Korg Trident

murc

herintreder
amsterdam 06 49 301 568 -785 1117- 444 5271

Attachments

• trident.jpg
    trident.jpg
    2,9 KB · Bekeken: 168
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=79441&highlight=trident

wat mag soon trident 1 eiegnlijk koste
ik vondt iig de trident van onze belg niet te duur ...uiteindelijk niet gedaan ....weinig aanstuurmogelijkheid
wel een polysix met 2 osc inside en goede string bak

koop een delta en p 6 hebbie t ook
geld over ...?
:z
wel eg dikkuh looks bak

:engel: trident 2 zieje byna niet trouwesn
:walker: te goed ...of was de een 1 leuk en 2 een flop

ook maar 1
eregsn liep ter ook een draad [moi...] met een pix van arp quadra en trident naast elkaar
whaaaaaaaaaaa:{

Attachments

• 7871_1.jpg
    7871_1.jpg
    27,1 KB · Bekeken: 136
HEB ik het Belgisch aanbod dus gemist GRRRR 650 is bijzonder vriendelijk.....

deze gaat waarschijnl;ijk weg voor boven de 1000 .? of het is te mooi gefotografeerd maar ziet er beter uit als een nieuwe ..
en heeft ook nog 2 modificaties die het geheel helemaal aantrekkelijk maakt

zal wel weer boze reacties geven aan mijn adres dat ik alles weer te duuur maak...

maar die mensen kopen dan toch gewoon een polisix

Murc :koffie:

haal de draad nog efe terug zie dat de genoemde TRIDENT zelfs maar 575 heeft opgebracht...het is me toch wat,
WAT eem belediging voor dit SCHONE apparaat dus...

Wij als NoxGenus hebben er een gehad, heb Vic dan ook half dood geschopt toen i um weg deed...

Origineel geplaatst door murc
verkocht a 920 euro en terecht voor zoiets moois..
monopoly 's gaan vooe 800 dus dit is toch echt nog steeds een koopje ....vind ik..:walker:
dus was dievan onze belg [chill] best ok priced60.- en die va smackos helemaal cheapo iets van 350.- toen 2 jaarterug
vraag m maars naar zn bevindingen
looks are akiller 4sure
:halleluja

ik heb er nog steeds een en die gaat niet weg :-) alhoewel 900 Euro :maffia:

WTF??? dat is echt krankzinng voor een TRIDENT, jongens een trident stelt echt niet zoveel voor!!!

en ron

Heeft geen fuck met de polysix te maken!

Die synth die er in zit is echt heel simpel

Een trident past echt in het rijtje van cheapo string/synth ensembles maar dan met een hele dure look..supermooi met die jupiter 8 knoppen enzo maar wat er in zit is echt niet zoveel geld waard...ik las ook ergens op internet dat het Korg's antwoord was op de prophet 5 en Yamaha CS80...nou das echt totale bullshit!

Als we even door de specs vliegen:

2 oscs, ok maar je kunt ze niet meer dan 1 note detunen!!! Niet eens echte LFO of routing mogelijkheden!

Geen arpeggiator/geen chord memory om de detune limiet op te vangen

geen portamento

Brass synth stelt niks voor

Geheugen ok zit er in maar de patches zijn niet meer editbaar als je ze hebt opgeslagen, nuja dat maakt niet zoveel uit

Niet aanstuurbaar, dat moet niet veel uitmaken maar toch als je ziet dat niet aanstuurbare synthjes altijd veel minder kosten

Een flanger ipv een phaser als effect (wel exotisch maar tja daar zit je toch niet echt op te wachten op een string ensemble...neem dan de poly six's super romige phaser!)

en die strings nja...klinkt als een gruizig orgeltje koop beter een lambda voor veel cheaper

Of nog beter koop een polysix, die kicked die trident helemaal onder zijn kont weg qua ontwerp-interface en mogelijkheden!!!

Een Trident klinkt verder wel goed enzo,zeker niet slecht maar 920 euro...in wat voor wereld leven we

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door smackos
WTF??? dat is echt krankzinng voor een TRIDENT, jongens een trident stelt echt niet zoveel voor!!!

en ron

Heeft geen fuck met de polysix te maken!

