help synth verzend midi data zonder dat ik dit vraag

cns

sfm
ok mensen aub help mij!!!! Ik wordt beetje gek, heb alles al opnieuw geinstalleerd, software matig wat cubase en de vst betreft. Maar dit is het probleem dus niet :stupid

Mijn Alesis Ion is spontaan midisignalen aan het verzenden zonder dat ik daarom ook maar vraag en zonder ook maar een toets aan te raken! Dit is dus een week en nu vanavond na enig zoek werk en vooral alles bekijken zag ik dus zodra ik mijn ion aanzet dat deze een signaal verzend en meer dan 1 heb ik zo het idee.

Maar wat moet ik nu in hemelsnaam doen, is repareren de enige optie? Of maar gelijk het raam uitgooien?! Alles wordt dus veranderd zodra die ion op dat midikanaal komt kijken... Kan ik iets hiervoor aan og uitzetten?????

Het is iig niet de midikabel zelf....

Alvast bedankt...

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Kan je laten zien, doormiddel van een screendump, wat voor signalen die naar cubase stuurd??

Is het Note of CC's of etc

heb het even gechecked maar is midi cc 7 die dus door de ion in cubase wordt aangestuurd. Nu weet ik wel dat ik iets met een vst gedaan hebt qua main volume!

Maar toch gek maar kan ik dat ergens uitzetten?

bedankt!

oeps die reset heb ik niet kunnen vinden! Maar ben nu zo "slim" geweest om de os te updaten maar wat denk je error! Nu is ie alles kwijt en zie ik geen fuck en doet mijn ion niets meer buiten aan gaan en vragen om die os!!!

Dan zal ik maar een nieuw OS dumpen :) trouwens mijn Korg T3 verzend ook midi-data via zijn pitch bend wheel
zonder dat ik eraan kom maar dit heeft verder geen invloed op het geheel.

Origineel geplaatst door Digimod
Dan zal ik maar een nieuw OS dumpen :) trouwens mijn Korg T3 verzend ook midi-data via zijn pitch bend wheel
zonder dat ik eraan kom maar dit heeft verder geen invloed op het geheel.

nu nieuwe os net gelukt en wat denk je .... :bekdicht: :r ;{ nog hetzelfde probleem... Vraag me af of dit ooit eens stopt aangezien het ook vanzelf begonnen is...

Maar ja dat zal wel niet, maar is wel mooi fuck aangezien ik de ion ook als masterkb gebruik.

Ben nu 1.06 aan het proberen hopen maar.

Anders zit er niet veel anders op dan (suggesties?)

Trouwens er moet toch wel een manier zijn op die cc uit te zetten in weet ik veel waar?

Origineel geplaatst door cns
nu nieuwe os net gelukt en wat denk je .... :bekdicht: :r ;{ nog hetzelfde probleem... Vraag me af of dit ooit eens stopt aangezien het ook vanzelf begonnen is...

Maar ja dat zal wel niet, maar is wel mooi fuck aangezien ik de ion ook als masterkb gebruik.

Ben nu 1.06 aan het proberen hopen maar.

Anders zit er niet veel anders op dan (suggesties?)

Trouwens er moet toch wel een manier zijn op die cc uit te zetten in weet ik veel waar?

even in je handboek lezen :geslaagd:

Origineel geplaatst door Digimod
even in je handboek lezen :geslaagd:

kan het niet vinden :stupid waarschijnlijk ben ik blind... Of het staat er echt niet in!

In cubase kan je het niet uitzetten of wel?

issut niet gewoon een opgefokte potmeter/schuif?

kheb hier een oude oxygen8 bak die spontaan vanalles stuurt.

in Logic kan ik in noodgevallen midi filteren met transformers. Heeft cubase niet zoiets?

ik zou het als automation apart opnemen. hoef je zelf jgeen vinger uit te steken. (it's not a bug, it's a feature) Daarna pas repareren. je weet nooit of je het op een layer wil toepassen of zo.

Back