Varierende Hardstyle Bassdrum

Heb weer lekker zitten knutselen.

Heerlijk:halleluja

Goede kick en lekkere sounds! geen idee wat hier mis mee is top!

Hier een stukje van mij. Screeches zijn niet belangrijk deze worden nog veel verder uitgewerkt. Binnenkort krijg ik Logic Studio dus de bedoeling is een paar lekkere kickjes te maken voordat ik mn Mac heb om straks in logic te gebruiken.

Heb de kick in een intro, en de kick in 3 nieuwe melodieen( pitchkicks dus)

Feedback?

Attachments

• NICE INTRO.mp3
    256,2 KB · Bekeken: 59
  • 3 melodieen en nieuwe kick.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 59
@ Treshold:
Toffe breaks/effecten! Je kick zou iets meer sublaag mogen imo, maar klinkt goed!

@ Dutchiedutch:
Klinkt ook goed, de screech zou misschien wat dikker mogen nog (iets zwaardere body).
Kick is lekker, maar wellicht mag de attack nog ietsje harder inslaan in het hoog.

- - - -
Ik heb zelf een tijdje niet veel gepost hier. Heb het erg druk, maar ben in mijn vrije tijd ook steeds meer met muziek bezig enzo. Hier een snip van de laatste kick waar ik mee bezig ben :) :
http://soundcloud.com/nesspj/movement008-aut

@Treshold: Klinkt lekker!

@Dutchie: Klinkt niet verkeerd, alleen ik vind de kick nog niet geweldig. Straks met logic zou ik gewoon eens gaan spelen met de clip distortion.

@Ness: Ik vind de tok van de kick niet mooi. De tail klinkt als ie pitched wel goed.

@Bricks

Ga ik ook zeker doen! Ben benieuwd of die plugin echt zo veel meer heeft te bieden dan andere distortions.

Wat kan er beter in mijn kick? kan je duidelijk aangeven wat hem nog niet "af" maakt?

Thanks!

De kick bij stukje intro heeft denk ik te veel reverb op de tail ofzo, in ieder geval op het einde van de tel klinkt het een beetje rommelig (kan dus ook aan de mix liggen). Die kick vind ik overigens wel de beste.

Bij de kick met de melodieen vind ik de tail niet mooi. Dus zou een andere distortion nemen.

Bij die skrillex achtige sound valt je kick weg homie. :)

En treshold, goed bezig! Mooie kick!

Laatst gewijzigd:
X wat anders :)

Kick klinkt goed. Sounds mogen van mij wel wat meer reverb hebben zo dat het wat ruimtelijker wordt, dus een lekker volle hall reverb. Die sounds liggen er naar mijn mening nu nog iets te veel op in plaats van erin ;)

@Threshold, zo! die knalt er lekker in :)
Lekkere kick, zuivere en gevarieerde sound.. klinkt erg goed :D

@Dutchiedutch, de klank van de kick vind ik erg goed klinken :P
Maar hij heeft meer punch/kracht nodig.

@NessPJ, als hij pitched heeft hij wel een stuk meer bass dan wanneer hij niet pitched, dus ik zou hem wanneer die niet pitched wat extra laag geven.
Verder vind ik hem vet :)

@Homeboy, Lekkere geluiden erin maar de kick staat te zacht, dus ik zou je kick wat harder zetten of de geluiden iets zachter.

@perri, Hij werkt hier niet.

Ongeveer een uurtje mee bezig geweest (en de kick al een aantal weken :D) maar ik ben er blij mee :) (behalve de opbouw, klinkt nog best goedkoop)

http://soundcloud.com/joeyvg92/something-wrong-ofzo

@NessPJ, als hij pitched heeft hij wel een stuk meer bass dan wanneer hij niet pitched, dus ik zou hem wanneer die niet pitched wat extra laag geven.
Verder vind ik hem vet :)

Ongeveer een uurtje mee bezig geweest (en de kick al een aantal weken :D) maar ik ben er blij mee :) (behalve de opbouw, klinkt nog best goedkoop)
http://soundcloud.com/joeyvg92/something-wrong-ofzo

Hey man, thanks voor je feedback. Ik heb inderdaad nog even verder gesleuteld en het geheel is wat meer in verhouding nu. Ook de tail klinkt wat 'braver' (ipv iets te veel hoge distortion die er eerst in zat).

Wat betreft je snip:
Die screech klinkt echt geniaal, hoe heb je die gemaakt? :)
De kick is ook lekker en ramt goed, maar persoonlijk denk ik dat er met EQ'ing nog wel wat te winnen valt. Hij knalt, maar lijkt in het midden gebied ook net iets te hard (DONG DONG DONG).
Tuurlijk hoort dat effect juist bij nustyle/rawstyle kicks, maar het is nog net een beetje uit verhouding denk ik. Maar keep it up!

@ joeyjoey

Heerlijk man! dikke intro en erg vet op het begin met die vocal: somethings wroooooong:okdan:

Hier weer een kicktestje van mijn kant

:doei:

Attachments

• haar.mp3
    502,1 KB · Bekeken: 62
Laatst gewijzigd:
@joeyjoey
Begint al wat te worden zo :) Denk wel even aan eq van de kick en de rest van de sounds. Mag wel wat meer bass en synth meer stereo. Denk ook aan variatie van sound. Houd het altijd spannend.

Zelf ben ik weer bezig met een nieuwe track. Ook weer een nieuwe kick gemaakt waarvan ik zelf wel heel blij werd.

cheers!:mega:

Attachments

• dnx_rage.mp3
    903,2 KB · Bekeken: 66
Dikke kick zoals altijd.
De rest klinkt ook goed trouwens :D

@Deniax

vet hoor, ik word blij van jouw geluidjes :P Vet gedaan !!

Hier ook een rauw opzetje van mij, nog geen andere geluiden behalve screetch, kick en snares..

Attachments

• Rauwekick.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 63
Klinkt best goed homie!
Enkel nog wat andere sounds erdoor gooien. :)

@Deniax

vet hoor, ik word blij van jouw geluidjes :P Vet gedaan !!

Hier ook een rauw opzetje van mij, nog geen andere geluiden behalve screetch, kick en snares..

Klinkt lekker, misschien zou je iets meer hoog aan je kick toe kunnen voegen. klinkt nog een beetje dof imo

well done:okdan:

Back