Varierende Hardstyle Bassdrum

@Quantum, ik vind de kick wel goed misschien iets meer accent op de punch. Hij is subtiel, misschien door een wat fellere punch trek je hem wat meer naar voren.

@Juul, mooie ruimtelijke mix! Net als een eerdere snip, is je volume mooi verdeeld en staat de kick als een huis. Je lead doet me denken aan een 80's horror film qua sfeer. Beetje in het straatje van Dead of the Night, toneshifterz & bioweapon. Al is die mix nog wat voller.
Compositie is zeker niet even snel in elkaar gegooid. Daar heeft duidelijk wat aandacht in gezeten. Goed werk en inderdaad echt eigen stijl.

Klinkt gewoon pro juul :D

--------------------------------------------------
Ben zelf ook bezig geweest.
Het is een keer wat anders dan ik normaal maak.

Resultaat van een zaterdagmiddag(je) bouwen.

Attachments

• fear v1-02.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 48
Bedankt voor de reacties mannen! Ben eigenlijk verrast dat ze zo positief zijn. Vond de kickdrum namelijk niet echt zuiver op een of andere manier. Misschien had ik er al te lang achter gezeten. Anyway leuk dat het in de smaak valt, motiveert zeker.

@basiq kick mag i.m.o. meer punchy zijn en meer jagen met compressie. hij klinkt een beetje plat en lief. clapje/snare er op, layeren met gehighpasste (nederlands?) harder overstuurde staart. die offbeat hihat is niet echt mijn ding. De kick mag ook wel een stuk lager wat mij betreft.

@Basiq: Je kick is idd nogal plat, weinig power en te weinig laag volgens mij. Mss de EQing aanpassen zodat er nog wat power overblijft. Anders wel een leuke opzet.

Ik heb mijn laatste kick meer punch gegeven en alles wat beter geEQed, is het zo beter:

Attachments

• test1010.mp3
    380 KB · Bekeken: 54
@ Quantum: Klinkt al wel lekker. Vind alleen dat je kick wat meer naar voren mag, meer knallen dus. Mss een compressor om hem wat naar voren te trekken. Je kan ook eens een multiband compressor gebruiken. Kan je fijner tweaken. Voor de rest klinkt je stukje wel pro! :D

Bedankt voor de reacties :) Work in progress.

@Quantum, je zou de kick imo idd veel meer naar voren moeten halen. Verder vind ik m wel lekker, goeie kick/bass combi :)

Ik heb mijn best gedaan om de kick meer naar voren te krijgen, gespeeld met multiband en gewone compressie. De minste aanpassing zorgt voor een andere klank en eigenlijk weet ik ook niet hoe je daar best mee werkt. Na wat trial & error bij dit stukje uitgekomen.

De kick pitcht niet omdat ik momenteel kontakt niet staan heb, maar dat komt wel. Eigenlijk past het dus niet in een topic over 'varierende' hardstyle bassdrum:D

Attachments

• test1310.mp3
    380 KB · Bekeken: 51
@Quantum

probeer je sub eens te compressen met een compressor waar sidechain op zit die je vervolgens weer linkt aan je punch..

zo kan je ff wat spelen met threshold en ratio om het effect van je compressor te beïnvloeden..

Ook zal ik ff kijken naar je EQ, klinkt wat dof waardoor het ook zo op de achtergrond hoort, boost hem eens wat of maak er eens een extra layer bij (wel je kraak dupliceren om zelfde wave te houden) voor de hogere frequenties..

@ Quantum:
Je EQing is een stuk beter nu (minder wollig dan je andere snips). Maar je kickshape is nog steeds ietwat verkeerd (dit komt ook door het filteren/EQ'en). Het lijkt erop alsof je de kick nog te veel normale punch geeft (als bij een dance kick) in plaats van weg te filteren en anders te distorten.
Je lead kan nog wat attack gebruiken, maar verder klinkt het allemaal best leuk. :)

--

Heb nog wat verder gespeeld met mijn sounds, ben ook wat met de afmix bezig. Hij is nu harder en gecontroleerder dan voorheen maar heeft nog steeds wat liefde nodig (so to speak)...
Ik ben er nog niet helemaal tevreden mee, maar denk dat er nog meer uit te halen valt:

Attachments

• msth10.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 57
@Ness

Wat mij meteen opvalt is je EQ op je lead, betje dof en laag maar tegelijkertijd ook hoog.. Beetje lastig om uit te leggen..
Kick klinkt wel lekker, persoonlijk vind ik die tik op je punch niet zo goed klinken..

@ NessPJ: leuke melodie! De lead is alleen nog naar mijn mening te dof. De tail van de kick vind ik erg goed, als je nog een andere punch erop zet heb je een toffe kick denk ik! Nu zit er een soort ride op (of high hat?)...

Ik heb ook weer wat geprobeerd. Ben vrij tevreden over het resultaat, ben alleen benieuwd hoe die klinkt met een goede synth, dus dat ga ik deze aankomende week even testen. Hoe vinden jullie m?

Attachments

• kicktest.mp3
    79,6 KB · Bekeken: 53
@dime73: Ik mis nog een hoop sub in je kick. Ook vind ik de tok erg overheersend, sluit niet mooi aan bij de rest van de kick.
Ben benieuwd hoe ie ook met een melodie erover.

Ik sluit me aan bij Basiq, mist sub en die tok past niet lekker bij de rest.

Afgelopen paar uur ook weer bezig geweest met een 909. Dit is wat ik er tot nu van gebrouwen heb (kick is niet goed gepitched op de melodie, weet ik. Synth is een standaard Sylenth1 preset en puur om het geheel wat op te vullen)

Attachments

• Output 1-2.mp3
    2 MB · Bekeken: 60
ik heb vandaag ook wat lopen klooien met me setje :)
nieuwe aanwinst: akai MFC 42
drum-geheel gaat in de stereo-in (waar ook de kick bij zit) en in de mono-in komt nog de sherman out1, die na een mix van 2 distortions en een bypass komt.
door problemen met kabels heb ik momenteel even de melodie door de drum-mixer gegooid (heb een nieuwe jack->tullip nodig...zucht)
http://soundcloud.com/sirsicksik/sirsicksik-hikkerdiekick

@Kevv

je sub is niet zuiver en het lijkt erop alsof je een stereo enhancer op je punch hebt zitten oid>?

@SirSickSik

volgens mij zit jij in het verkeerde topic..

@Kevv

je sub is niet zuiver en het lijkt erop alsof je een stereo enhancer op je punch hebt zitten oid>?
Nope... Enkel EQ, distortion en een compressor

Edit: Maar nu ik hem zo terug luister, is het echt pure bagger haha :P

Back