Varierende Hardstyle Bassdrum

@TBP
tnx voor de tip. Ik moet het geheel of wat meer uit elkaar trekken en dan heb je automatisch minder variantie met je kick.

Het lijk of er meerdere verschillende stukjes aanelkaar zijn gebreid, de drive mis ik ook wel.. Maar je sounds zijn helemaal perfect (y) Dikke kick, niks meer aan doen

Klinkt goed mannen!

Tjonge, da's alweer een tijdje geleden zeg.
Na het kijken van de tutorial van frontliner toch nog maar eens even wat rond gekloot.
Resultaat hieronder.

Wat ik opgepakt heb van frontliner is vooral dat je moet opletten hoe de vorm van de wave is. Als je een mooie vorm hebt (zie mijn plaatje) dan pitcht 'ie ook goed. Heb je niet zo'n tail, dan krijg je een zwabbertail bij het pitchen. Heb ik in ieder geval iedere keer gehad...

En oh, ik heb niets aan bijgeluiden gedaan, ik begon ongeduldig te worden! (clipt ook wel redelijk, volgens mij komt sylenth er tussen door, thank you for trying this demo)

Attachments

• adrenalize4.mp3
    1.009,3 KB · Bekeken: 88
  • kick_shape.PNG
    kick_shape.PNG
    171,4 KB · Bekeken: 80
  • shreek.mp3
    1.009,3 KB · Bekeken: 76
Laatst gewijzigd:
Ik ben bezig geweest met een Reverse bass.
Wat vinden jullie er van?

http://soundcloud.com/freqmaniak/freqmaniak-sneakpreview

@Freqmaniak
Ik zou de kick zelf iets voller en dieper maken, klinkt voor de rest wel lekker!

Ik heb ook weer een stukje gemaakt, oude melodie van mezelf gebruikt en een nieuwe kick eronder gezet. Is het wat? :)

http://soundcloud.com/perrri/lead-met-nieuwe-kick-03-12

@Purno

Lang niet meer gezien, welkom terug.. Je kick is idd nog wat ruw, mag veel voller imo.

@Freq

De sound heb je te pakken van de reverse, alleen je punch is nog niet goed..

@Perri

Hij pitcht lekker, al mag ook jouw punch beter samengesmolten worden met de tail van de kick.. En kijk ff wat tutorials oid voor het eq-en :P

Ik heb ook een nieuwe kick gemaakt, ff x wat anders.. Is het wat ?

Attachments

• twiereliiiieeee.mp3
    563,3 KB · Bekeken: 90
Dus....

@Homeboy:
Iets harder clippen en dicht filteren met Autofilter (logic heb je toch?) Dan krijg je zo'n Frequencerz - Burnin' achtige sound.

___

Ik ben ook bezig met een reverse basje. Vind het nog knap lastig. Dacht er makkelijk over, zie snips. Maar heb toen even de bekende Make it Loud remix, reverse van Hhz ernaast gehouden. Die is me toch wel echt zuiver met precies goede punch en tail verhouding voor de drive.... Dus twijfel of ik opnieuw begin.

Snip 1, vind ik persoonlijk makkelijker in de mix liggen maar is er qua kadans niet.
Snip 2, (negeer het gitaartje experimentje dat ik heb afgeschoten) drive en gevoel is wel goed. Maar mist body. Hier overigens ook de normale kick die het gaat worden voor deze track.

Attachments

• CA Reverse test2.mp3
    502,8 KB · Bekeken: 74
  • CA Reverse & kick balans.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 81
De kick die bij de reverse zit mag van mij nog wel meer punch hebben en een meer pompend effect (wat je met compressor kan doen weet je wel). De reverse is al wel in de richting maar nog niet helemaal. Mag nog scherper en meer in your face denk ik. De normale kick klinkt al lekker, maar nog een tikje voller. Overgang naar normale kick vind ik nog te abrupt. Zou gewoon mini breakje tussen reverse en normale kick doen. De 2009 hardstyle track opbouw haha

Thnx voor de feedback. Ik denk dat ik de reverse toch opnieuw maak. Goede tip van compressie, ik ken het principe maar gewoon niet aan gedacht ;) Punch wil ik toch strakker zowel in EQ als in lengte.

De snips zijn beiden pure tests qua compositie. Dus deze overgang gaat het sowieso niet worden. De volheid van de pitch-kick, gaat zeker goed komen bij afmix. Eerst de rest van de track.

Klinkt niet slecht Phye, miss compressor van de master afhalen of goed instellen.?!

Ik ben ook ff bezig geweest dit vandaag, geen pitch maar miss wel leuk om ff te delen.. Afmaken ?

Attachments

• TBA0000.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 75
Klinkt niet slecht Phye, miss compressor van de master afhalen of goed instellen.?!

Ik ben ook ff bezig geweest dit vandaag, geen pitch maar miss wel leuk om ff te delen.. Afmaken ?

8>..

@homeboy: Ik vind er nog niet echt een bepaalde sfeer in zitten. Je hebt wat duistere getinte sounds inzitten, maar ook paar die dat niet zijn. Ik zou dus meer een bepaalde sfeer kiezen en dat maken. Heb je je screeches met sylenth gemaakt? Ik vind ze wat te dun klinken.

Overigens als je zelf al twijfelt of je het wel of niet af moet maken vind je het waarschijnlijk niet goed genoeg of wel?

Er zit inderdaad in een limiter op de master misschien iets te lomp. Hoor jij kanalen echt met elkaar vechten of vind je het te veel afgevlakt?

De mix en verdere arrangement verdient nog een hoop werk. Wat ik even wilde laten horen was met name het concept van de melody + de kick progressie.

___

Van jouw stukje vind ik de Fwuaow square-tje wel erg vet. De verschillende off-beat, tikkende timbres en zeurende saw, word ik persoonlijk een beetje zenuwachtig van. Het werkt een beetje tegen een drive in. Maar ik ben wel wat chaotische arrangementen van je gewend. :D

@Bricks

ik ben het met jou eens, ik loop eigenlijk ook een beetje vast nu.. Alle sounds komen uit de Sylenth..

@Phye

Ik hoor je kick duidelijk doorkomen zodra de lead f een stukje stil valt, ga hem niet plat compressen of limiten.. Ik heb (bijna) nooit wat op de master.. Goed bezig iig, klank van de kick is lekker (y)

Back