Varierende Hardstyle Bassdrum

@D-Joriz
Is het nog niet helemaal he :) Hardstyle kicks zijn toch echt anders dan HC kicks, maar keep it up! :okdan:

Hier nog even een testje met een nieuwe kick. Eerst op G en dan op een E (pretty low he :))

Attachments

• dnx_kicktest.mp3
    752,4 KB · Bekeken: 100
Klinkt weer erg cool deniax!

Lennie, jouw kick is ook best goed man!

@Deniax, je gaat echt lekkere de laatste tijd!

Ik heb zelf weer een track af die gratis te download is bij 150 likes op mijn facebookpagina. Ik heb in deze track me nieuwe kick gebruikt, en ben dus benieuwd wat jullie van de kick/gehele track vinden!

@FM
Ik vind je rev kick erg goed, fijne sub en klinkt pro. Je main kick daarentegen vind ik nog niet heel sterk. Persoonlijk zou ik de punch minder hard zetten en nog even kijken naar je overall EQ als je die vergelijkt met kicks van bekende producties.

Ik kon het zelf niet laten om mijn vorige kick te finetunen en ben er nu wel happy mee. Beter zo?:okdan:
https://soundcloud.com/deniax-music/deniax-kicktest-juni

hier nog een dude die in flstudio alleen de interne vsti en vst,s gebruikt.. best een leuk resultaat

@Joeyjoey,

Ja die gasten ken ik!
Wave pressure is een vriend van mij. Hij heeft mij verteld dat 80% van de kick is gemaakt door Sub zero Project, en dat hij zelf de overige 20% heeft gedaan. Erg dikke track als je het mij vraagt! Ik ben ook erg fan van Sub zero project en Wave pressure. In mijn ogen komen deze jongens er wel!

@Deniax, thanks man. Ik neem het mee mee in me volgende track!

@Phye, Ik vind je synths niet echt sterk! Vind de melodie etc ook niets, maar dat is puur smaak denk ik. De kick is daarin tegen wel lekker! Misschien dat je er een hardere punch op kan gooien zodat die wat meer knalt?

Laat de zomer maar komen guys! :okdan:
https://soundcloud.com/deniax-music/deniax-summer-has-come

@Deniax,

Ik kan het publiek horen joelen! :okdan:

Hmm apart, die soundcloud widget doet waar hij zelf zin in heeft denk ik. (heeft de eerdere sound gewisseld met de laatste sound??)

Anyway, dit is dus geen dubbelpost. Nieuw stukje ander smaakje. Heb ook eens ge-experimenteerd met IL Maximus:

https://soundcloud.com/conqreet-approach/tba-concept

Tijd om weer wat leven te blazen in dit topic! Nieuwe kick gemaakt, wat vinden jullie er van?

https://soundcloud.com/perrri/project-29-8

@ Phye hier een mp3tje. Zijn er nog tips voor zowel de kick als de screech? Weet dat de kick nog veel te hard staat, ben hem vergeten zachter te zetten!

@ Eurynom3
De laag gepitchte vind ik wel lekker klinken, wanneer hij omhoog gaat lijkt hij een stuk korter, hoe pitch je hem?

Attachments

• Project 30-8.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 90
@Perri,
Ik zou dat vlakke snare-tje uit de mix halen die vecht te veel met de attack van de kick qua frequenties, Dan kan je beter een meer noisy snaretje pakken en tot 800 hz cutten. Maar dat is mijn mening.

Screech klinkt wat minimalistisch, als je voor die sound gaat, is het prima. Prikt zo lekker door de mix, ga je hem heftiger en groter maken door bijvoorbeeld layeren en meer verb, dan wordt het al direct iets wat je echt een plek moet geven. Persoonlijk vind ik het zo goed passen ook bij die andere piep geluidjes.

