Varierende Hardstyle Bassdrum

Je laag is niet goed. Dikke layer en wat compressie zou hem goed doen. Haal je kick ook eens door een analyzer, hij heeft geen mooie ronding in de staart, dit heeft alleen maar nadeel voor het pitchen. Punch klinkt goed imo.

Ik hoor hem nu terug en het klinkt inderdaad niet echt goed. Maar dat komt omdat de basis niet goed genoeg is.
Wat bedoel je precies met dat de ronding? Kan je dat aangeven aan de hand van een voorbeeld?

De kick is trouwens gemaakt met het volgende:

- RiDrum (909 Kloon van iemand hier op het forum) -> echt een super ding!
- Clip Distortion
- EQ
- FireWorx (icm clip distortion krijg je een hele mooie rauwe distortion)

Ik vind het anders wel vet hoor Eurynom3, had ook graag die RiDrum besteld... Alles bijelkaar, was ik toch niet helemaal zeker, voeding regelen en trigger. Al dat soldeerwerk is voor mij toch wat hocus pocus, en kwam financieel nog niet helemaal uit. @Richard Wellicht alsnog in de toekomst ;)

Die kicks op zippy-share kan B-front (kick uit Virus) nog een puntje aan zuigen ;) Klinkt lekker rauw (misschien licht gedateerd maar die fireworx is toch ook wel mooi hoor.

Ik ben zeker geĆÆnteresseerd in wat samples van de RiDrum

Ik vind het anders wel vet hoor Eurynom3, had ook graag die RiDrum besteld... Alles bijelkaar, was ik toch niet helemaal zeker, voeding regelen en trigger. Al dat soldeerwerk is voor mij toch wat hocus pocus, en kwam financieel nog niet helemaal uit. @Richard Wellicht alsnog in de toekomst ;)

Snap ik! Eigenlijk heb je niet meer nodig dan 1 goede sample. Nja, of misschien een paar meer. Ik zal wel wat samples sharen, dan hoeven jullie niet een hele RiDrum aan te schaffen :).

@ deniax

Kick 1 :) denk vooral omdat die het beste is afgemixed

Ik ben zelf ook bezig met wat nieuws, half jaartje bijna niet kunnen produceren door omstandigheden :-/ maar nu weer bezig sinds 2 maandjes, werk inmiddels met logic :D bevalt primaaaaaa.

Mn kick ben ik best tevreden over, vooral de punch alleen vind ik mn staart te hol, misschien te veel laag?

Attachments

• Diabolic-duister.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 95
Wat heb jij dan al die tijd gedaan?

hehe :P

Hehe, goed punt. Om meteen de olijke sfeer dood te slaan:
O.a. 2 jaar ziek geweest en 4 jaar van mijn leven verspild met een huwelijk ;) En daarin was helaas geen tijd voor muziek maken :P
Doodzonde dus nu gaan we ertegenaan! :dj:

Ik heb me toen inderdaad geregistreerd om ditzelfde begin te maken maar ja, toen kwam bovenstaande langs. Ik heb wel nog even een kans gehad om een cursus Cubase te volgen dus ik heb iƩts van een start :P

Is het zo erg om daar te wonen dan? In leiden.. :D

beste leden, ik ben een nieuw lid. Sinds een jaartje maak ik hardstyle en ben me de laatste tijd meer gaan verdiepen in het maken van kicks.. Willen jullie mijn kick beoordelen? Wat kan beter et cetera :-)

Code:
http://speedy.sh/cbuMJ/kickje.wav

Back