oberheim OB-12 gevraagt

Status
Please reply by conversation.

anoniempje

hobby knooier
ok duidelijk, hij stond eigenlijk altijd wel op me verlanglijsje maar nu moet het er maar eens van komen. ob 12 gevraagt, graag zonder display problemen, en ik geloof dat er meerdere versies (os?) zijn als ik het forum erop na lees ?

Iemand verder nog tips waar op te letten kwa verschillende versie,s ?

Oke, ik kwam op sequencers.de een artikel tegen over de oberheim die als grootste bezwaar telt dat hij latency heeft ?

Meer mensen die daar serieus last van hadden ? kan het verholpen worden met een van de laatste OS ?

Opzich niet zo erg natuurlijk daar ik in ableton een delay kan instellen, maar beetje latency vrij zou toch wel lekker zijn.

ik heb er nooi last van en heb gewoon de eerste os versie meen ik ik zal straks een kijken

Hoi, had al contact met hem gehad.

Hij deed hem weg voor 500, was mij teveel pas daarna had hij de advertentie hier op synthforum gezet voor 550. Een tijde terug stonden ze met bosjes voor 400 op synthforum dus ik gok erop dat dat nog een keer voorbij komt en ik heb verder geen haast ofzo dus ik wacht rustig af.

toch bedankt in elk geval :) .

ja, die is van mij.

Ik had ook al een bod gekregen van 80 euro en als dat te weinig was wilde hij nog wel 100 euro bieden :-)

Dankzij bovenstaande post weten jullie ook meteen wat mijn marge is (bedankt Chris), maar de vraagprijs blijft eerst nog gewoon € 550.

En heb er inmiddels eentje in smetteloze nieuwstaat, valt me zwaar mee moet ik zeggen, al die negatieve verhalen begrijp ik niet zo, zo goed als alles ligt aan knoppen voor je, gebruiksaanwijzing heb je er niet bij nodig, laag en hoog genoeg. Heb er al een paar lekkere strings en pads uitgehaalt, en zelfs een scheurende hardcore lead doet ie aardig.

Vooral ook leuk hoe je de velocity en aftertouch aan alles tegelijk kan linken in plaats van 1 parameter tegelijk, en per osc gewoon alle waveforms tegelijk gebruiken... lfo,s aan de pwm depths hangen, de lfo waveshapes kan je afbramen zodat de triangle bijvoor beeld een sinus word en niet meer zo scherp is. Delay, decay breakpoint en een decay2 als extra,s op de envelopes. enige wat jammer is, is dat er een modulatie matrix zoals op de virus en ion ontbreekt, dus geen gekke dingen als lfo,s of envelopes aan fm, ringmodulator, maar opzich bestrijken de lfo,s al een aardig gebied en je kan niet alles hebben.

Alleen kwa uiterlijk had die witte omlijningen om de secties wel iets minder opzichtig gemogen.

Status
Please reply by conversation.
Back