Die synth die er in zit is echt heel simpel

Een trident past echt in het rijtje van cheapo string/synth ensembles maar dan met een hele dure look..supermooi met die jupiter 8 knoppen enzo maar wat er in zit is echt niet zoveel geld waard...ik las ook ergens op internet dat het Korg's antwoord was op de prophet 5 en Yamaha CS80...nou das echt totale bullshit!

Als we even door de specs vliegen:

2 oscs, ok maar je kunt ze niet meer dan 1 note detunen!!! Niet eens echte LFO of routing mogelijkheden!

Geen arpeggiator/geen chord memory om de detune limiet op te vangen

geen portamento

Brass synth stelt niks voor

Geheugen ok zit er in maar de patches zijn niet meer editbaar als je ze hebt opgeslagen, nuja dat maakt niet zoveel uit

Niet aanstuurbaar, dat moet niet veel uitmaken maar toch als je ziet dat niet aanstuurbare synthjes altijd veel minder kosten

Een flanger ipv een phaser als effect (wel exotisch maar tja daar zit je toch niet echt op te wachten op een string ensemble...neem dan de poly six's super romige phaser!)

en die strings nja...klinkt als een gruizig orgeltje koop beter een lambda voor veel cheaper

Of nog beter koop een polysix, die kicked die trident helemaal onder zijn kont weg qua ontwerp-interface en mogelijkheden!!!

Een Trident klinkt verder wel goed enzo,zeker niet slecht maar 920 euro...in wat voor wereld leven we

Hij is misschien beperkt kwa functionaliteit, maar de sound staat als een huis. Gewoon moddervet.
Wat heb je aan portamento en chord memory als het basisgeluid niet goed is?

Een solina string ensemble is toch ook geen slecht instrument omdat er alleen strings uitkomen?

Ik vind het het echt niet vetter of moddervetter klinken dan een polysix of mono/poly, lamdba (die -echt- veel betere strings heeft, ik heb er nu eentje staan hier)

Chord memory en portamento en arpeggiator dat verwacht je toch gewoon in een synth die is gedesigned als performance synthesizer...Korg heeft er met de pet naar gegooid bij het design van de trident (behalve de buitenkant...daar is volgens mij al het budget aan opgegaan :D)

Ik vind het het echt niet vetter of moddervetter klinken dan een polysix of mono/poly, lamdba (die -echt- veel betere strings heeft, ik heb er nu eentje staan hier)

Chord memory en portamento en arpeggiator dat verwacht je toch gewoon in een synth die is gedesigned als performance synthesizer...Korg heeft er met de pet naar gegooid bij het design van de trident (behalve de buitenkant...daar is volgens mij al het budget aan opgegaan :D)

Polysix staat bij mij in het zelfde rijtje geclasseerd.
Ik ben gewoon weg van het Korg geluid. Ik vind dat de Trident en de polysix hetzelfde karakter van geluid hebben, alleen krijg je bij de Trident er nog vanalles boven op. Ik vind de Brass sectie van de Trident de top.

Het was natuurlijk nog beter geweest als al die zaken die jij aanhaalt er ook nog eens opzaten.

Vind Trident ding vooral ZWAAR! Misschien dat dat de link is... VET = DIK = zwaar!

Zie Erika Terpstra...

Attachments

• 1_329_erica2.jpg
    1_329_erica2.jpg
    24 KB · Bekeken: 135
Maarja daar betaal je geen 920 euro voor

Dat ben ik met je eens 600 is meer dan genoeg maar ik heb toch liever een Trident dan een Polysix (en ik heb ze echt beide gehad net als de monopoly trouwens wat ook een beest van een synth is.)

Wat ik machtig vind aan de Trident zijn de strings, een lambda klinkt mischien meer naar echte strings maar niet die
mooie ijle die in de Trident zitten, doe daar een beetje van die phazing bij en een mooie lange reverb en ik kom spontaan klaar (muzikaal gezien dan) ik kan daar uren mee spelen. Zacht solo soundje erbij van de synth sectie en bras en je hebt aan mijn geen kind meer.
En dat van 1 synth.

Hoi Grooveron, blij te lezen dat je zo in je nopjes bent met de Trident!!! doet mijn goed........

M.v.g. Obie

Back