Varierende Hardstyle Bassdrum

@homeboy: dacht al dat de sounds uit sylenth kwam. Ik vind de sound van de sylenth te dun voor brede geluiden. ik gebruik sylenth nog maar heel af en toe voor een fx geluidje of een bas geluidje. Ik vind de geluidskwaliteit niet meer van deze tijd voor een breed geluid wat erg op de voorgrond is. Erg jammer want que functionaliteit vind ik het een fijne vst.

@homeboy
Heb de mix wat aangepast en de limiter van de master af. (soundcloudje op de vorige pagina is vervangen)

@Bricks
Ik blijf sylenth een lekkere synth vinden. Zolang je externe FX plugs gebruikt. Interne FX zijn prima om het Timbre concept mee uit te stippelen. Daarna stuk voorstuk vervangen voor externe FX, dan krijg je er echt wel een dikke sound uit. Hoewel ik toe moet geven dat ik altijd eerst de virus pak en dan een sylenth ter ondersteuning gebruik.

Maar qua gebruiksgemak wint de sylenth van alles (misschien persoonlijk)

@Bricks

ik gebruik Sylenth overal voor eigenlijk, maar gebruik wel externe delay en verb meestal.. Moet nog veel leren qua sound design om de geluiden dikker te laten klinken.. En wat je zegt qua functionaliteit, dat is de reden waarom ik altijd Sylenth pak, werkt fijn en makkelijk.. Komend weekend krijg ik mijn TI2 binnen als alles een beetje meezit :D

@Phye

Heb hem nog eens beluisterd en hij hoort al wat beter, denk dat het effect van je kick wat onderdrukt wordt door je melodielijn, die is erg druk en juist op de noot dat hij stil valt hoor je de staart van de kick eruit springen.. Misschien een idee om je stereo beeld van je lead wat te verbreden.?!

Ondersteunend aan een virus lead kan prima. Virus is erg dik natuurlijk. Een sylenth2 zou geweldig zijn als die er kwam. Top functionaliteit en betere kwaliteit.

Lekker homeboy ti. Die staat ook hoog op mijn verlanglijstje.

Sorry voor dubbel post, heb vanavond wat gemaakt, wat vinden jullie ervan?

https://soundcloud.com/perrri/17-december

@Perri

Ik gebruik de laatste tijd alleen Nexus en V-station;) Jou stukje klinkt zeker nice met die aparte sound alleen je bass wordt totaal ondergesneeuwd door de rest van het geheel. Probeer je bass er meer bovenuit te laten komen.

Weer een nieuw stukkie gemaakt met een stel kicks die ik een tijdje terug had gemaakt.

https://soundcloud.com/dirkjan-knetsch/tavian-time-to-play-preview

Thanks voor het antwoord. Die ondergesneeuwde kick snap ik wat je bedoel, ik snap alleen niet hoe ik er vanaf kom :p alle leads zijn gecut tot 100hz, er zit niet al te veel reverb en delay op, en toch komt hij er niet bovenuit. Enig idee wat ik eraan kan doen?

Die kick van jou, heerlijk :halleluja
Aparte sounds ook, de climax klinkt erg lekker

@druiloor
Opbouw van de track zit goed in elkaar. De twee melodieën door elkaar in de eind climax vind ik ook wel erg goed. Beter dan hoe je het in een eerdere productie hebt gedaan. Was toen iets teveel Wasted Penguinz.
Dat "Huh!!" is ook wel cool, beetje cheese maar het werkt vaak wel.

Die kick is ook wel sterk, alleen zit er in het begin van die eind climax een vieze snare staartje bovenop. Die valt in de eerder climax weg door de lead. De boel mag allemaal wel iets harder) Maar misschien kun je hem door iemand later masteren.

@Perri
Je moet je mix even iets ander opbouwen. Sowieso je kick gewoon eens dubbelen. twee kanalen onder elkaar. Zorg dat ie niet clipt. Daar wordt hij wat voller van.
Mix truukje: Draai alle sounds weg behalve je kick. Zorg dat de kick niet clipt.
Zet je master schuif op de helft, zet nu je volume zo hard dat het weer net zo hard klinkt als het klonk toen je de schuif op 0 db had staan. Mix nu je main lead erbij. Er is een punt dat je hoort dat de kick niet meer boven op de lead ligt en hij ermee versmelt. Dat is waar jij kan kiezen. Wel of niet versmelten. Mix daarna de rest van je instrumenten erbij tot je ze net kunt horen. Dan kun je je master weer omhoog zetten en de boel wat uitbalanceren.

