Varierende Hardstyle Bassdrum

Inderdaad, kick blijft lekker warm ook al hij pitched. :)

Zijn er hier trouwens mensen die iets in de plaats gebruiker voor Logic Autofilter?
Ik ben al tijden op zoek en zit nu met Fabfilter Volcano 2 te experimenteren, maar het is nog niet echt wat ik zoek denk ik....

The machine gebruikt de Fruity love filter, en ik las ergens dat je ook gewoon een automation clip op een filter kan zetten.

Maar ik heb ook al vanalles geprobeerd en krijg ook geen goed resultaat.
Ik snap ook niet precies hoe je "beweging" zou kunnen krijgen in je kick dmv een lowpass(?) filter. (Dus als iemand dat kan uitleggen? :))

HS kick

HS kick

van wat ik hoor , is iedereen goed bezig :)
ik ben ook weer aan het knutselen geweest, graag tips / reacties

Attachments

• kick test.wav
    8,4 MB · Bekeken: 117
Klinkt goed, in mijn oren, maar ik ben nou niet echt de meest ervaren kick-maker 8~

Als ik dat nou zo luister, klikt alles heel helder. Daarom snap ik niet waarom mijn mixdowns zo dof klinken. Mis ik iets?! :erm:

Dit is mijn recente poging, hoor je gelijk wat ik bedoel ;{

Attachments

• Hardstyle kick poging 3.mp3
    251,8 KB · Bekeken: 89
The machine gebruikt de Fruity love filter, en ik las ergens dat je ook gewoon een automation clip op een filter kan zetten.

Maar ik heb ook al vanalles geprobeerd en krijg ook geen goed resultaat.
Ik snap ook niet precies hoe je "beweging" zou kunnen krijgen in je kick dmv een lowpass(?) filter. (Dus als iemand dat kan uitleggen? :))

Als je resonantie gebruikt creƫr je een piek die door je spectrum heen sweept. Daardoor verandert de toon in een vlotte beweging. (Als je hem automate of autofilter gebruikt)
Door de distortion ga je dat effect nog harder horen. Zelfs zonder resonantie. :)

@Homeboy ja .. eq automated op de tijdlijn is lekker makkelijk en je weet precies wat je doet.:okdan:

In welke tutorial heeft hij het daarover? Deel 1 of 2? En welke minuut? Ik heb nog niet alles gezien.. :)

Ja hallo, moeten we jou kick ook nog maken ? :D
Beetje moeite voor doen hoor, ik heb geen idee welke minuut ik heb het live gezien.

ik probeer je juist te helpen, je kan toch beter die tutorial helemaal afkijken, dan zie je ook wat hij doet ipv dat het je zo voorgekauwd wordt hier !?

Dat stuk met die autofilter is het idd..

Bekijk bijlage 88733@Euronym
Als ik het zo snel beluister sluiten je tail en je punch niet echt aan, probeer daar wat aan te doen :)

Tijdje bezig met deze kick nu, maar die ruis na de tail krijg ik er maar niet uit.. iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Attachments

• kick8x.mp3
    126,4 KB · Bekeken: 86
@Perri probeer iets van een autofilter in je chain te zetten zoals dei van Etch van fxpansion
@Eurynom3 aardig op weg :) zou nu wat gaan layaren voor meer klank enzo

nieuwe poging alleen de punch .. werk krijg ik nog niet lekker
Bekijk bijlage 29mei.mp3

Bekijk bijlage 88733@Euronym
Als ik het zo snel beluister sluiten je tail en je punch niet echt aan, probeer daar wat aan te doen :)

Tijdje bezig met deze kick nu, maar die ruis na de tail krijg ik er maar niet uit.. iemand een idee wat ik het beste kan doen?
en die ook;)

kom gewoon naar het hardcore kicks topic:P

niet dat ik er veel van bak dit is wat mij die tutorials heeft opgeleverd

Attachments

• uhh hardstyle.mp3
    547 KB · Bekeken: 94
Back