Hartmann Neuronal Synthesizer

Johny_Yep

Nieuwkomer
Beste lezer(es),

Ik zoek al erg lang naar info betreffende de Hartmann Neuronal Synthesizer. Ik ben erg nieuwsgierig naar de sounds, speel plezier, specs en bovenal: de verkrijgbaarheid. Ik heb 'm tot nu toe nog nergens gezien of gehoord.

Gr. John :confused:

http://www.synthforum.nl/forums/search.php?s

http://www.synthforum.nl/forums/search.php?s

Wat betreft Neuron, ik heb wel bij hartmann zelf gekeken maar daar werd ik niet echt wijzer van. De link heb ik net even geprobeerd maar daar moet ik nog even verder mee puzzelen.

Het zou overigens een electronische drug kunnen zijn. Ik freak op eigenzinnige synths en geluiden maken. Dus zoverre... :z

Re: Somebody please...

en bovenal: de verkrijgbaarheid

Maak je geen illusies alvast. Hartmann is al een tijdje failliet en de Neuron wordt niet meer geproduceerd. Ja, de website doet het nog, maar je ziet dat die ook niet meer helemaal up-to-date is.

Origineel geplaatst door Johny_Yep
Beste lezer(es),

Ik zoek al erg lang naar info betreffende de Hartmann Neuronal Synthesizer. Ik ben erg nieuwsgierig naar de sounds, speel plezier, specs en bovenal: de verkrijgbaarheid. Ik heb 'm tot nu toe nog nergens gezien of gehoord.

Gr. John :confused:
samengevat:
niet meer nieuw verkrijgbaar, firma is failliet.
wel nog tweedehands : neuronkeyboard (duur) of neuron vs ( software + controller/dongle) . prijs ca 199€. advies , draait goed op een g5 singleprocessor mac .
site met verdere info:
http://www.surroundsfx.com/forum/index.php?sid=21b8b9cec20ce26c4e7216e2b30de4dc

overige :koediman ( op dit forum ) had/heeft? er pas een te koop gehad ( stuur me even een pb tje als je hem koopt, ben zelf nogal geintereseerd in een copietje van de soundset die erbij zit, heb zelf ook een neuron vs)
vr.gr. sunny

De software van de neuron schijnt niet ecth heel stabiel te zijn. Ik vraag me af of gebruikers van de Neuron VS hier veel problemen hebben mee ondervonden (behalve de tevreden G5 gebruiker :) )

Het concept van de Neuron zelf is erg goed. Ik weet alleen niet of je er echt daadwerkelijk meer uithaald dan met andere synths.

Heb er jaren terug een keer op gepield (de achterlijk dure hardware versie), en ach was best mooi geluid etc. maar qua bediening (en laadtijd van patches..) vond ik 't een ellende en zou 't niks voor mij zijn (afgezien van de prijs dan natuurlijk.. :D )
De 'zachte' versie kan ik verder niets over zeggen, omdat ik die nooit heb geprobeerd.

Grtz, zoidy (die zich niet zo gauw aan onbenullige dingen ergerd)

De hardware versie is vele malen beter (en stabieler) dan de software versie.
Het zijn wel freakbakken waar je van moet houden maar me dunkt dat een software versie voor weinagh te scoren moet zijn.

Re: Re: Somebody please...

Re: Re: Somebody please...

Origineel geplaatst door sunny pedaal

http://www.surroundsfx.com/forum/index.php?sid=21b8b9cec20ce26c4e7216e2b30de4dc

overige :koediman ( op dit forum ) had/heeft? er pas een te koop gehad ( stuur me even een pb tje als je hem koopt, ben zelf nogal geintereseerd in een copietje van de soundset die erbij zit, heb zelf ook een neuron vs)
vr.gr. sunny

Hallo,Sunny,op de website die je zelf vermeld,kan je de laatste soundset downloaden,
plus manuals en software om samples te encoderen.
Heb deze soundset zelf ooit gedownload en erna zag ik dat het dezelfde was
als bij de Neuron VS geleverd was ;-)

Origineel geplaatst door BananaWorld
De software van de neuron schijnt niet ecth heel stabiel te zijn. Ik vraag me af of gebruikers van de Neuron VS hier veel problemen hebben mee ondervonden (behalve de tevreden G5 gebruiker :) )

Het concept van de Neuron zelf is erg goed. Ik weet alleen niet of je er echt daadwerkelijk meer uithaald dan met andere synths.

doet het prima , als je maar geen ext controlers ( zoals bv pedal, modulationwheel etc) , ( velocity gaat wel) gebruikt.
is wel apart, fun, ook zijn de joystick movements onder cubase te automatiseren en kun je de joystick als midicontroler gebruiken , voor een klein bedragje extra.
echt wel oke hoor, ben er nog altijd wel blij mee, inspirerend tussen al dat subtractieve gesampel
en het is geen geld voor die vs versie

ps ben op zoek naar een andere , recente soundset, genaamd ssfx, toch bedankt voor de moeite .
vr.gr. sunny

