Hulp met de Super Nova II

jovan

Nieuwkomer
Hallo allemaal,
Kan iemand mij een handje helpen, dit is het geval.

Als ik in een performance aan de parts een programma toewijs die ik een beetje ga bewerken, .. fx settings, lfo's e.d. dan worden deze settings niet mee weggeschreven als ik het performance save.

In de handleiding staat dat de werkwijze is, ,. .. eerst in program mode een programma aanpassen naar wens, ... dit programma wegsaven over een bestaand programma, .... je nieuwe programma aan je performance toevoegen.
Ik vind dit een beetje omslachtig wat doe je nu als je het programma dat je aan het aanpassen bent wil afstemmem op de andere 7 sounds die je uit de NLII laat komen?
Verder klinkt een aangepast programma anders als je deze in een performance zet, ... snap ik ook niet echt.

Kan iemand mij hier mee helpen, .. hier moet toch een oplossong voor zijn???

Grz. Alex

Ik heb een Nova gehad en die werkt naar mijn weten hetzelfde als de SN. Ik heb nooit problemen gehad met het wegschrijven van performances. Weet je zeker dat de memory protect uit staat? Ik neem aan van wel, anders kan je geen programs saven.. Vreemd? Ik zou het zo snel eigenlijk niet weten.
En dat ie anders klinkt in performance mode dan in programm mode is heel maf! Let even op de filter/fx instellingen anders?

R

mem. protect staat uit.
nog iets anders, ... als ik op de nordlead speel en hier aan de knoppen zit wil het geluid van de SNII ook wel eens veranderen.
Beide apparaten hebben eigen midi kanalen en een eigen port op de interface.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor het program/performance save rprobleem want dit is geen werken zo.

Origineel geplaatst door jovan

nog iets anders, ... als ik op de nordlead speel en hier aan de knoppen zit wil het geluid van de SNII ook wel eens veranderen.
Beide apparaten hebben eigen midi kanalen en een eigen port op de interface.

Klinkt toch alsof 1 van de twee zijn midi settings op omni heeft staan..?

Je moet bij het saven van de performance niet alleen de performance saven maar ook de programs IN die perf. saven...want die heb je veranderd...

Hij vraagt iets van save changes to program??
ofzo...

Re: Hulp met de Super Nova II

Je kunt programs in een performance gewoon aanpassen naar believen. Als je de performance dan weer wil saven vraagt hij "update progs?" met de opties no, yes, of all. Als je hier gewoon yes zegt moet het geweoon werken.

Ik snap het niet want als ik een performance save krijg ik alleen "update performance yes/no"
er staat niets van update programs of iets die geest.
wat doe ik fout?
PS: ik heb OS: 2.0

Origineel geplaatst door jovan
Ik snap het niet want als ik een performance save krijg ik alleen "update performance yes/no"
er staat niets van update programs of iets die geest.
wat doe ik fout?
PS: ik heb OS: 2.0

Hmmm, ik kijk straks even voor je als ik thuis ben. Ik heb hier op 't werk (helaas) geen Supernova ;)

Back