Varierende Hardstyle Bassdrum

Laat ik maar weer eens een preview posten :eureka:
Ben er nog druk mee bezig, is nu ook wel wat anders geworden.

https://soundcloud.com/deniax-music/deniax-xpression-preview

Klinkt vet man! vocal past er inderdaad nog niet helemaal in, maar dat kan verholpen worden natuurlijk.
Verder vind ik de kick ook erg lekker in de mix liggen, daar gaat het natuurlijk om in dit topic. ;)

Ik vraag me af hoe je nou precies zo'n geluid maakt in de eerste seconde?

Update versie. Vocals zijn nu meer mono. :okdan:
@Perri, is sample geknipt uit transformers

En nog een geinig house dingetje met nieuwe kick :mega:

Attachments

• dnx_xpression2.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 90
  • dnx_house_sellout.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 86
Vocal is al veel beter, overgang naar de echt kick is ook veel beter, je geeft de kick wat meer ademruimte door die moderntalking eruit te gooien. Veel beter! Mix komt ook beter over, meer naarvoren in het kick stuk. (kan ook aan crappy soundcloud liggen).

haha sellout, wat een titel :P Kick leent zich er mooi voor. Maar hier zou ik die pitch punches echt weglaten. Het is ook niet meer echt van deze tijd. Ik weet sommige bij Fusion het nog wel doen met name Zany maar jij hebt het echt niet nodige om je mixes interessant te houden. Net als als die Trrrrrrrrr dingen van vroeger.

Het kan ook nog wel, maar spaarzaam. Laat mensen je kick gewoon goed horen die mag er echt wel wezen! Zie je terug is die house slowdown (zoals ik het maar even doop). Wat een apparaat zeg die kick!:halleluja

Update versie. Vocals zijn nu meer mono. :okdan:
@Perri, is sample geknipt uit transformers

En nog een geinig house dingetje met nieuwe kick :mega:

Synths zijn echt mega vet in die bovenste track.
Gemaakt met virus?

@Phye,
tnx voor de comments.
In jou stuk gaat hij op even 0:29 vals in mijn oren.
Kick is vet alleen zou ik de tail meer naar voren halen. Nu word het snel een rev-bass achtige kick. Als je de tail meer naar de punch trekt zal hij meer als 1 kick klinken ipv 2 delen (punch en dan komt de tail). Just my 2 cents :)

Shit dan is het dus toch ;) hoorde het wel met het openen van het filter maar dacht dat het daar aan lag. De kick en 1 noot uit het akkoord ligt er een halve noot naast. Maar door hevige detune hoorde ik het niet.

Kick is strak. De lead op offbeat zorgt dan toch dat ie te veel gaat wip wappen. Een set schone oren doen toch wel goed.

Ga ermee aan de slag! Thx

klinkt allemaal lekker jongens.
ik heb ook een klein stukje in opbouw moet nog veel aan gebeuren.

Attachments

• fat chords + kick 205 edit 4 short.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 79
Klinkt erg goed Yellow!
Zou zelf alleen de punch iets aanpassen zodat de kick beter overkomt.

Waarmee heb je de lead gemaakt ? :P Klinkt namelijk ook erg dik.

klinkt allemaal lekker jongens.
ik heb ook een klein stukje in opbouw moet nog veel aan gebeuren.

Klinkt inderdaad veelbelovend! Iets meer attack op de punch, Ik vind wel de lage pitch het mooist.

Ik had eerder een stukje via soundcloud gepost in A#.

Dit is een iets andere toonhoogte G#, die ik eerder heb gebruikt, alleen de E pitch in beide octaven waren iets te veel van het goede. Maar laat hem toch nog even horen.

De 2e kick progressie heeft dezelfde kick synth augmented harmonie (bar 2) waar eerder over vals gesproken was. Dit zorgt juist voor een lift in de progressie. Komt misschien minder vaak voor in Hardstyle maar is zeker niet vals.

Ik ben wel benieuwd of meer van jullie (behalve Deniax) dit echt raar vinden klinken.

Attachments

• ca-progressie-1-idee.mp3
    2 MB · Bekeken: 93
Ik vind dat er een paar valse stukken in zitten. Maar of het echt vals is weet ik niet. Het klinkt iig storend. Maar dat kan ook aan mij liggen :D.

@ Deniax: hele goede kick!!

@ Phye: je eerste pitch klinkt een beetje vals!

Ik heb zelf ook weer een beetje ge-experimenteerd met een kick en een sound voor de lead. beetje origineel misschien wel maar wellicht iets te anders deze compositie.

Wat vinden jullie?

Attachments

• tryout.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 90
..

..

Zo weer eens een trackie van mij!

Dit keer een lekker cheesy commercieel zomer plaatje voor de verandering.

Eerste track mét zelfgemaakte varierende kicks waarbij ik echt tevreden ben over de kicks!

Benieuwd naar jullie mening mannen!

http://youtu.be/p_8GbIOMXSA

Zo weer eens een trackie van mij!

Dit keer een lekker cheesy commercieel zomer plaatje voor de verandering.

Eerste track mét zelfgemaakte varierende kicks waarbij ik echt tevreden ben over de kicks!

Benieuwd naar jullie mening mannen!

http://youtu.be/p_8GbIOMXSA

Doe mij het origineel maar

Wat betreft die kick: die vind ik kick technisch gezien wel lekker klinken

Paul

Ik heb mijn eerste kick in elkaar geflanst en vind hem wel lekker klinken. Alleen...volgens mij kom ik in de knel qua frequenties met mijn lead, want samen klinkt het volgens mij niet zoals het zou kunnen. Als ik de analyzer erop zet, lijkt de overlap vooral rond de 200Hz - 1kHz te zitten. Maar als ik één van de 2 zou weg-EQ-en dan verandert heel het geluid en dan klinkt het niet meer lekker :erm:

Ik heb alles bijgevoegd, wellicht kunnen jullie me tips geven? :halleluja

Attachments

• JX- vraag kick.mp3
    126,4 KB · Bekeken: 75
  • JX- vraag Lead.mp3
    251,8 KB · Bekeken: 86
  • JX-Kick vraag Samen.mp3
    251,8 KB · Bekeken: 89
  • JX--vraag-kick-freq.jpg
    JX--vraag-kick-freq.jpg
    71 KB · Bekeken: 78
  • JX--vraag-lead-freq.jpg
    JX--vraag-lead-freq.jpg
    74,3 KB · Bekeken: 75
Maak een dip bij je kick tussen de 200 en 400 Hz zodat je synth wat beter doorkomt.

check!

Back