Varierende Hardstyle Bassdrum

[del] srry

ga het straks bij een maatje inscannen.

Nu zo interessant vond ik dat interview niet, staat niet echt iets speciaals in. Je kan beter die filmpjes van The Challenge bekijken, dan kom je véél meer te weten!

Wat NRJay zegt. :D

@Aftersho-Q,

thanks voor je reactie.
Hmm nee, niet uit Doomed. Misschien onbewust haha.
Verder heb ik 1 EQ voor me distortion staan.. Is dat juist wel, of juist niet goed?

Das wel goed. :)

http://soundcloud.com/otiz/0002-29-audio-hs-kick

Check this!:) dank je
Ik heb je hier volgens mij nog niet eerder gezien, dus bij deze: Welkom! :)
Kick vind ik niet slecht, helemaal niet eigenlijk. De punch vind ik best lekker, maar wat mij betreft mag er nog wel een wat lekkere knetter op de staart. Meer distortion en EQ dus :)

Zelf eindelijk ook weer eens tijd gevonden om wat aan te kloten. Weer helemaal opnieuw begonnen en de EQ volledig anders gedaan dan wat ik eerst deed. Ben wel benieuwd wat jullie er zo van vinden.

Note: Kick is nog niet in de juiste toon gepitched, dus klopt niet met de melodie ;)

Attachments

• NewKick28.mp3
    631,6 KB · Bekeken: 52
Hoorde weer iets bekends:

Alpha2 - rebirth anthem - 2:11

Moest hier even door wat posts snuffelen :) wel erg catchy stukje. Of ben ik de enige die dit hier eerder heeft gehoord?

p.s. niet de bedoeling om politie agentje te spelen. Dus als het irritant is, zal ik het niet meer doen.

Hoorde weer iets bekends:

Alpha2 - rebirth anthem - 2:11
Alpha² - Rebirth (Official Anthem 2012) - YouTube

Moest hier even door wat posts snuffelen :) wel erg catchy stukje. Of ben ik de enige die dit hier eerder heeft gehoord?

p.s. niet de bedoeling om politie agentje te spelen. Dus als het irritant is, zal ik het niet meer doen.

ik had die melodie keer gepost hier in leads shit had ik nagemaakt :D

De lead lijkt ook verdacht veel op A2 vs. Wildstylez - Atrocious.

Ja, de lead komt sowieso uit die hoek ;) dus dat is niet zo vreemd.

Uiteraard, maar het geheel lijkt er wel voor 50% op en dat vind ik persoonlijk toch niet kunnen. Maarja. :)

Er wordt toch heel vaak hier melodieen gepost van bekende platen dat is toch niet zo'n probleem? Of is dat nu niet het probleem waar je het over hebt?

Er wordt toch heel vaak hier melodieen gepost van bekende platen dat is toch niet zo'n probleem? Of is dat nu niet het probleem waar je het over hebt?

Volgens mij bedoeld Phye, dat de snippet die Druiloor onlangs gepost heeft erg veel lijkt op de bovenstaande track (in acht genomen dat Druiloor ook bedoelde dat het een 'nieuw' werk van hem was etc).

Ik zelf, bedoelde eigenlijk hardstyle leads in zijn algemeenheid. Tuurlijk zijn er maar een beperkt aantal noten en veelgebruikte ad-lips/triplets in dit genre maar dan nog vind ik het altijd erg jammer als de lead van een nieuwe track voor ong. 50% lijkt op een reeds bestaand nummer. :)

- - - - - -
PS.
Something old, something new blablabla. Ben vanmiddag weer eens bezig geweest. Heb een heel kort stukje intro (nog vrij kaal), maar in ieder geval om mijn nieuwe kicksound te laten horen (daar gaat dit topic tenslotte om). :)
[Edit 16:04] Ohja, en nog maar een snippet erbij waar de kick wordt gepitched (met een melodie van mezelf...als is die al dik een jaar oud).

Attachments

• Rambambambam.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 58
  • Rambamleadje.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 56
...inderdaad wat ik bedoelde.

Helemaal niets mis met bekende melodieën gebruiken, echter wanneer er in de discussie de suggestie ontstaat dat het om een eigen track gaat, vind ik dat we elkaar scherp moeten houden.

Het kan altijd gebeuren dat je ineens een ingeving hebt voor een melodie. Je zit even te prutsen en denkt dan: "zo klinkt hij goed!" Maar die ingeving kan onbewust ook komen van een track die je misschien maar 1 keer hebt gehoord. Kan iedereen gebeuren.

Ik ben namelijk erg fan van de dingen die Druiloor heeft gepost. Zoals ik al eerder heb aangeven als je de draad volgt, ben ik best trots op wat hier gemaakt wordt.

---------
Goed kicks,

"daar gaat dit topic tenslotte om", 100% mee eens.

@NessPJ
Snip 1(8x geluisterd):
Je (Lekkere) synth en kick zitten bij elkaar in het vaarwater(qua frequenties). Lijkt ook alsof de punch is verdwenen nadat je de kick introduceert (Ook erg lekker!). Hier moet je echt trouwens een lekkere break beat snare - hat loop onder zetten.

Die volle intro pitches klinken echt lekker. Als je nu de punch van die hoogste intro pitch gebruikt voor je normale kick. Dus tail van je main kick aan die punch plakt. Heb je volgens mij best een lekker sound.

Het lijkt alsof de synth en kick dezelfde oorsprong hebben. Klopt dat?

Snip2: Hier merk je echt dat de kick een beetje 'attack' mist. Voor het gemak, layer hem is met een snare.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Uiteindelijk blijft het een eindeloze puzzel van knippen plakken EQ, layeren.

@ Phye:
Dank voor de feedback.
Opzich zijn de Stab/Screech en Kick niet dezelfde geluiden in oorsprong. Maar zolang je maar genoeg blijft distorten en door een bandpass heen jaagt, gaat alles natuurlijk op elkaar lijken. :)
Ik ga zodra ik mijn homestudio weer op orde heb verder sleutelen (Ik ben mijn losse DAW aan het 'afstoten' zodat ik straks alles kan doen op 1 systeem).

@Phye & NessPJ

Ik was vandaag toevallig weer eens op dit forum en toen zag ik dat jullie het over melodieën/synths hadden die op elkaar lijken, en in het bijzonder een track van mij. Nu moet ik toegeven dat ik atrocious en rebirth erg vette melodieën hebben. Ik heb dan ook geprobeerd ook zo'n sfeertje te creëren in die track. Ik vind dat persoonlijk geen plagiaat. Het is bijna onmogelijk om iets te maken wat volledig 'nieuw' klinkt zonder dat mensen vinden dat het ergens op lijkt, omdat er al zoveel gemaakt is. Een maat van mij zit in een band en die vertelde mij precies hetzelfde. Alles is al een keer gedaan...

Maarja, ik ben met iets nieuws bezig. Ik hoorde een soundtrack van Steve Jablonski (filmcomponist) en ik dacht daar wel wat leuks mee te kunnen doen.

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=80273&stc=1&d=1338903912

Attachments

• harrie_65.mp3
    6,9 MB · Bekeken: 48
@Druiloor

Lead vind ik nog niet helemaal lekker na de break, al vind ik je intro daarin tegen wel weer heerlijk :D

Back