Varierende Hardstyle Bassdrum

Maar het blijft een "creative process". :D

Haha, volgensmij heb ik dat wel 50 keer voorbij horen komen :)

Heb nog een probleem, als ik een kick pitch, wil ik natuurlijk alleen de tail pitchen, en de punch dus niet. Maar in kontakt5 krijg ik het niet voor elkaar om dit zo in te stellen, iemand die weet hoe dit moet?

Veder kijken dan je neus lang is.. Als je de sample inlaadt kan je in de editor de lengte bepalen, hier kan je instellen waar je de sample laat beginnen en waar die stopt als je een noot speelt..

@ Freq, kick klinkt best goed. Andere sounds, zoals gezegd, mogen wat rauwer. Kick is te rauw voor deze lieve house sounds :)

Ik vroeg me af of jullie mijn kick verbeterd vinden t.o.v de vorige keer. Heb geprobeerd wat meer hoog toe te voegen, zonder de klank echt heel erg veel te veranderen. Daarnaast heeft de kick nu wat meer ruimte in het midden, d.m.v pannen van percussie en de lead.

Ik vind de kick nog niet helemaal top in de mix liggen en mist nog wat hoog ofzo. Het begin is er al wel hoor. Lijkt een beetje op de headhunterz kick van aantal tracks geleden van hem (toen ze nog wat holler waren)

Ik haak even zomaar in.

Een hardstyle bassdrum met een variabele pitch dus.

Bind een envellope aan de pitch van een oscillator, een sinus bijvoorbeeld.
Een sinus is het beste te bewerken met distortion of andere effecten achteraf in plaats van een saw of pulse.

Als je dan gaat spelen met de Sustain van de envellope bereik je dat effect waar de topicstarter om vroeg.

Het volgende is wel moeilijk als je synthese niet helemaal begrijpt.

Als je dan bijvoorbeeld je Mod.wheel aan de sustain hangt kan je echt waanzinnige kicks creeren. Ik zou velocity aan de sustain hangen en de velocity zo afstellen dat er muzikale intervallen onstaan in de velocity waardes. Klaar!

Was het maar zo makkelijk. :)
Mensen die geen hardstyle maken, begrijpen niet dat de kicks uit meer bestaan dan enkel een sinus met pitch env en wat distortion.
Het process om een kick te maken duurt dagen/weken en hoe jij het uitlegt is het op 5min gefixt.

Maak jij anders eens een kick die in deze tijd nog meekan. :D
Ben benieuwd! Succes!

Haha even reageren op een begin post van een topic waarnaar bijna 300 pagina's het al een lange tijd daar niet over gaat.

Was het maar zo makkelijk. :)
Mensen die geen hardstyle maken, begrijpen niet dat de kicks uit meer bestaan dan enkel een sinus met pitch env en wat distortion.
Het process om een kick te maken duurt dagen/weken en hoe jij het uitlegt is het op 5min gefixt.

Maak jij anders eens een kick die in deze tijd nog meekan. :D
Ben benieuwd! Succes!

Ik zal binnenkort wel even twee nummers uploaden op dit forum.

Veder kijken dan je neus lang is.. Als je de sample inlaadt kan je in de editor de lengte bepalen, hier kan je instellen waar je de sample laat beginnen en waar die stopt als je een noot speelt..

Ja dat snap ik wel, maar hoe moet ik de punch en tail dan weer samen laten komen?

Ik moet alleen nog beginnen met het tweede nummer! Als die af is upload ik ze meteen, en dan gaat er atoombom af voor twee personen!!!

Je kan die track die je al hebt ook al uploaden, of toch een klein stukje. :)
Over wat je zegt ben ik niet zo onder de indruk tbh, 1st zien en dan geloven. ;)

We zullen zien.... ofja horen ;)

Hoe is het met jullie,tijdje niet meer op syntforum geweest weer dat gezijk met die kick zie ik haha

Je kan die track die je al hebt ook al uploaden, of toch een klein stukje. :)
Over wat je zegt ben ik niet zo onder de indruk tbh, 1st zien en dan geloven. ;)

Ik heb nu vreselijk lol in jullie reacties. Jullie kennen me, hij omschrijft het mooi maar hij komt nooit met zijn muziek.

Mijn muziek komt deze week.

Ik wil alleen de kick die ik in het eerste nummer heb gemaakt gebruiken in dit tweede nummer. Maar daaromheen wil ik een tweede producer aanpakken.

Verwacht geen samples in de nummers maar wel dezelfde kick. En een muzikaal antwoord op die twee producers.

(en weer zullen jullie hetzelfde hebben, mooi geschreven)

En die keuze van het uploaden is alleen aan mij!

Back