deniax
[x][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@Eurynom3
Probeer eerst de sound helemaal lekker te hebben op een G, pitchen komt allemaal later wel. Je ziet aan de waveform al dat het niet helemaal lekker zit. Waar zijn al je lage-mid-frequenties? Ik zie hoor alleen maar sub en mid-hoog
Als je in een Spectrum Curve kijkt moet je proberen de vorm te krijgen dat het een afdaling is. Het hoogste punt is de Fundamental Frequentie van de toon. voor een G is dat 49Hz. van daar moet het een afdaling zijn tot helemaal naar de 16k ofzo waar hij de midden lijn kruist. Je hebt dan nog een bultje zitten rond 800Hz voor je attack.
Ik weet niet of je ook de Masterclass video's van Audiofreq hebt gezien. Hij heeft het ook over de lage mid frequenties die voornamelijk zorgen voor het hoorbare laag. Door in je chain wat laag weg te snijden krijg je weer meer headroom en vaak met analoog achtige EQ's ook meer een bult richting 100hz.
Met kicks bouwen van scratch is het met name eerst het laag wat je echt lekker moet hebben. Het hoog, de echte crunch, fizz, clippige sound, wat het meest herkenbaar is wordt vaak te vroeg al geprobeerd te bereiken. Grote stappen snel thuis verhaal. Als de vorm en sound van alles tussen zeg 30hz en 1000hz goed zit. Daarna kun je tweaken tot je de crunch hebt die je zoekt.
Kan ook andersom, maar een nieuwe onderkant onder een bestaande bovenkant plakken is bijna niet te doen. Kom je ook met Fase in de knoei.
Ga er eens goed naar kijken! Ik heb deze tutorial gevolgd (zeer goede tutorial vind ik - weet niet of jullie hem al kennen?)!:
: