nuendo problemen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

trex

Stamgast
hallo,
ik ben veranderd van computer en heb nuendo opnieuw moeten installeren.
Maar als ik nu nuendo opstart en een nieuw project start krijg ik dit bericht.
"Samplerate not set, this may be due to the samplerclock being set to external sync"
ik heb al verschillende dingen geprobeerd en opgezcht maar vind niets van echtegoede uitleg (stap voor stap)

kan er iemand mij helpen alstublieft?
want ik mis mijn dierbare muziek.

thx
trex

Check de settings van je geluidskaart. Kijk of daar wellicht de sync op extern staat (zoals Nuendo al aangeeft). Kijk ook naar de settings van Nuendo zelf met betrekking tot sync.

(het gaat hierbij om de sync van de word-clock, dus 44.1 kHz / 48 kHz / 96 khz etc... Niet om timecode of midi sync of iets dergelijks.)

je project is gewoon in een ander sample formaat dan dat je geluidskaart staat ingesteld. gleuf ik.

kheb alles al geprobeerd, maar het lukt nie kheb al mijn geluidskaart instelling anders ingesteld maar dat helpt niets. pff ksnap het nie, iemand hier moet dit prbleem nog hebben gehad toch? kan niemand mij eens goed uitlaggen wat ik kan doen dan?

thx

Origineel geplaatst door gerrie79
je project is gewoon in een ander sample formaat dan dat je geluidskaart staat ingesteld. gleuf ik.
dacht ik ook gelijk aan

om wat voor geluidskaart gaat het?

het gaat om een realtek high definition audio,

en laptop: fujitsu siemens. (ter informatie)

alvast bedankt

Origineel geplaatst door meesha74
Wel Nuendo gekocht maar geen fatsoenlijke geluidskaart erbij gedaan :confused:

maar inderdaad, probeer ASIO4all!
wat het internet wel niet kan ;)

hallo
ik heb dus alles geinstalleerd en het werkt nog steeds niet. ik weet niet hoe di komt maar het doet het dus gewoon niet, en ik kan de clock ook niet veranderen.

zijn er nog dingen die ik kan doen?

Origineel geplaatst door trex
zijn er nog dingen die ik kan doen?

Misschien moet je wat meer tijd, moeite en geld in je hobby stoppen. Als dit teveel gevraagd is gaat het je nooit lukken.

Die gaan we nooit meer horen denk ik. Hij heeft waarschijnlijk de handleiding gevonden denk ik 8D :D :D

jawel
hier ben ik weer.

het is gewoon die asio dat hij niet vond maar met wat zoeken en het heropstarten van mun pc heb ik het gevonden.
nu kan ik eindelijk terug muziek maken
oef!

Mooi man, happy music making.

En laat ze maar lullen, dit is tenslotte een forum en dat leent zich toch erg goed voor het stellen van vragen.
Met al die ervaren leden is er altijd wel een oplossing te vinden.

Stumpers die hier vragen over hun illegale software vragen komen stellen maken misbruik van de goedheid van de mensen die wél de moeite nemen om ze te beantwoorden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back