Varierende Hardstyle Bassdrum

Wat denken jullie hier van :D ?
Ik heb geprobeerd iets anders te maken dan gewoonlijk word gedaan en ik denk dat het best goed gelukt is !

die tik hoort er niet in btw helemaal aan het begin maar dat komt omdat ik een geluid afsneed bij het selecteren van de regio wat ik als mp3 wil hebben :P

Attachments

• outro concept.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 65
@ TheBassPounderz
Wow, vind het heel vet klinken, de sounds en de kicks vullen elkaar lekker aan! ik zou alleen het zaagje dat je eronder hebt zitten een beetje meer op de achtergrond laten, je merkt wel dat het geheel leger klinkt als je hem weglaat maar nu hoor je hem te duideljk, als je dit doet leg je ook meer nadruk op de belangrijkere sounds ;)

Heb zelf ook een previewtje, laat maar weten wat jullie vinden :)

http://soundcloud.com/wildenberg/scabtik-tba-preview

@TBP: Klinkt goed hoor. Ik vind de melo met de saw niet te veel op de voorgrond maar prima daar. Gebruik je alleen softsynths of ook virus?

@Wildenberg: Ik vind de melodie veels te blij (blij in de zin van kinderen voor kinderen blijheid zeg maar). Dat past dan ook echt niet bij de kick die erbij zit. De sounds klinken ook niet echt lekker. Lijkt wel of er een soort badkamer reverb over de geluiden zit. De lead is ook te schel niet mooi zuiver. De kick vind ik nog meevallen. Werk dus echt aan je geluiden en kwaliteit.

@TBP: Klink lekker! Misschien je synth die op de achtergrond loopt nog wat meer Eq'en. Kick klink wel lekker!

Even heel wat anders,

Heeft iemand zin om een collab te doen met mij?

@BP

Klinkt erg goed.. Past prima in het rijtje "same shit different day" :D

Hier ook stukje beukwerk van mij, vocals moeten er nog in en brak wordt aan gewerkt..

Attachments

• kickbreak.mp3
    4,2 MB · Bekeken: 64
@Homeboy,

Woo, lijkt net of de kick vals is..
Vind de opzet verder ook niet echt dope. Je synth daarin tegen wel weer!

Klinkt goed homie. :)
Enkel je kick mag nog net iets harder knallen, ik voel hem nog niet zeg maar.
Zou mss nog klein beetje meer mid/high in de punch doen zodat die mooi klapt.

Ik had de maximizer nog aan staan kom ik net achter :D Zonder komt de punch beter door. Thnx voor je comment.. Hoe is het met jouw producties.?

Gisteren mn remix voor mad dog verstuurt. :)
Geen hardstyle meer gemaakt de laatste maanden.

Waarmee pitchen jullie je kicks? Ik heb de pitch functie in logic geprobeert, en die van sound forge pro 10, maar beide werkt niet echt lekker..

Ik gebruik nu al een hele poos Kontakt 4, TimeMachine 2 setting en dan je sample op de juiste key mappen.
Krijg hetzelfde resultaat als los pitchen met verschillende Audio editors etc. Dit werkt iets sneller/makkelijker vind ik.
En als je wil kun je on-the-fly cutten/gliden of ADSR modulatie toevoegen.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik nu al een hele poos Kontakt 4, TimeMachine 2 setting en dan je sample op de juiste key mappen.
Krijg hetzelfde resultaat als los pitchen met verschillende Audio editors etc. Dit werkt iets sneller/makkelijker vind ik.
En als je wil kun je on-the-fly cutten/gliden of ADSR modulatie toevoegen.
Yep, Kontakt werkt best goed. Als je bron bestand in ieder geval ook goed is (zoals met alle programma's waarmee je kunt pitchen). Is het ook mogelijk om de punch en de tail op één Kontakt spoor te zetten en zo in te stellen dat alleen de tail gekoppeld is aan de piano roll?
Nu heb ik steeds een spoor voor de punch (wav file) en de tail (traktor).

Yep, Kontakt werkt best goed. Als je bron bestand in ieder geval ook goed is (zoals met alle programma's waarmee je kunt pitchen). Is het ook mogelijk om de punch en de tail op één Kontakt spoor te zetten en zo in te stellen dat alleen de tail gekoppeld is aan de piano roll?
Nu heb ik steeds een spoor voor de punch (wav file) en de tail (traktor).

Yep, 2 keer dezelfde sample toevoegen. Bij de sample die je gebruikt als Tock, ADSR modulation aangooien (zodat je de sample kan shapen en alleen de tock hoort) en Tracking uitzetten bij de Tock sample.

Ik maak ook mijn punch/tok en de tail los, werkt veel handiger en kan je de punch zijn eigen klank geven zonder dat de tail eronder lijd!:okdan:

Hier een probeersel van mij

Feedback?

Zie nu dat ik wat laag in de kick heb gemute. Denk dat jullie wel kunnen inbeelden hoe het is als er wat meer laag inzit.

Attachments

• lala.mp3
    516,4 KB · Bekeken: 86
render em nog ff met laag dan..

Nu zit er geheel niets van power in en kan ik er niets van maken helaas :(

Ander vraagje... Ik heb van het weekend even wat met logic lopen aanklooien.
Als ik mijn uiteindelijke kick ga exporteren dan klinkt hij absoluut niet meer zoals hij was.
Het probleem zou normaal gesproken liggen in clipping.
Maar ik heb ervoor gezorgd dat hij op de master ( net als ik in cubase altijd doe ) op 0DB uitkwam.
De uiteindelijke waveform heeft ook een overdreven harde attack op de puch.

Enig idee wat ik verkeerd doe?

Back