Varierende Hardstyle Bassdrum

Bij de Twitter berichten staat tijdelijk dus hopelijk werkt hij straks weer.
Voor 15€ kan ik hem niet laten liggen :D

Heeft iemand een idee waar ik van die afrikaanse agressieve drum sounds kan krijgen? Iets zoals dit intro, maar dan gewoon twee van die knallen ofzo, ik heb geen idee hoe ik het beter zou moeten beschrijven:

kickje alla the pither. Gister gemaakt in 3uur

https://soundcloud.com/deniax-music/deniax-uuhjjj

Vanavond ook bezig geweest met kick, geen idee in welk hokje het past.. Oordeel zelf maar. Hele mix is zo droog als wat, gebrukt als opvulling zodat je idee krijgt hoe de kick klinkt :D

Attachments

• 20-02-2013.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 94
@Homeboy

Hee, klinkt lekker opzich! Alleen de kick is een beetje dof voor mijn gevoel. Verder wel lekker rond!
Met die synth stabs is niks mis (;

Laatste tijd bezig met ESK 9, behoorlijk rondgekloot en ik ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden.
Nog geen pitch maar dat kan nog komen!

Cheers,

Attachments

• Kick ESK.mp3
    502,1 KB · Bekeken: 92
Vanavond ook bezig geweest met kick, geen idee in welk hokje het past.. Oordeel zelf maar. Hele mix is zo droog als wat, gebrukt als opvulling zodat je idee krijgt hoe de kick klinkt :D
Typische Pussy Lounge style naar mijn idee! :D

Heeft iemand een idee waar ik van die afrikaanse agressieve drum sounds kan krijgen? Iets zoals dit intro, maar dan gewoon twee van die knallen ofzo, ik heb geen idee hoe ik het beter zou moeten beschrijven:

Het klinkt mij een beetje als een gewoon drumstel met reverb, en uiteraard wel andere dingen.
Bijvoorbeeld.. EZ drummer, superior drummer (toontrack stuff) misschien ook wel te doen met BFD.
Kwestie van de juiste kit samen stellen en mid beetje weg draaien, reverb, whatever je verder wilt. Die afrikaanse trommels zijn volgens mij gewoon toms die je in die kits kan vinden.

Om de boel hier maar weer even een schopje te geven. Hier een snip van de definitieve afmix van immers bekende track met compleet aangepaste Kick.

Om de boel forum technisch correct te houden een linkje naar de hele track:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=162284

Attachments

• Nothing-Inside-Kick-snip.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 84
@Druiloor
Klinkt lekker man die kick. Ben toevallig wat oudere dingen aan het luisteren weer 2010-2011. Ik krijg wel een beetje hetzelfde gevoel erbij. Je mix klinkt alleen heel erg mid, alsof er een band pass op je mix zit.

kan bewust zijn, geeft een beetje een Instragram filter gevoel aan de audio, als je daar een voorstelling bij kunt maken.

Maar zo'n kick vind ik heel toegankelijk klinken arrangeren van je sounds heb je sowieso wel goed in de vingers. Doet me altijd denken aan het NC werk van een paar jaar terug.

@Silverbullet
Was er indedaad inmiddels achter. Ik vond die kick van DaniC wel een lekker platte crunch hebben zeker op het eind van de staart. Experimenteren met verschillende bronnen voor je kick vind ik sowieso wel interessant.

Back