Varierende Hardstyle Bassdrum

@ Dutchiedutch vooruit dan :P, Je kick klinkt wel vet, mag alleen wel nog wat meer laag in, klinkt nu nog een tikje hol.
vind je screech wel oke, maar daar moet je nog wel aan werken, wat variatie zou ook niet verkeerd zijn.

Heb aan de remix contest van tatanka meegedaan, maar omdat ik zelf vocals had ingesproken en niet de originele vocals heb gebruikt kon hij hem niet accepteren dus bij deze heb ik hem maar online gegooid.

https://soundcloud.com/wildenberg/t-a-t-a-n-k-a-project-djs

@ Dutchiedutch vooruit dan :P, Je kick klinkt wel vet, mag alleen wel nog wat meer laag in, klinkt nu nog een tikje hol.
vind je screech wel oke, maar daar moet je nog wel aan werken, wat variatie zou ook niet verkeerd zijn.

Heb aan de remix contest van tatanka meegedaan, maar omdat ik zelf vocals had ingesproken en niet de originele vocals heb gebruikt kon hij hem niet accepteren dus bij deze heb ik hem maar online gegooid.

https://soundcloud.com/wildenberg/t-a-t-a-n-k-a-project-djs
Waarom heb je dan niet de originele vocals gebruikt als ik vragen mag??

@ Kevv, het leek ons ten eerste wel origineel, en we hadden het idee dat we ergens mee op moesten vallen, aangezien er een kleine 100 remix in worden gezonden, en toen tat me liet weten dat hij de remix niet kon meenemen in de contest had ik geen tijd meer om de originele en onze vocals te switchen.

@ Dutchiedutch

Vind je kick qua sound cool, alleen iets meer laag idd. Misschien een notch op 100 Hz?

Ook weer even bezig geweest, redelijk tevreden alleen mist mn afmix wat, denk dan vooral de screeches.
Opsich is de klank van de kick niet zo slecht, maar hij lijkt een beetje kort. Denk dat 'ie iets langer een stuk beter zou zijn

Klinkt steeds beter bij iedereen. Ik ben zelf ook weer even aan t klussen geweest met een kick. Ik vind m vrij lekker maar ben benieuwd hoe die bij jullie klinkt. De akoestiek van mn kamer is niet al te best voor het mixen van het laag.

Attachments

• bamboem.mp3
    786,7 KB · Bekeken: 89
Hoi allemaal!
Ik ben voor een klus bezig met een track en daar moet een soort van hardstyle kick in
Hier heb ik nog geen kaas van gegeten en ik ben me dus een beetje aan het orienteren hier
Het gaat om een kick zoals deze: http://soundcloud.com/wandw/w-w-ummet-ozcan-the-code

Vrij subtiel maar toch richting hardstyle voor mijn gevoel
Wat is een distortion plugin die aan te raden is voor dit soort kicks?
Momenteel ben ik een beetje aan het kutten met een kick uit de bazzism en een bus met devastor en fabfilter saturn met daar overheen een sidechain.
Ook nog een klein beetje room reverb op de bus voor een wat ruimtelijker gevoel
Graag hoor ik jullie tips!

Attachments

• Hardstyle achtige kick2.mp3
    602 KB · Bekeken: 101
Iets meer distortion en een punt op de 1kHz, paar tonen omhoog pitchen en je bent er denk ik wel.

Ook al is de kick die je wilt benaderen geen (inmiddels klassieke) hardstyle kick waar men in dit topic naar streeft.

Ben ik bang dat het wel is waar het heen gaat. Ik noem:
Zatox - Check out the drop.
Noisecontrollers - IQON anthem.
Code Black - REVOLUTION

Wordt ook wel een beetje tijd voor een nieuwe sound. Maar het is duidelijk dat Showtek hier de toon zet.

Klinkt steeds beter bij iedereen. Ik ben zelf ook weer even aan t klussen geweest met een kick. Ik vind m vrij lekker maar ben benieuwd hoe die bij jullie klinkt. De akoestiek van mn kamer is niet al te best voor het mixen van het laag.

Er zit een lekkere sound in alleen mis ik een duidelijk punch op de kick.
Dus dat TOK geluidje, maakt hem een stuk krachtiger.

Nieuwe kick waar ik nou een aantal dagen mee bezig ben,

Wat harder als normaal :D

Attachments

• layo.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 108
Hey allemaal ;)! nieuwe op het forum!
wat een gigantisch kick topic bestaat er zeg! mooi man

En wat een hoog niveau hier! er zitten echt super dikke kicks tussen!

Klinkt goed hoor joey!
goed voor t lekkere beukwerk! :D

Ik heb zelf sinds kort Tremor en wat een leuke is dat zeg pfoe!
Ik ben zelf nog niet zo heel goed met kicks dus ik probeer vooral dingen uit.
Nu voornamelijk ala frontliner tutorial stijl. wat steeds beter begint te worden.
Ik heb nu alleen zo'n vreemde kick in elkaar gezet haha
vind m wel wat hebben maar hijs niet heel erg hard ofzo.
Ik wil zelf later kicks hebben met een goeie punch (ipv van zon tok gewoon echt een dreun) met een mooie distorted staart.

maar goed hier een voorbeeldje van die kick:

Dat synth geluidje is een simpel preset dingetje aangezien ik het zelf nog niet goed voor elkaar krijg dikke synth en fx sounds te krijgen. Wordt nog aan gewerkt ! :P

Attachments

• best wel een aparte kick.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 84
yeeeeuw!

Tijdje druk geweest vanwege stage etc. Ik zal de komende tijd weer meer actief zijn!
Ik heb in me vrije uren die ik had, toch nog een leuk trackje in elkaar weten te knutselen.

Wat vinden jullie ervan? Bij 100 likes op me facebook word dit een Free release.

Is nog een beta. Komt binnenkort pas uit. ;)

Hij is toch al uit staat op de website. Zie het nu pas. :D
Enkel payment staat op locked. Beetje uitvogelen hoe het nu net werkt voor de betaling.

Back