Korg EM-1 Editor

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Voor alle gebruikers voor de EM-1 is er, blijkbaar, een editor/sequence programma. Volgens mij konden een stel gasten in Duitsland het weer s niet laten om wat extra functies uit je EM te halen. Ik heb m zelf nog niet geprobeerd maar het ziet er professioneel uit. Check zelf maar op http://www.midiweb.de/

Nog ff een fotootje ter illustratie.

Attachments

• em1mix.jpg
    em1mix.jpg
    99,7 KB · Bekeken: 97
Ziet er goed uit!

Als ik medio januari m'n DAW heb draaien zal ik dit zeker een test geven. 't shareware en 40 euro heb ik er wel voor over als 't wat toevoegt aan de editingmogelijkheden.

Vraag me wel af of dit als vsti in andere software is te integreren...

Ik heb hem ff geinstalleerd en dat werkt prettig. Helaas kan je in de ongeregistreerde geen parts kopieeren,de wave selector werkt niet voor de synths parts en je kan ook geen data naar de EM laden. Dus toch maar die 40 euri gaan neer tellen. Erg handig is dat je nu direct controle hebt over de filters van beide parts en dat je alle mogelijkheden van de drumsectie kan gebruiken. Dus je kan alle instellingen nu tegelijk gebruiken. Verder is het een erg transparant programma wat erg makkelijk werkt. Zo heb je direct toegang tot de piano roll editor en daar in kan je switchen tussen beide synths parts zonder een nieuw venster te openen. De wave selector is vet handig direct toegang tot al je geluiden met omschrijving in 1 venster!! Zeer welkom is de pattern manager. Hier heb je een overzicht van alle patterns die je gecreerd hebt met een naaam....anyway leuke shit 8)

Ok op deze site https://order.kagi.com/cgi-bin/store.cgi?storeID=OUP&& kan je hem bestellen voor 36.26 euri en krijg nou wat, ze hebben ook nog een EM-1 Patterns set voor 11.10 euri!!!
Nadeel is wel dat het programma niet te integreren is met bv. Cubase, wat ik gebruik. Maar wel vet handig om je live optredens mee voor te bereiden. In 1 hand omdraai laadt je je eigen gemaakte patterns zo in en ouwe patterns save je naar de computer voor toekomstig gebruik.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back