wobbler-basje? dubstep-drummetjes?

mukaku

Ingeburgerd
Hey Hey,
Vraagje; Misschien is het voor velen gesneden koek, maar hoe maak je nou zo'n typische dubstep-wobbler-bas?
Ik neem aan met lfo's? Ik heb sinds kort een juno-106 en een virus b en had al een tijdje een ms2000r, maar afgezien dat ik mooie sounds kan maken doorzie ik nog steeds niet alle logische facetten van een sound maken, waardoor ik niet altijd de sound weet te maken die ik in mijn hoofd heb... Ook vroeg ik me af wat de basis is van die typische dubstep drumsounds. Sowieso hoor je als dubbel-tempo vaak de amenbeat voorbij komen, maar ik zelf (ook al kom ik om in de samples) weet niet waar de basis dubstep-drumsound vandaan komt...
Wie o wie?

wat is dubstep?

Ander fancy naampje voor techno? Ik zag laatst een affiche Dubstep: Billy Nasty....
Billy is ok...

Heb je geen voorbeeldje?

Mja, basis drumsound.. Je kan het zo gek maken als je wilt.
Maar de basis bestaat meestal uit een bassdrum en een snare waar flink wat reverb over zit. :)
Zo ingewikkeld is die beat niet, even flink wat dubstep tracks luisteren en je hebt het zo door.

En idd, de LFO speelt een grote rol in het maken van wobbler basjes.
Er zijn toch vast wel wat presets die je kan editten?
Vooral de nieuwe plug van Rob Papen (Predator) werkt daar erg makkelijk mee.
Zelf heb ik niet zo heel veel verstand van synthese enzo, vandaar dat ik meestal presets edit. :)

Laatst gewijzigd:
Vergeet de swing niet; je kan deze instellen in je sequencer of gewoon zelf de beats zo programmeren. Over de LFO bass is er al een hele thread, even zoeken dus. Je zou ook die Mr. Oizo imitiatie preset (Flat Bass ofzo?) in de Virus als basis kunnen gebruiken.

Hallo mukaku

ik lees dat je een virus b bezit. Heb je toevallig al de virus tutorial van Howard Scar gelezen, doorgewerkt? Daarin staat niet precies wat je zoekt, maar vooral wel hoe bepaalde soorten geluiden gemaakt zijn -ook wobbles-, hoe je de virus het best misbruikt etc. Bij dat werk zit ook een bank met alle geluiden die hij in het boek opbouwt (of juist de-construeert). Een aanrader dus.

het is gratis te downloaden van de access website. Ff inloggen en zoeken naar de virus tutorial. Wedden dat je die principes dan ook op je 106 kunt toepassen?

Volgens mij zijn die wobble bass sounds vaak samples, omdat de freq van de 'wobble' vaak omhoog gaat bij hogere bass noten, dus geen stationaire LFO verhaal.

De drums komen denk ik vaak uit oude reggae/dub platen, samplen ook hier dus.. Maar ik denk dat je met goeie losse drumsamples ook prima uit de weg kan.. Zoals SteveJ al zegt, Je kan het zo gek maken als je wilt.

R

Origineel geplaatst door Arv
Volgens mij zijn die wobble bass sounds vaak samples, omdat de freq van de 'wobble' vaak omhoog gaat bij hogere bass noten, dus geen stationaire LFO verhaal.

dat is (LFO-) keytracking, geen probleem met de virus, wel met de 106

Origineel geplaatst door Cecil
dat is (LFO-) keytracking, geen probleem met de virus, wel met de 106
of je tekent gewoon een MIDI automation spoor

@ eerdere post:
rob papen albino is er ook goed voor :)
elke VST met LFO eigenlijk

Back