Varierende Hardstyle Bassdrum

Ben nu weer met iets raw's bezig.
Inspiratie: E-Force & Frequencerz - Attention en Prophet - My style
(lijken overigens veel op elkaar)

Lijkt inderdaad veel op Attention, maar klinkt erg lekker hoor :okdan:

@Deniax,

Wauuw wat een lekkere kick!
Ik zou wel wat anders doen met je screech. Lijk er inderdaad heeeeeel veel op..

@Deniax
Klopt dat het nog niet op 'Master' volume zat.

Jouw nieuwe snip klinkt ook veelbelovend. Mijn project is eigenlijk wel een beetje in dezelfde sfeer.

------------

Zie onder mijn "Time travel" project. Er gaat nog wel aardig wat veranderen. Wordt toch gepitched naar een F# i.p.v. een E. Ik hoor van verschillende bronnen dat het sublaag in die kick niet doorkomt op de kleinere monitoren en er dus enkel punch en crunch overblijft.
Daarnaast zal het arrangement van de track nog veranderen, de huidige climax wordt samengevoegd met het midintro en er komt een nieuwe (waarschijnlijk anti-) climax in de track.

Maar voor diegene die het sublaag hier wel van horen, persoonlijk vind ik het een genot ;)

http://soundcloud.com/conqreet-approach/timetravel-ver-2-final-mix

Ben alweer een tijdje bezig met het maken van nieuwe kicks en ik heb het gevoel dat ik wel in de buurt kom maar tegelijkertijd ook nog ver ben verwijderd van een juiste kick. Vooral de 'pitched' kicks klinken niet zoals moet zou moeten. Loop een beetj tegen een 'vasthang' momentje aan..

Hieronder de kick en ik heb een print scr toegevoegd met mijn recept:)

http://soundcloud.com/rvdz/kicks

Hoop dat iemand hier er misschien feedback op kan geven

Attachments

• Schermafbeelding 2012-05-07 om 14.34.41.jpg
    Schermafbeelding 2012-05-07 om 14.34.41.jpg
    74,3 KB · Bekeken: 46
Ik kan niet al jouw instellingen zien, maar de volgende dingen vallen mij op:

Mix van clip distortion
De mix van clip distortion staat aardig ver open. Probeer deze wat terug te draaien. Ook laat je weinig lage tonen door (je cut met de frequenty knop de lage tonen - dit is een soort van filter).

Cutten van frequenties
Ik zie je alleen maar frequenties boosten. Probeer links van de 500 hz boost ook te cutten (piekjes naar beneden). Verder heeft een low cut (meest linkse symbool bovenaan de EQ) vaak ook grote invloed op de distortion.

Ik kan niet al jouw instellingen zien, maar de volgende dingen vallen mij op:

Mix van clip distortion
De mix van clip distortion staat aardig ver open. Probeer deze wat terug te draaien. Ook laat je weinig lage tonen door (je cut met de frequenty knop de lage tonen - dit is een soort van filter).

Cutten van frequenties
Ik zie je alleen maar frequenties boosten. Probeer links van de 500 hz boost ook te cutten (piekjes naar beneden). Verder heeft een low cut (meest linkse symbool bovenaan de EQ) vaak ook grote invloed op de distortion.

Tnx! ik ga er gelijk mee aan de slag!

Ja ik had de tutorial gezien maar die roept bij mij alleen maar meer vragen op... Ben serieus benieuwd naar hoe de 'elite' hardstyle producers hun kicks pitchen. Ik doe het zelf met kontakt maar die veranderd dan gelijk de lengte van de sample. Ik weet dat cubase een funtie heeft om te pitchen zonder de sample lengte te veranderen maar heb deze bij logic nog niet ontdekt. En dan vraag ik me weer af of de een kick of de tail van de kick wel moet pitchen of dat je de tail elke keer vanuit de basis sample bounced in de juiste toonhoogte zoals in het filmpj hieronder

Hij 'tekent' de toonhoogte dus niet in een sampler maar heeft de kick van te voren in verschillende toonhoogte geexporteerd of gebounced.

Anyway tnx voor de 909 ik ga er vanavond een kick mee bakken!

Ja ik had de tutorial gezien maar die roept bij mij alleen maar meer vragen op... Ben serieus benieuwd naar hoe de 'elite' hardstyle producers hun kicks pitchen. Ik doe het zelf met kontakt maar die veranderd dan gelijk de lengte van de sample.

Je pitched alleen de bass, en die kan je weer stretchen - dus langer maken. In Kontakt is dit helemaal simpel. Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier doet en er geen vaste tool voor gebruikt.

Deze heb ik bijvoorbeeld op een lage noot gemaakt en gepitched met Kontakt:

Attachments

• Eurynom3_kick.mp3
    511,9 KB · Bekeken: 47
Als je kick nu helemaal af is, hij klinkt na al dat distorten en EQ-en en autofilteren zoals je hem wilt. Staat hij dan standaard in een bepaalde toonhoogte bij een 909 kick? Bij een uitleg filmpje van Artic geeft hij aan dat je je kick eerst in G noot moet zetten... maar????

@Eurynom3 Dat stretchen van je kick in Kontakt, laat je hem dan automaten of maak je verschillende kicks aan voor de gewenste stretch bij de desbetreffende kick?

