Varierende Hardstyle Bassdrum

Vette melodie. :D Kan zo een zomer hit worden met de juiste vocals.

... Ik ook weer een snippet gemaakt, ben er redelijk tevreden over, hoe klink t bij jullie?

Phye schreef:
... Maar doet net iets teveel denken aan de plaat van Code Black en Nitrouz maar misschien mag het wel

Dit bovenstaande neem ik terug. Ja, het ook een progressive motif met eenzelfde afbouw progressie echter na een paar keer luisteren, heb ik echt geen Can't Hold Me Back meer in mijn hoofd.

Ben benieuwd of je hem af gaat maken, en hoop dat je wat hebt aan de kick vergelijking.

Dit bovenstaande neem ik terug. Ja, het ook een progressive motif met eenzelfde afbouw progressie echter na een paar keer luisteren, heb ik echt geen Can't Hold Me Back meer in mijn hoofd.

Ben benieuwd of je hem af gaat maken, en hoop dat je wat hebt aan de kick vergelijking.

Hey Phye!

Thanks voor de feedback en de goede tips voor de kick! Jouw kicktail klinkt lekker; vol en met een goede sustain. Ik moet nog even wat uurtjes steken in die kick van me. Leuk om te lezen dat mn melodie gewaardeerd wordt!

Ik ga het nummer zeker afmaken! Het punt is echter dat ik ivm studie weinig tijd er op dit moment in kan steken. Ik werk zelf ook met Logic dus misschien zouden we eens een collabje kunnen doen. Ik heb wel eens in een project gewerkt via dropbox met iemand anders die ook logic gebruikte; dan maak je dus muziek samen via de cloud! :-) erg handig

Wat de vocals betreft; ik heb zelf een goede mic en een goede akoestiek ook, en heb ook wel t lef om zelf wat in te zingen, ook al zou t beter zijn als ik iemand anders kon fixen hiervoor.

Maar first things first: het arrangement van het hele liedje (ik ben niet zo goed met intro's) en de mix ervan.

@Phye zeer mooie kick! echt netjes

Ik ben ook voor het eerste bezig met 909 kicks .. maar het wil nog niet helemaal lukken .. maar ga rustig door.
Het probleem is gewoon dat ik niet weet hoe je eerste layer min of meer moet klinken.
Ook heb ik het probleem dat ik iets fout doe in mijn chain van eq + dist etc waardoor ik niet meer kan diststorten op een gegeven moment, omdat het dan heel slecht gaat klinken.
Je moet na het disten toch ruime maken door de cutten, met name in het laag enzo ?... maar dat is kennelijk niet genoeg om de boel clean te houden... help! hoe hou ik de boel clean in mn chain zodat het goed blijft klinken min of meer.. ik kom hier echt niet uit..
Ook snap ik niet hoe je een crunch krijgt met een mooie klank erin .. krijg je dat tijdens het layeren ?

dit is wat ik nu heb gemaakt met een 909 .. Bekijk bijlage kick25april.mp3 Bekijk bijlage kcik18april.mp3

Ik werk dus niet in logic. Enkel om nieuwe kicks te bouwen. Maar daar ligt dan wel het limiet van wat mijn virtual Mac aan kan qua project grootte ; ) dus dat wordt toch lastig collabben.

Los daarvan moet ik nog een drietal projecten afronden. Dua heb zelf ook niet zoveel tijd. Lijkt me echter wel vet, zeker deze melodie zou ik best verder uit willen bouwen.

...dit is wat ik nu heb gemaakt met een 909 .. Bekijk bijlage 88446 Bekijk bijlage 88447

Ik denk dat de weg die je hebt bewandeld om hier al te komen echt niet verkeerd is. Probeer eens te experimenteren de tips van een paar posts terug.

Als ik het zo snel even hoor is die van 25 april mooier. Die ander is niet echt in balans. Hij kan misschien iets meer distortion in het hoog gebruiken. En wat layeren met wat dunnen distorted layertjes op de staart. Maar ik vind hem eigenlijk wel al heel goed!:okdan:

@Phye bedankt voor je antwoord! top! grappig dat jij 25 april ook beter vind dan 18 april dat vind ik persoonlijk ook. dat van dunne layers toevoegen op de staart heb ik gedaan maar dat wil nog niet helemaal lukken, maar ga nog even verder klooien.
Thx

Lang geleden dat ik iets gedropt heb, hier een recente kick waar ik mee bezig ben. Let niet op screetch enzo haha
Comments are welcome!

Attachments

• Kick2654.mp3
    570,4 KB · Bekeken: 82
Klinkt niet slecht lennie. Maar je tock heeft een hele scherpe tick in het begin daar moet je wat mee oppassen (vernielt dat imposante gevoel van je kick een beetje). Wellicht is het een closed hi-hat die mee loopt?
Je zou de kick nog net wat meer mogen distorten imo. Hij pitched wel behoorlijk goed. :)

@lennie
Melo is weer heel vet. Kick kan verbeterd worden maar vind het wel herkenbaar en dat is juist goed.

Ik ben bezig met tracks af te maken ipv kleine snippets. Hierbij een sneak peak van een track waar ik mee bezig ben. Hope you like it :okdan:

https://soundcloud.com/deniax-music/deniax-monster-preview

@deniax thx! ja die rot kicks ook haha!... vind je snip erg lekker! mooie sounds!, niet veel op aan te merken. je screesh is wel wat dominant in de mix, die mag naar mijn smaak wel wat meer naar achter in de mix.

@NessPJ punch is idd wat scherp, nog even aan werken!.

@JasonX kicks maken is een kunst op zich, er zit veel tijd in.
zelf ben ik nu een weekje of 3 bezig met 909 kicks.. zitten heel wat uren in om die goed te krijgen.
over je kick.. ik zou een punch aan je kick toevoegen en proberen of je wat dunne layers aan je bass kan toevoegen om wat meer diepte te krijgen en een mooiere klank!, niet vergeten onder de +/- 150 hz te cutten bij de layers.. succes!

Eurynom3

Thnx, nog bezig met puntjes op de i (y) Wat jouw kick betreft, hij heeft een lekkere punch, pitcht ook niet verkeerd alleen mist wat body..

Lennie

Tail kan idd beter, heb ff bijlage bijgevoegd hoe hij klinkt als ik hem pitch.
Die snip van jou klinkt lekker, kick is goed imo. Mooie melodie !

mhmjansen

Volgens mij klinkt ie helemaal niet verkeerd, probeer het geheel iets beter te eq-en en haal de kick iets meer naar voren.

Attachments

• Kick Madhouse.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 72
@JasonX kicks maken is een kunst op zich, er zit veel tijd in.
zelf ben ik nu een weekje of 3 bezig met 909 kicks.. zitten heel wat uren in om die goed te krijgen.
over je kick.. ik zou een punch aan je kick toevoegen en proberen of je wat dunne layers aan je bass kan toevoegen om wat meer diepte te krijgen en een mooiere klank!, niet vergeten onder de +/- 150 hz te cutten bij de layers.. succes!

Je kicks klinken mij al heel fraai in de oren. Zou je me misschien kunnen vertellen wat je bedoelt met dunne layers? 8o

Back