Het enige wat echt leuk was aan de Neuron, waren de drie plastic, oranje joy-stickjes. Bij de eerste demo op de Franfurter Messe gebruikte de demonstrator zijn linker hand, zijn rechter hand en zijn 'middelste' neus :D

Wout

Hij stond er toen ook godsverlaten bij, waarschijnlijk was dat al een slecht voorteken.
In elk geval toch een synth die op m'n verlanglijstje staat.

was toen iets van , ik geloof, 9.500 gulden.

afgezien van het uitzien, het niet hoeven te switchen van joystick en het gewicht, weet ik niet wat er nu eigenlijk zoveel anders / beter aan is dan de neuro vs /software versie .
oh ja , wacht even herinner me dat de hardware versie surroundeffecten heeft, maar ja die heb ik op m'n mac ook ( en denk ik ook nog meer processorkracht/ voices )
ik zou voor de vs gaan , ook vanwege het prijsverschil. paar reseve joysticks erbij en ook geen risico's voor " niet meer leverbare " onderdelen, wat je bij de keyboard versie mogelijk wel krijgt.

Well...

Well...

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik in deze korte tijd toch al een hoop meer tegen het gehele concept heb gevonden dan voor. Ik heb zelf een alleraardigste set synths staan. Als er mensen zijn die nog een advies hebben over een bepaald merk waarbij het echt gaat om goede tweak mogelijkheden en echt goed bewerkbare karakteristieke basis geluiden...
Kan ik altijd nog eens in de winkel gaan checken of die mijn set aanvult.

Bedankt allen in ieder geval voor de tips.

Gr. John 8)

Hallo,
via die link van Sunny kan je terugvinden op die website
dat er in 2008 dacht ik,iets gelijkaardig en volgens die persoon beter
zou uitkomen.
Ook op die website waren sommige vroegere werknemers van Hartmann
zelf aan een nieuw project aan het denken en waren ze al in het bezit
van de nodige source-code.
Maar wegens tijdsgebrek zagen die personen het niet meer zitten
en daar werd dan gezegd dat er dus toch iets gelijkaardig zat aan te komen
maar zelfs beter,
vermoedelijk wel alleen software.

Zou in ieder geval die Neuron VS eens proberen,liefst 1 pc reserveren
voor de plugin alleen,want je bereikt vlug dat je processor
teveel heeft te verwerken,
maar persoonlijk vindt ik de Neuron VS beestig klinken
vrij warm en vooral veel dynamiek.

Re: Well...

Re: Well...

Origineel geplaatst door Johny_Yep
. Als er mensen zijn die nog een advies hebben over een bepaald merk waarbij het echt gaat om goede tweak mogelijkheden en echt goed bewerkbare karakteristieke basis geluiden...

Gr. John 8)

waldorf microwave , die versie met die knoppen, die orange
een goede modulair

Gek dat ik nog niks heb gehoord over de massieve memory leaks die op sommige pc's lijken voor te komen, zoals de mijne. Ik heb 4 gigabyte aan geheugen, maar na 10 minuutjes gebruik van die VST liep die emmer gewoon over! Erg jammer, het ware 10 heel leuke minuten. :(

Origineel geplaatst door Dystophian
Gek dat ik nog niks heb gehoord over de massieve memory leaks die op sommige pc's lijken voor te komen, zoals de mijne. Ik heb 4 gigabyte aan geheugen, maar na 10 minuutjes gebruik van die VST liep die emmer gewoon over! Erg jammer, het ware 10 heel leuke minuten. :(
welbekend probleem :(

Origineel geplaatst door Dystophian

Heb ik ook last van. Maar als je door de patches gaat skippen krijg je dat.
Maar als je een favoriete hebt gevonden dan sla je die als een preset in cubase op en herlaad de VST en dan kan je redelijk makkelijk die patch weer laden en doet hij het veel langer dan die 10 minuten. Het is niet handig maar het werkt tenminste.

Liever dat die fouten er nog uit gehaald zouden worden maar denk niet dat dit er ooit nog van zal gaan komen.

Origineel geplaatst door fuse
Heb ik ook last van. Maar als je door de patches gaat skippen krijg je dat.
Maar als je een favoriete hebt gevonden dan sla je die als een preset in cubase op en herlaad de VST en dan kan je redelijk makkelijk die patch weer laden en doet hij het veel langer dan die 10 minuten. Het is niet handig maar het werkt tenminste.

Liever dat die fouten er nog uit gehaald zouden worden maar denk niet dat dit er ooit nog van zal gaan komen.

heb ik op m'n mac ( g5, 2.1ghz, 1,5megram, osX) onder cubase nog geen last mee gehad.
helpt het misschien als je de presets even controleert op aanstaande midicontrollermodulaties en processorbelasting in het algemeen/ maximaal aantal voices, die uit zet en dan de patches saved?
waarschijnlijk staat het , als het zo bekend is, wel ergens op de eerder genoemde site.

Last edited by a moderator:
Back