Hartmann Neuronal Synthesizer

Origineel geplaatst door fuse
Heb ik ook last van. Maar als je door de patches gaat skippen krijg je dat.
Maar als je een favoriete hebt gevonden dan sla je die als een preset in cubase op en herlaad de VST en dan kan je redelijk makkelijk die patch weer laden en doet hij het veel langer dan die 10 minuten. Het is niet handig maar het werkt tenminste.

Liever dat die fouten er nog uit gehaald zouden worden maar denk niet dat dit er ooit nog van zal gaan komen.

Aiight, ik had in m'n achterhoofd inderdaad bedacht dat het wel eens aan het browsen van de patches kan liggen. Die tip probeer ik morgen uit, wordt dat ding misschien toch nog bruikbaar, thanks!

Is die software überhaupt nog wel verkrijgbaar?

Is die software überhaupt nog wel verkrijgbaar?

Als ik al aan proberen toe zou komen, waar is die software nog verkrijgbaar? En trouwens mag ik niet aannemen dat een OASYS van korg dat soort zaken ook prima aankan ook al is het dan geen Neuron? Dat is ook een workstation die goed haar mannetje staat als het om -het maakt niet uit wat voor type geluid- gaat. Daar zit trouwens een gemodificeerd Asus moederbord in met een P4 op 2,8 Ghz. :eureka:

alle software is gewoon te downloaden( zie eerdere link+ http://neuron.audiodsp.net/ ) , werkt echter alleen samen met de nuke die als dongle fungeert. eventueel verdere software op verzoek, ook via synthforum z.n.

korg is geweldig (duur) echter heeft niet de synthesvorm van de neuron in z'n pakket. zoiets van appels met peren vergelijken.
vraag me trouwens af of het vastlopen komt door het skippen op zich of doordat er soms een "rotte "patch tussen zit. had het zelf met de akoustische piano patch, wat ik ook deed, hij liep er altijd op vast, kwestie van overbelasting of zo. sinds ik de patches aanpas aan m'n computer kan ik skippen wat ik wil, zonder problemen
.
die modulaties ( op de page waar je ook het aantal voices op instelt) uitzetten is wel belangrijk want als die aanstaan en hij ontvangt bv aftertouch dan draait hij door. dus misschien ook gewoon aftertouch uitzetten op je controllerkeyboard en het modwheel en de pitchbender niet gebruiken.
dat zou moeten helpen.

Laatst gewijzigd:
neuron

neuron

Hoi, ik heb zo'n Neuron synth gehad, dus niet de vst versie.

Mijn advies ga eens goed luisteren naar die neuron synthese, mijn mening is dat Hartman niet voor niets failliet is gegaan. Ik vond hem zeer koud klinken, filters zijn echt heel slecht ik kreeg pijn aan mijn oren van schelheid. de toetsen waren ook niet echt lekker speelbaar net iets te weinig soepele vering waardoor je sneller harder moest spelen. Hij ziet er mooi uit kwa design en kerstverlichting maar dat is echt schijn, de geluiden zijn maar deels te beinvloeden en klinken nog nergens naar. Naar de displays kijken lijkt net of je door de mist kijkt, ik dacht eerst van contrast bijstellen en zo maar dat hoort gewoon. Ik heb hem na 2 weken geretourneerd.

Maargoed dat is mijn mening..

succes

De VST versie is ook schel. Maar als je een laag doorlaat filter op 12Khz gebruikt dan krijg je een meer bruikbare sound.

Back