maar voor de Mac even snel gezocht kun je deze misschien gebruiken: http://www.macupdate.com/app/mac/16362/bass-tuner-au
Voor zover ik weet maak jij je kicks met Drumazon. Probeer zoveel mogelijk je bewerkingen/effecten op de drumazon te doen (voordat je het exporteerd als sample) Met zo'n tuner plug-in kun je na alle effecten nog zien wat voor toon eruit komt en zo nodig je Drumazon Pitch bijdraaien.

Ook na het exporteren naar Wav o.i.d. kun je nog die tuner erop houden. Zo kun je je toon handhaven met verdere bewerkingen.

De tuner, draait de toon niet bij. Hij leest hem enkel uit.

Vervolgens zoals Quantum zegt is Kontakt wel erg goed, hoewel ik er bij mijn nieuwe kick (de tweede die je hoort in mijn snip hieronder) ook moeite mee heb. Deze kick is gewoon te veel verstoort en ik vrees dat ik hem vanaf de generator in een andere toon moet zetten. Met name voor de lagere tonen. Pitched de distortion niet lekker.

Ik heb ergens op harderstate.com een tutorial gezien hoe je in Cool Edit Pro (is geloof ik nog wel ergens gratis te downloaden) kunt pitchen.
Uitleg op Youtube van Neilio Negeer het FL studio deel, hij beschrijft 3 manieren. De laatste is met Cool Edit vanaf 3:50.... terwijl ik dit aan het typen ben realiseer ik me dat je hier ook weinig mee opschiet Cool Edit was alleen voor PC...

Goed nog een alternatief: Audacity ook voor Mac en gratis daar zit ook een pitcher in:

effect-change-pitch.png

Hierbij wel toonhoogtes. Boxje A vul je in welke toonhoogte de sample nu is, Boxje B waar hij naartoe moet transponeren.

Ik hoop dat je (en wellicht anderen) hiermee een stuk geholpen bent. Dus in het kort:
Zorg dat je de Toon van je kick in de gaten houdt met een Tuner. Vervolgens gebruik een echte audio editor voor het transponeren van de Pitch.

@Basiq
Ik vind ook je stukje best aardig klinken. De kick alleen wat wollig, lijkt wel of je bij de tail de completen attack hebt weggedraaid om ruimte te maken voor de punch. Maar die trekt het niet helemaal recht. Volgens mij is dit een kwestie van: "Neem een pauze doe 15 minuten wat anders en ga met frisse oren weer verder".

Ook mijn kick heb ik weer aangepast. Ik heb het paranoide leadje eruit gehaald en even iets andere erachter gezet. De eerste kick is dezelfde als ik al eerder poste. De tweede in de snip is even een tantje aggresiever (drukt ook de lead compleet uit het spectrum).

Graag jullie reactie. !LET OP: 2e Kick Staat wat hard!

Attachments

• Conqreet_kicksCompared.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 70
Laatst gewijzigd:
@ Phye:
Ik meen me te herinneren dat je pas geleden een vrij lekkere kick had. Vond je het toch maar niks achteraf? :)
Deze kick heeft wel een lekkere tock, maar de distortion klinkt erg vreemd (alsof er een bandpass filter op zit met erg veel resonantie).

---

Ik ben vanmiddag maar weer eens aan de slag gegaan en opnieuw begonnen met een ouder projectje van me (huidige kicksounds miste telkens wat en ging net niet lekker naar mijn zin).
Nu heb ik een intro gemaakt met een nieuwe kick etc. Hij knalt wel lekker vind ik zelf...doet me zelfs een klein beetje denken aan de kick van "Toneshifterz and Bioweapon - Dead of the night". De tailsound is nog niet helemaal waar ik hem hebben wil, maar an sich ben ik niet ontevreden. :)

[Edit] En nog een snippet toegevoegd met pichtende kick. :P

Attachments

• Kick 20111001.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 68
  • Kick 20111001 Shadows.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 57
Laatst gewijzigd:
@NessPJ: Je kick klinkt wel lekker. Vind hem alleen nog wat zacht in de mix staan..mag gerust harder knallen! ;)
btw. Dat soundje dat je gebruikt in de intro , doet me denken aan een sound die ik vandaag nog gemaakt heb. Ongeveer dezelfde style. :D

ik was vandaag met sylenth aan het proberen de ultieme hardcore sound te maken...
kreeg per ongeluk het volgende..
doet me denken aan een nummer waarvan ik de naam kwijt ben..
komt volgens mij uit een hardstyle nummer.. wie kent deze bekende sound?

Attachments

• rauwe hardstyle sound .. sylenth.mp3
    162,3 KB · Bekeken: 69
@Phye

waarom zo moeilijk ? fl studio kan je prima mee pitchen :D

@Joriz

Lekker geluidje, klinkt bekend in mijn oren, weet zo niet waar het op lijkt..

@BaSiQ, Je kick klinkt nog wat rommelig, heb niet echt tips hoe je dat beter kan krijgen sorry:?

@NEssPJ, ik zou nog iets aan de punch gaan werken, bass is verder wel goed en het FX geluidje in het 1e stuk klinkt echt vet! :okdan:

@D-Joriz-, Als je hem misschien iets hoger pitched dan klinkt hij als de Double Dutch Darkies screech
(vanaf 3:00)

EDIT, Na nog een keer geluisterd te hebben klinktie volgens mij toch niet het zelfde :P

Mwa, ik denk idd als D-Joriz het geluid wat opschoont en gelikter EQ'ed het best veel op die screech lijkt (met de juiste noten en reverb).

Hier iets nieuws waar ik aan gewerkt heb, sommige stukken klinken nog niet zuiver maarja :P

(kan trouwens iets te hard staan!)

Attachments

• Joey - New force.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 69
Back