Als je kick nu helemaal af is, hij klinkt na al dat distorten en EQ-en en autofilteren zoals je hem wilt. Staat hij dan standaard in een bepaalde toonhoogte bij een 909 kick? Bij een uitleg filmpje van Artic geeft hij aan dat je je kick eerst in G noot moet zetten... maar????

Een (echte) 909 kick heeft een vaste toonhoogte (B1). De toonhoogte is bepalend voor welke frequenties je moet boosten (of cutten).

@Eurynom3 Dat stretchen van je kick in Kontakt, laat je hem dan automaten of maak je verschillende kicks aan voor de gewenste stretch bij de desbetreffende kick?

Ik automate niks. Mijn ervaring is dat mensen vaak te moeilijk denken. Het is gewoon proberen. De ene keer gebruik ik cubase, de andere keer kontakt. Ligt er maar net aan wat beter klinkt. Het meest belangrijk is dat je een goede bron (909) gebruikt. En dat de manier waarop je EQ'ed en overstuurt juist gebeurt. Zoals ik hierboven ook al zeg: elke kick heeft zijn eigen toonhoogte en die bepaalt welke frequenties je moet boosten (of cutten).

Go lijkt erop alsof de logic mensen in eens wakker worden.

@Gorillaz
Afhankelijk van wat je gebruikt. Een echte 909 direct doorgelust, gesampeld of via een VSTi (Drumazon bijvoorbeeld). Je moet er even een Tuner aan hangen. Om te weten in welke toon hij staat/gesampeld is.

Ik zou je adviseren de Tuner altijd op je master te houden in een kick bouw project zodat je tijdens EQ en distorten de toon een beetje in de gaten kunt houden.

Gebruik je samples, check dan eerst de toon voordat je gaat bewerken.

Je kunt achteraf ook de kick wel pitchen naar de juiste toon. Maar je hebt al zolang naar die sound geluisterd tijdens het bewerken dat het heel vreemd kan klinken als hij echt te ver van je beoogde root note of basis toon zit.

Ik heb de beperking niet van logic :P maar zou zeker geen automation gebruiken om de kick te pitchen en stretchen. Sowieso heb je een andere stretch voor ieder toon. Hoe hoger de toon hoe korten de kick wordt en vice versa Daarnaast wil je zelf controle hebben over het gepitchte eindproduct.

Zoveel werk is het ook weer niet om je kick te pitchen. Dus zou gewoon de kicks in de toonhoogtes maken die je denkt nodig te hebben.

Een (echte) 909 kick heeft een vaste toonhoogte (B1). De toonhoogte is bepalend voor welke frequenties je moet boosten (of cutten).

Ok, en wat Phye dus ook zegt, hou er een tuner bij zodat je dus continu weet in welke toonhoogte hij staat. Maar stel, ik wil een kick hebben in F. ga ik die dan pitchen voor al het distort/EQ werk of pas erna? Wat is slimmer?

Ik automate niks. Mijn ervaring is dat mensen vaak te moeilijk denken. Het is gewoon proberen. De ene keer gebruik ik cubase, de andere keer kontakt. Ligt er maar net aan wat beter klinkt. Het meest belangrijk is dat je een goede bron (909) gebruikt. En dat de manier waarop je EQ'ed en overstuurt juist gebeurt. Zoals ik hierboven ook al zeg: elke kick heeft zijn eigen toonhoogte en die bepaalt welke frequenties je moet boosten (of cutten).

Maar als je kontakt gebruikt, split je dan je kick ook in 2 delen? De punch (die laat je niet meepitchen) en de tail (die laat je wel meepitchen). Te lage kicks maak je wat korter.. en te hoge kicks maak je wat langer? Zie ik dat zo goed?

Phye: Go lijkt erop alsof de logic mensen in eens wakker worden.

@Gorillaz
Afhankelijk van wat je gebruikt. Een echte 909 direct doorgelust, gesampeld of via een VSTi (Drumazon bijvoorbeeld). Je moet er even een Tuner aan hangen. Om te weten in welke toon hij staat/gesampeld is.
Ik gebruik op dit moment de drumazon, maar ga ook ff die "echte" 909 kick proberen, ff kijken wat lekkerder klinkt..

Ik zou je adviseren de Tuner altijd op je master te houden in een kick bouw project zodat je tijdens EQ en distorten de toon een beetje in de gaten kunt houden.
Goed idee! Gonna do that! thnx

Gebruik je samples, check dan eerst de toon voordat je gaat bewerken.

Je kunt achteraf ook de kick wel pitchen naar de juiste toon. Maar je hebt al zolang naar die sound geluisterd tijdens het bewerken dat het heel vreemd kan klinken als hij echt te ver van je beoogde root note of basis toon zit.

Ik heb de beperking niet van logic :P maar zou zeker geen automation gebruiken om de kick te pitchen en stretchen. Sowieso heb je een andere stretch voor ieder toon. Hoe hoger de toon hoe korten de kick wordt en vice versa Daarnaast wil je zelf controle hebben over het gepitchte eindproduct.

Zoveel werk is het ook weer niet om je kick te pitchen. Dus zou gewoon de kicks in de toonhoogtes maken die je denkt nodig te hebben.

Daar heb je gelijk in! Maar wat ik al in de vorige post dus vroeg: voor of na distort/eq pitchen naar de juiste toonhoogte?

Back