@ phye: Wel geen waar wat je zegt, hij pitch niet de kick uit de kickdrum tutorial, maar een donkey rollers kick. Een volledig afgewerkte dus.
Ik heb wel geen ervaring met de pitch in cubase, dus ik kan het niet weten. Ik dacht gwn als zany het zo toont, moet het wel een manier zijn. En the pitcher poste ook ergens dat pitchen in cubase goed werkt maar ook dat hij soms de kick volledig opnieuw maakt voor andere toonhoogtes.
Ikzelf gebruik kontakt, pitcht heel mooi volgens mij. Maar er zijn idd veel andere methodes.
Ik heb wel geen ervaring met de pitch in cubase, dus ik kan het niet weten. Ik dacht gwn als zany het zo toont, moet het wel een manier zijn. En the pitcher poste ook ergens dat pitchen in cubase goed werkt maar ook dat hij soms de kick volledig opnieuw maakt voor andere toonhoogtes.
Ikzelf gebruik kontakt, pitcht heel mooi volgens mij. Maar er zijn idd veel andere methodes.

Ik heb dus gewoon altijd de verkeerde pitch methode gebruikt. STOM, STOM.
Inderdaad de tweede post met snip klinkt het best qua pitchtoon naast de melodie. Ik vind wel dat de kick wat vlak wordt hoe verder hij van de de originele toon afgaat. Het laag vind ik persoonlijk nog wel redelijk blijven.
)