Ben nu weer met iets raw's bezig.
Inspiratie: E-Force & Frequencerz - Attention en Prophet - My style
(lijken overigens veel op elkaar)
Lijkt inderdaad veel op Attention, maar klinkt erg lekker hoor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ben nu weer met iets raw's bezig.
Inspiratie: E-Force & Frequencerz - Attention en Prophet - My style
(lijken overigens veel op elkaar)

Ik kan niet al jouw instellingen zien, maar de volgende dingen vallen mij op:
Mix van clip distortion
De mix van clip distortion staat aardig ver open. Probeer deze wat terug te draaien. Ook laat je weinig lage tonen door (je cut met de frequenty knop de lage tonen - dit is een soort van filter).
Cutten van frequenties
Ik zie je alleen maar frequenties boosten. Probeer links van de 500 hz boost ook te cutten (piekjes naar beneden). Verder heeft een low cut (meest linkse symbool bovenaan de EQ) vaak ook grote invloed op de distortion.
Ja ik had de tutorial gezien maar die roept bij mij alleen maar meer vragen op... Ben serieus benieuwd naar hoe de 'elite' hardstyle producers hun kicks pitchen. Ik doe het zelf met kontakt maar die veranderd dan gelijk de lengte van de sample.
Als je kick nu helemaal af is, hij klinkt na al dat distorten en EQ-en en autofilteren zoals je hem wilt. Staat hij dan standaard in een bepaalde toonhoogte bij een 909 kick? Bij een uitleg filmpje van Artic geeft hij aan dat je je kick eerst in G noot moet zetten... maar????
@Eurynom3 Dat stretchen van je kick in Kontakt, laat je hem dan automaten of maak je verschillende kicks aan voor de gewenste stretch bij de desbetreffende kick?
maar zou zeker geen automation gebruiken om de kick te pitchen en stretchen. Sowieso heb je een andere stretch voor ieder toon. Hoe hoger de toon hoe korten de kick wordt en vice versa Daarnaast wil je zelf controle hebben over het gepitchte eindproduct.Een (echte) 909 kick heeft een vaste toonhoogte (B1). De toonhoogte is bepalend voor welke frequenties je moet boosten (of cutten).
Ik automate niks. Mijn ervaring is dat mensen vaak te moeilijk denken. Het is gewoon proberen. De ene keer gebruik ik cubase, de andere keer kontakt. Ligt er maar net aan wat beter klinkt. Het meest belangrijk is dat je een goede bron (909) gebruikt. En dat de manier waarop je EQ'ed en overstuurt juist gebeurt. Zoals ik hierboven ook al zeg: elke kick heeft zijn eigen toonhoogte en die bepaalt welke frequenties je moet boosten (of cutten).
maar zou zeker geen automation gebruiken om de kick te pitchen en stretchen. Sowieso heb je een andere stretch voor ieder toon. Hoe hoger de toon hoe korten de kick wordt en vice versa Daarnaast wil je zelf controle hebben over het gepitchte eindproduct.