Kheb me maar is aan gemeld op dit forum want zie dat je hier veel en veel meer feedback kan verwachten dan op andere site's!

@ perri

Phye geeft ook al goeie info
maar wat je daarbij nog kan doen is sowieso nog een Tik geluidje bij je kick gooien (gebruik bijv de eerste miljardste seconden van een snare, echt puur dat TIK geluidje) en laat je lead lichtelijk sidechainen met de kick. dan komt de kick meer naar voren en voor het gehoor blijft de lead gewoon hetzelfde kwa volume. als het gelijktijdig met de kick word afgespeeld uiteraard

Zal trouwens zo wel wat van mezelf laten horen zodat ik wel wat geloofwaardig over kom :P

Laatst gewijzigd:
2 eerdere projecten
http://soundcloud.com/n-effect/n-effect-tba3
http://soundcloud.com/n-effect/n-effect-tba6

Mijn huidige project kick

Attachments

• Kick sample.mp3
    441,5 KB · Bekeken: 94
@Dirk-Jan:
Lekkere track. Krijg er een beetje zomers gevoel bij, ondanks het matige weer momenteel.
De snippet op soundcloud lijkt nogal laag van kwaliteit (heel vreemd).
Je lead is leuk, maar zou ietsje dikker mogen (kan ook aan de kwaliteit liggen).
Je kick is nice, maar ik heb het idee dat je Attack/Distortion en de 'bass' net niet in verhouding zijn.
Daardoor hoor je de Attack/Distortion meer stuiteren en net iets te weinig 'bass' wat erachteraan komt.

@ N-effect:
Leuke tracks! Ook je Breaks en effecten vind ik wel goed. Niet om 'mainstream' over te komen, maar ik vind de distortion in je kick nog net niet lekker. Hij klinkt nu nog een beetje electronisch als het ware... terwijl andere kicks vaak net wat voller/rauwer zijn.

- - - -
Ik heb een heeeele tijd niets van me laten horen. Ik heb het ook erg druk gehad. Mijn vader is 28-11 jongstleden komen te overlijden en daar heb ik het af en toe nog moeilijk mee (dit is geen kreet om medelijden verder....).
Ik heb zojuist nog even aan mijn laatste kick/leadsound zitten werken. Opzich vind ik het wel leuk klinken:

Attachments

• JourneySnip 040 17122012.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
@NessPJ
Leuke kick :D hij lijkt alleen wat power te verliezen als hij pitcht.

die tracks waren gemaakt in fl en ik bleef daar idd die rare electronische sound houden... of bedoelde je de kick in het bijgevoegde bestand? want die is in cubase gemaakt op een totaal andere manier en in mijn oren zonder die electronische sound (ook reden dat ik ben overgestapt)

@nesspj
Gecondoleerd. Bedankt voor je reactie. Ik zal nog wel het een en ander aanpassen. Die snippet klinkt idd minder op soundcloud dan als mp3. Jou stukje klinkt leuk alleen hij verliest zn kracht als ie pitcht. De lead is prima vind ik.

@Phye @ N-Effect

Bedankt voor de hulp mannen, hij komt er lekker bovenuit nu, en de mix klinkt ook een stuk beter!:halleluja

https://soundcloud.com/perrri/intro-climax-17-12

@Phye @ N-Effect

Bedankt voor de hulp mannen, hij komt er lekker bovenuit nu, en de mix klinkt ook een stuk beter!:halleluja

https://soundcloud.com/perrri/intro-climax-17-12
Vind je? Ik vind de kick er nog veel te ver onder liggen en ook nog wat te dof eigenlijk.

Kleine stapjes.

De kick is gewoon niet goed. Het laag is veel te overdreven waardoor het modder is en het in de ogen wrijft van de rest van de mix.

@Perri het zou wel lonen om nog een die kick tutorial van Frontliner na te lopen.

Daarnaast. Pak een track met een kick die je goed vindt. Knip gewoon een kick met niet al te veel bijgeluid eruit. Kijk in een analyzer van bijvoorbeeld de Channel EQ wat er gebeurt. Je ziet een piek rond de 50Hz. De lijn neemt eerst vrij stijl toe, net iets over de helft en loopt dan diagonaal af over het hele spectrum. Waarschijnlijk ziet jouw kick eruit als eem boog die van 20hz helemaal bovenin zit en dan bij +/- 100Hz ineens rap afneemt en is veel minder scherp dan bij de gesampelde kick.
Probeer eerst de kick goed te laten klinken voordat je je druk maakt of er wel genoeg sublaag in zit.

Laatst gewijzigd:
Back