[Yamaha] RS-7000; phrasesounds opnemen

jero505

Ingeburgerd
Ik heb sinds enkele weken de RS7000 in mijn bezit en hoewel deze mij geweldig bevalt is de handleiding echt waardeloos. Helaas heb ik ook nog geen Nederlandse beschrijving kunnen vinden.
Als ik bijvoorbeeld een pattern wil maken kan ik alleen maar de phrasesounds van User gebruiken en opnemen. Het zou echter toch ook moeten kunnen om andere phrases te selecteren en op te nemen. Ik heb Memory Protect al uitgeschakeld, maar het mag voorlopig nog niet baten. Ik heb bijvoorbeeld een sound van phrase FX1 Synth EFX; nummer 20 BgBtc15. Zou ik deze bijvoorbeeld naar User kunnen overzetten, zodat ik 'm daadwerkelijk kan gebruiken?
At this moment still a slow :walker:

??? Ik ben een RS7k gebruiker van het eerste moment en ik snap niet helemaal wat je wilt doen....Maar ik ga je proberen te helpen.
Wat bedoel je met phrasesounds? Die term komt niet voor in de RS7K vocabulair. Je wil echter andere phrases gebruiken? Bedoel je dan preset phrases? En dan een preset phrase met een ander geluidje?

Wat mensen blijkbaar doen met hun RS7K is een preset phrase copieeren naar een userphrase en deze dan editten. Dat kan zeker en is volgens mij het gene wat jij wil doen.

Ik begrijp echter niet waarom mensen preset phrases überhaupt gebruiken maar das een andere discussie.

Happy RS7K-ing :biertje:

P.S. Bedenk je dat een phrase niet meer is dan een zooitje midinoten. niet meer, niet minder.

Wat bedoel je met phrasesounds? Die term komt niet voor in de RS7K vocabulair. Je wil echter andere phrases gebruiken? Bedoel je dan preset phrases? En dan een preset phrase met een ander geluidje?

Ik bedoelde eigenlijk de geluiden van een phrase-cat. + no.
En inderdaad zou ik sounds van een preset naar user willen copieëren; maar hoe werkt dit eigenlijk?

waarom kijk je niet ff welk geluid de phrase gebruikt, en selecteer je dit zelfde geluid in je eigen user phrase?

Olaf

waarom kijk je niet ff welk geluid de phrase gebruikt, en selecteer je dit zelfde geluid in je eigen user phrase?

Zoals ik het kan waarnemen lijken de geluiden van presets weer hele andere namen en nummers te hebben dan die van user. Wellicht heb ik het fout, maar ik kan bijvoorbeeld onder User geen FX1 Synth EFX vinden (die dus wel onder preset staat).....

bij mijn weten gebruiken de preset phrases gewoon de preset sounds uit het ROM van de RS7000..... kijk je wel in alle banks?

Olaf

Ik heb goed gekeken, maar het blijft merkwaardig dat wanneer je User selecteerd de namen en nummers van de phrases ook weer veranderen in vergelijking met de presets.

ik snap t probleem ook niet helemaal , maar je kunt een preset phrase converteren naar een te editen phrase.
Dan neemt ie ook het geluidje mee die erbij hoorde, nu kun je de midi noten verwijderen en verder gaan met de phrase sound. het is bij de RS zo dat ie onthoudt waarmee een phrase (of hoe ze ook heten) opgenomen is, dat is best handig maar ook wellis lastig. ik denk dat dat ook het verschil is tussen de 2 sounds die je bedoeld. maar wat de vraag en al helemaal het antwoord is :S hihi zou zeggen pak de handleiding erbij en lees lees lees ! of ga naar een forum speciaal over RS-jes !

Ik dacht dat ik het probleem wel enigzins duidelijk uitgelegd had. Maar ik begin zo langzamerhand steeds meer oplossingen te vinden; dus het zal wel gaan lukken.

Laatst gewijzigd:
ik denk dat deze persoon op een verkeerde manier werkt met de RS, ik heb mijn RS nu één week en ik gebruik eigenlijk alleen die preset phrases voor bv snel een goed klinkende Hihat of bassdrum te nemen.Een preset phrase heb ik zelfs nog nooit gecopieerd naar user pattern. De rest doe ik gewoon zelf in real time of step whatever.Ik ben heel tevreden over deze machiene en heb ook die nieuwste update 1.20 erop gezet.Het enige probleem waar ik een beetje mee zit is inspiratie :) ik kan een zeer goed klinkende pattern creëren maar na wa gepruts met de voices kom ik weer iets beters tegen en op den duur klinkt mijn pattern meer als een mix van verschillende overgangen :) ik zoek mijn weg een beetje in het genre Trance. Daarom de volgende vraag aan RS gebruikers... werken jullie het meeste met gesamplede geluiden of toch meestal de interne geluiden? P.S. op de ogenblik heb ik alleen nog maar de RS hoor (en nog een oud Roland M-DC1 Dance Module dat je langs de straatstenen zelfs niet kwijtgeraakt) en dat gebruik ik trouwens niet meer.
Wel zou ik in de toekomst graag nog een master keyboardje kopen en had gedacht aan de nova KS4 klinkt precies niet slecht.

Ik vind de kwalificatie 'verkeerd' enigzins negatief overkomen, maar ik zal adviezen en infomatie zoveel mogelijk opvolgen ; zo ga ik er wel uitkomen.*D

Sorry hoor, het is niet mijn bedoeling om iemand negatief te behandelen :)
Tenslotte is deze forum er voor problemen op te lossen. Je kan op verschillende manieren werken met een RS. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Dat is hetzelfde bij mij. Op de ogenblik vind ik eigenlijk de SONG mode een beetje overbodig.Ik kan net alles goed uitwerken in de chain mode.

Groetjes

Ik vraag mij ook inderdaad een beetje af waar die SONG mode nu voor is, ook omdat je in PATT CHAIN alles tot een song lijkt te kunnen bewerken.

Back