• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

The U-47 sound tegen een zachte prijs

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

timonjacobs

Ingeburgerd
In samenwerking met een student electronica van de TU heb ik een paar Oktava Mk-319's gemod. Dit in navolging op de eerdere shoot-out op dit forum tussen de Neumann U-47 en Oktavamod Mk-319. Michael Joly is de man achter deze geweldige mod.

De student electronica heeft de Michael Joly mod bestudeerd en deze nog weer eens weten te verbeteren door gebruik te maken van computer simulatie en de beste materialen voor de onderdelen gekozen.

Het resultaat is werkelijk verbazingwekkend. Hoor het zelf!

Om de situatie van de gemiddelde koper in deze prijsklasse (de grote jongens kopen de U-47 tenslotte gewoon) te simuleren hebben we een doorsnee (niet slecht/niet goed) pre-amp en d/a convertor gepakt: de EMU 1820. Ook is er een vergelijking gemaakt met een van de betere chinese microfoons (Z3300).

Oktava MK-319 gemod
Beschrijving van het geluid: Een mooi gedetalieerd vintage geluid met een flattering mid-end en een beetje air in het hoog zonder harshness.

[http://www.megaupload.com/?d=J3ELM6JV]Z3300[/URL]
Beschrijving van het geluid: Een noisy, vies geluid, met 'hyped' high-end, ongedifinieerde mid-response en slechte transient response. Prijs: 400 euro

Omdat ik maar een exemplaar van mijn gemodde 319's wil wegdoen geldt wie het eerst komt wie het eerst maalt.
De richtprijs is 300 euro, maar biedingen erboven of eronder zijn mogelijk.

Iedereen wil vanzelfsprekend een microfoon even testen voordat hij hem koopt, je kans zelfs je eigen pre-amp even meenemen om de gehele chain te horen, daar bied ik dan ook uitgebreid de gelegenheid voor. Ook wil ik je graag uitleggen wat er allemaal verbeterd is aan de oorspronkelijke microfoon.

Ophalen in Leiden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back