Varierende Hardstyle Bassdrum

@ phye: Wel geen waar wat je zegt, hij pitch niet de kick uit de kickdrum tutorial, maar een donkey rollers kick. Een volledig afgewerkte dus.

Ik heb wel geen ervaring met de pitch in cubase, dus ik kan het niet weten. Ik dacht gwn als zany het zo toont, moet het wel een manier zijn. En the pitcher poste ook ergens dat pitchen in cubase goed werkt maar ook dat hij soms de kick volledig opnieuw maakt voor andere toonhoogtes.

Ikzelf gebruik kontakt, pitcht heel mooi volgens mij. Maar er zijn idd veel andere methodes.

@homeboy:

Dat is natuurlijk ook een manier ;)

Maar, ik heb gisteren echt een soort eureka momentje gehad. Ik keek dat filmpje van neillio en toen denk ik he, met dat monofoon pitchen, zit er niet ook zoiets in cubase? Ja, natuurlijk :D Ik heb dus gewoon altijd de verkeerde pitch methode gebruikt. STOM, STOM.

Nouja, hieronder het resultaat. Echt 10 keer beter als eest :D

Attachments

• fear new-02.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 70
@BAsiq

haha, is eureka toch nog ergens goed voor.. Je kick pitcht wel lekker alleen hoort hij nog een beetje van boing :D
je sound klinkt goed, leuke opzet man..

Hier ook ff wat van mij, ben nog flink aan het tweaken dus verwacht er niet te veel van..

Attachments

• Synth pitch Cubase.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 57
@Basiq

hij pitched juist totaal niet lekker sommige noten zijn vals intro daar in tegen klinkt opzich wel grappig

@homeboy

is eigenlijk precies het zelfde als basiq op sommige noten klinkt het gewoon vals, de kick zelf is wel leuk

Thnx, homeboy :D
Over jouw kick, ik zou er toch nog wel iets van een kleine punch aan toe voegen, verder vind ik de klank erg lekker!

@JRD: Vals? Dat kan bijna niet, ik heb eerst de kick met gtune uitgelezen en aan de hand daarvan de kick in de juiste noten gezet. Hoe kan ie dan vals zijn? En in mijn oren klinkt het ook gewoon goed (ook met andere melodieen die ik geprobeerd heb)

@JRD Die van BaSiQ isnie vals hoor. De kick klinkt misschien wat rommelig door het duidelijk onderscheid in de verschillende lagen.

@Homeboy Zitten nderdaad in de tweede melodie een paar valse kicks. Punch mag zeker wat krachtiger maar die staart klappert lekker! Alleen bij het pitchen blijft het klapperen niet consistent. De klank vind ik daarentegen wel weer erg lekker. Kick klinkt echt als één sound. Geen gebakje met gekleurde laagjes

Laatst gewijzigd:
Thnx voor de feedback, vals is het zeker haha Test goes on..

Hier nog 2 snips, zelfde melodie, zelfde kick maar nu op de juiste noot hoop ik en één gepitcht in Cubase vanuit synth en de boink is gepitcht in FL Studio vervolgens gesampled en in Cubase onder de melodie geplakt..

Attachments

• Pitch Cubase.mp3
    713,5 KB · Bekeken: 54
  • Pitch FL.mp3
    713,5 KB · Bekeken: 54
En hier nog één, naar mijn mening klinkt deze het best !?

Attachments

• Pitch Layer.mp3
    713,5 KB · Bekeken: 49
Klopt, dan brabbelt ie maar wat :D Moet een manier zien te vinden dat ie laag ook goed klinkt.. Suggesties.?

.. Suggesties.?

Die eerste post Cubase en FL studio. Die van FL studio houdt wel het meeste de originele klank. Maar alle jezus 'it's all over the place' zo vals als een fluitketel :) Inderdaad de tweede post met snip klinkt het best qua pitchtoon naast de melodie. Ik vind wel dat de kick wat vlak wordt hoe verder hij van de de originele toon afgaat. Het laag vind ik persoonlijk nog wel redelijk blijven.

Maar als advies voor het pitchen naar laag het onderstaande:

Ik weet niet zeker of je pitched in 2 stappen. Stap 1: Pitchen, Stap 2: timestretch/squeeze.

Dat zou ik wel aanbevelen. Vaak gaat het namelijk bij de 2e stap mis. Zoals ik al eerder aangaf als je dit proces in een bewerking doet heb je geen controle over het resultaat.

