Varierende Hardstyle Bassdrum

@Phye

Ik snap waar je naartoe wilt, maar heb deze kick neutraal gemaakt, pitchen klinkt voor geen meter haha :p

@Jrd

Ook xxx voor jou omdat je dikke lead gemaakt hebt..

Word het hier "varierende hardstyle gaydrum" fzo? :D

Dan hier weer eens een snip van mij. Mijn weergave is er sinds de verhuizing niet op vooruit gegaan. Dus ik hoop dat de mix een beetje okee is.

Op mijn Krk's is het laag in de kick wat overdreven, op de headphones is het okee. Weet niet zo goed of ik nu laag moet weg draaien of niet. De leads zijn over de headphones wat schel maar over de Krk's weer niet.

Met andere woorden ik heb issues met mijn ruimte :(

De kick ben ik nog niet helemaal blij mee maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Attachments

• CA project X.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 54
@Kev1990
Dit is een prima uitgangspunt om verder op door te bouwen. Dat tikje wat Bricks bedoeld heb je er denk ik express in gemaakt. Mag ietsje minder prominent maar zal zeker een goed accent geven in de mix. Attack is echt wel goed. Probeer hem verder te distorten met EQ verder shapen. Dupliceer de tail met extra distortion en high pass en leg deze in fase eronder.(layeren) Omdat de initiele distortion hetzelfde is zullen de piekjes elkaar gaan versterken en wordt je crunch meer gedefinieerd.

Het kan zijn dat door het bewerken van je tail sound, je punch naar de maan gaat. Bewaar je oude samples zodat je deze punch later weer kan samenvoegen met de verder bewerkte tail.

Even doorzetten met die clip distortion ;) dan leer je hem vanzelf wel kennen, net als iedere plugin.
Kijk, dat is een post waar ik iets aan heb! Thanks! Ik zal eens proberen wat jij zegt -> Een nieuwe layer met high pass in fase. En in fase bedoel je een aantal miliseconden later laten lopen, of??

@Phye; Probeer dan eens te luisteren door een hifi-setje of in de auto. Of gwn de gulde middenweg nemen. :D

@kevv1990
Plusjes onder de plusjes en minnetjes onder de minnetjes ;) als je de waveforms bekijkt snap je wel wat ik bedoel.

@aftershoQ
I know, maar heb niet alles zo bij de hand. Misschien moet ik ook even een simpel speakersetje er bij zetten of low budget koptelefoontje en de iPhone oortjes eens inprikken. Ik ga nu zelf eens luisteren in de trein.

Edit: hmm okee mid hoog in de leads doet een beetje zeer. Ik heb een groot probleem met die crash op het einde van de vocal. De kick klinkt wel gezond. Maar ben nog niet zeker over het combineren van de drive kick en staande kick, maar dat valt jullie denk ik niet op ;)

Miskien een groth box aanschaffen = mono lofi speaker, als je sounds/mix daar goed op klinkt klinkt ie overal goed op en de acoustic verbeteren, studio correctie systeem?

ff een test: Wat meer distortion, filters, eq en ff wa cymbals erbij gedaan en achtergrond geluidje puur voor de test..
Met lead hoor jem ook..

Attachments

• Tha good kicks.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 58
...

Dupliceer de tail met extra distortion en high pass en leg deze in fase eronder.(layeren) Omdat de initiele distortion hetzelfde is zullen de piekjes elkaar gaan versterken en wordt je crunch meer gedefinieerd.

Het kan zijn dat door het bewerken van je tail sound, je punch naar de maan gaat. Bewaar je oude samples zodat je deze punch later weer kan samenvoegen met de verder bewerkte tail..

@Phye
Zou dit bij mijn tail ook werken?

Haha, iedereen toch te druk met mijn commentaar om een mening te hebben over mijn kick ;)
(Afgezien de tips om de boel ergens anders op te luisteren)

Fair enough...

@Pitch black
Het is niets dat hier niet eerder ter sprake is gekomen. Gewoon een generieke methode van layeren om de crunch aan te dikken. Of het werkt moet je zelf bepalen.

Kicks bouwen is knutselen, knippen plakken, layeren, EQ-en, distorten, reverben, compressen.... Eindeloos tot het klinkt zoals je wilt dat het moet klinken en je tevreden bent.

@Kevv1990
Nog een hint dan. Zo dus niet:
attachment.php

Attachments

• sine-wave-lg.jpg
    sine-wave-lg.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 56
Haha, iedereen toch te druk met mijn commentaar om een mening te hebben over mijn kick ;)
(Afgezien de tips om de boel ergens anders op te luisteren)

Fair enough...

@Pitch black
Het is niets dat hier niet eerder ter sprake is gekomen. Gewoon een generieke methode van layeren om de crunch aan te dikken. Of het werkt moet je zelf bepalen.

Kicks bouwen is knutselen, knippen plakken, layeren, EQ-en, distorten, reverben, compressen.... Eindeloos tot het klinkt zoals je wilt dat het moet klinken en je tevreden bent.

@Kevv1990
Nog een hint dan. Zo dus niet:
attachment.php

Da weet ik en dan weet ik nou nog wa :-p
Nog een vraag: Zou het iets zijn om de punch mono en de tail mono-stereo te maken dus 1 in het midden, 1 links, 1 rechts? of krijg je dan gewoon een dikke brij dat nergens naar klinkt enzo?

@ Phye : Ik heb je snip nu eindelijk eens beluistert. Je kick klinkt iig al goed. Maar het kan nog beter. :D

Ik merk dat er nogal weinig sub in zit , als ik het vergelijk met pakweg een kick van HHZ of een andere pro.
Heb je snip eens door een analyzer gehaald en daarin zie ik dat er een cut zit tussen de 50-75hz. Mss daar een klein beetje boosten om hem net dat ietsje voller te laten klinken.

De punch zit ook redelijk goed maar is net niet snappy genoeg vind ik , als je snapt wat ik bedoel. :D
Als je die er afknipt , dan wat meer midrange EQ'd en er terug opzet gaat hij beter knallen. ;)
De tail zou ik ook net iets meer decay geven. Gaat er net iets meer drive inkomen.

@Pitch Black: Jouw sub is ietsjes over the top. Voor de rest klinkt hij wat dof , mede door jouw hoeveelheid laag , en je punch knalt absoluut niet. Maar het begint erop te lijken. :)

@Phye

je bent een stuk vooruit gegaan kerel, kick vind ik best lekker om eerlijk te zijn, synth net zo, klinkt niet verkeerd. :) Voor de rest sluit ik me aan bij AftershoQ.. Iets meer laag erin zal hem goed doen, en decay iets langer.. vult je track ook iets meer..

keep it up !

Back