De kick staat zeker niet te hard. Deze mag nog wel wat meer body hebben, qua warmte zit het eigenlijk wel goed. De tail iets langer strekken en zorg dat de frequenties onder de 160 hz, gedurende de laatse 85% lekker strak blijft qua volume. (zie bijvoorbeeld: frontliner tutorial) Zo zorg je dat de kick wat minder bouncy is. Dit is overigens ook een voorkeur, maar zo is het net iets meer een jump kick Ik vind de mid frequenties wel erg goed.

@Eurynom3
Probeer eerst de sound helemaal lekker te hebben op een G, pitchen komt allemaal later wel. Je ziet aan de waveform al dat het niet helemaal lekker zit. Waar zijn al je lage-mid-frequenties? Ik zie hoor alleen maar sub en mid-hoog

Als je in een Spectrum Curve kijkt moet je proberen de vorm te krijgen dat het een afdaling is. Het hoogste punt is de Fundamental Frequentie van de toon. voor een G is dat 49Hz. van daar moet het een afdaling zijn tot helemaal naar de 16k ofzo waar hij de midden lijn kruist. Je hebt dan nog een bultje zitten rond 800Hz voor je attack.

Ik weet niet of je ook de Masterclass video's van Audiofreq hebt gezien. Hij heeft het ook over de lage mid frequenties die voornamelijk zorgen voor het hoorbare laag. Door in je chain wat laag weg te snijden krijg je weer meer headroom en vaak met analoog achtige EQ's ook meer een bult richting 100hz.

Met kicks bouwen van scratch is het met name eerst het laag wat je echt lekker moet hebben. Het hoog, de echte crunch, fizz, clippige sound, wat het meest herkenbaar is wordt vaak te vroeg al geprobeerd te bereiken. Grote stappen snel thuis verhaal. Als de vorm en sound van alles tussen zeg 30hz en 1000hz goed zit. Daarna kun je tweaken tot je de crunch hebt die je zoekt.

Kan ook andersom, maar een nieuwe onderkant onder een bestaande bovenkant plakken is bijna niet te doen. Kom je ook met Fase in de knoei.

@Eurynom3
Probeer eerst de sound helemaal lekker te hebben op een G, pitchen komt allemaal later wel. Je ziet aan de waveform al dat het niet helemaal lekker zit. Waar zijn al je lage-mid-frequenties? Ik zie hoor alleen maar sub en mid-hoog

Als je in een Spectrum Curve kijkt moet je proberen de vorm te krijgen dat het een afdaling is. Het hoogste punt is de Fundamental Frequentie van de toon. voor een G is dat 49Hz. van daar moet het een afdaling zijn tot helemaal naar de 16k ofzo waar hij de midden lijn kruist. Je hebt dan nog een bultje zitten rond 800Hz voor je attack.

Ik weet niet of je ook de Masterclass video's van Audiofreq hebt gezien. Hij heeft het ook over de lage mid frequenties die voornamelijk zorgen voor het hoorbare laag. Door in je chain wat laag weg te snijden krijg je weer meer headroom en vaak met analoog achtige EQ's ook meer een bult richting 100hz.

Met kicks bouwen van scratch is het met name eerst het laag wat je echt lekker moet hebben. Het hoog, de echte crunch, fizz, clippige sound, wat het meest herkenbaar is wordt vaak te vroeg al geprobeerd te bereiken. Grote stappen snel thuis verhaal. Als de vorm en sound van alles tussen zeg 30hz en 1000hz goed zit. Daarna kun je tweaken tot je de crunch hebt die je zoekt.

Kan ook andersom, maar een nieuwe onderkant onder een bestaande bovenkant plakken is bijna niet te doen. Kom je ook met Fase in de knoei.

Thanks :D Ga er eens goed naar kijken! Ik heb deze tutorial gevolgd (zeer goede tutorial vind ik - weet niet of jullie hem al kennen?)!:

Alleen voor het laag dezelfde kick gebruikt (die dus al overstuurt was). Heb dus totaal niet op de waveform gelet. Volgens mij zegt Frontliner dat ook in zijn tutorial, dat dit belangrijk is. Ga er rekening mee houden :okdan:

Ohja, die da daze maakt dikke kicks :mega: :

Deze kick (L)

Back