Dus als je naar beneden pitched wordt in eerste instantie je waveform langer. Hij vertraagt letterlijk. Dus je moet hem timesqueezen. om de gang erin te houden. Je volledige kick is altijd 1/4 maat op 150 bpm is dat 0.400 seconden. Punch + tail. Even uitgaande dat je je punch altijd hetzelfde houdt in tijd. Bijvoorbeeld 0.080 seconden. Dan moet je tail dus altijd +/- 0.320 seconden zijn. Ongeacht toonhoogte.

Nu is het zo dat als je omlaag pitched en hem exact op die lengte squeezed. Hij wat rot kan klinken. Probeer hem dan gewoon iets langer te maken zodat hij goed klinkt. Als dan je volledige kick langer wordt dan 0.400 seconden. Knip je gewoon al het overige aan het eind eraf. Zorg wel voor zero-crossing anders krijg je een tik. Soms niet eens verkeerd.

Lukt dit niet dan zou ik toch een stapje terug doen en proberen je basisgeluid echt goed te krijgen. Het is een ding om een lekkere kick te maken maar om hem ook geschikt te maken om te pitchen is een tweede.

Laatst gewijzigd:
Goedemiddag,

Ik heb mn track nu af (verbeterd) en die wou ik graag met jullie delen. :) Graag hoor ik wat men ervan vind :)
Ben er zelf in ieder geval erg tevreden over!

http://soundcloud.com/basgeelen/yellow-bass-fear-refixx

Idee is leuk, maar ik hoor een aantal dingen (zover ik dat goed hoor natuurlijk)

1. de kick is te dun (hoor wenig body)
2. de synths staan te ver naar achteren (en klinken wat dun)
3. vanaf 2.40 klinkt het alsof er niet overal goed gepitched wordt

Volgens mij is je track qua opbouw wel redelijk.

Goedemiddag,

Ik heb mn track nu af (verbeterd) en die wou ik graag met jullie delen. :) Graag hoor ik wat men ervan vind :)
Ben er zelf in ieder geval erg tevreden over!

http://soundcloud.com/basgeelen/yellow-bass-fear-refixx

Wat al gezegt was:

Kick klinkt dun en de lead staat echt ver naar achtere en klinkt ook dun.
Wat doe je er precies mee ?

---------------------------------------------------------------------------------------

En post weer eens iets van mezelf.
Kick had ik al iets langer maar is verder aangepast (hij is ondertussen echt heel vaak opgeslagen als sample :dubbel:)

Attachments

• Breath test.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 66
Raar statisch geluid

Raar statisch geluid

Hey mensen, heb me een tijdje geleden geregistreerd. Beetje rondgekeken zoal op 't forum. En zelf begonnen met wat gerommel in Fruityloops :)

Nou was ik begonnen met een punch te maken, alleen ik krijg bepaalde frequenties er niet uit in de staart. Als je het volume opkrikt hoor je aan het einde wat rare statische geluiden

Ik heb dit gemaakt met Hydra & Camelphat. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Ik krijg het er echt niet uit haha.

Groetjes!

Attachments

• boink.wav
    1.013,5 KB · Bekeken: 67
Laatst gewijzigd:
Hey mensen, heb me een tijdje geleden geregistreerd. Beetje rondgekeken zoal op 't forum. En zelf begonnen met wat gerommel in Fruityloops :)

Nou was ik begonnen met een punch te maken, alleen ik krijg bepaalde frequenties er niet uit in de staart. Als je het volume opkrikt hoor je aan het einde wat rare statische geluiden

Ik heb dit gemaakt met Hydra & Camelphat. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Ik krijg het er echt niet uit haha.

Groetjes!

ook welkom.
je kan hem exporteren als wav sample en dan snij je de staart eraf middels je decay naar beneden te draaien of je hold envelope

p.s er zit over heel je sample een ruis volgens mij

Attachments

• zo dus.wav
    590,8 KB · Bekeken: 47
Goed bezig Joey keep it up! Ik zou wel wat FX aan je track toevoegen

Hoe is deze mix? De kick komt redelijk in de buurt vind ik zelf van een Noisecontrollers.

Maar ik heb geen goede monitoren bij de hand op dit moment en produce op een headphone, dus hoe klinkt t?

Attachments

• mix.mp3
    435,1 KB · Bekeken: 55
Goed bezig Dime! Luister nu even in de trein maar man, kick klinkt goed! Die crunch op de tail mooi in balans met je punch! Je hebt em goed te pakken en tijdens het pitchen blijft hij ook mooi zuiver!
Kicks maken op een headset is voor mij onmogelijk, zo'n groot verschil met monitoren.
Thumbs up!

Back