Roland xp50

Synthequ

Stamgast
Hallo beste synth-liefhebbers ,

Wie o wie kan mij vertellen hoe de Roland xp50 is of waar ik deze op een site kan beluisteren.
Is de Roland xp50 beter dan een juno 60 of 160 (deze liggen namelijk een beetje in mijn smaak).

Is 250 euro's een goed bod of teveel gevraagd?????

Alvast bedankt voor de info.

Greez , John

De Juno60 en 106 zijn analoge synths, de XP50 is puur digitaal en gebaseerd op samples van golfvormen. De XP50 is de toetsenversie van de JV1080 (ongeveer). Je kunt er heel veel verschillende en realistische nabootsingen van andere instrumenten mee maken. De Juno's hebben (veel) meer karakter maar zijn beperkter. 250 is niet goedkoop en ook niet al te duur. De JV1080 gaat voor zo'n 150-200 geloof ik. Vergelijk ook eens de specs van de XP50 met die van de XP30, 60 en 80.

jv1080

jv1080

Tjsonge jonge die vind ik ook wel goed hoor die jv1080. Is ook een leuk geluid.
Beluisterd op : http://www.synthmania.com/jv-1080.htm

Gaan we ook naar zoeken als goede aankoop lijkt mij.

Bedankt , John

Als je toch 250 wilt uigeven dan kun je ook naar de opvolger kijken, de JV2080, meer waveforms, geheugenplaatsen effecten eenvoudiger bediening dankzij voor groter display. Maar geen toetsen. Ik geloof dat de XP60 de toetsen variant van de 2080 is maar weet het niet zeker, is altijd zo'n rommeltje bij Roland

jv 2080

jv 2080

Rest mij nu dus de vraag waar is ie te koop voor 250,-- , lijkt mij een nog betere aanschaf dan de vorige zoekopdrachten.

Thanx , John

Met de XP30 alleen oppassen: op de één of andere manier klinkt die slechter dan de JVx0x0's. Iets met outputs of sample-kwaliteit of allebei, maar het is in ieder geval merkbaar (echt vet kun je een XP-30 niet krijgen, behalve met een stapel effecten, maar dan wordt-ie weer moeilijk in de mix). Zie mijn recensie hier, of anders even op het forum zoeken naar de XP30 (mijn uitleg in de recensie is niet helemaal accuraat; dit probleem geldt namelijk eigenlijk alleen voor de XP30, bij mijn weten).

Voor de rest is de XP30 trouwens wel ontzettend uitgebreid en fijn, vind ik. Even klungelen om goed met het menu om te kunnen gaan (vrij kleine display), maar met wat doorzetten is dat geen probleem (gewoon even de (zeer goede!) manual doornemen en opgelost). En echt een superprettig toetsenbord; het fijnste dat ik nog ken! Die van de andere XP's zijn in vergelijking rammelig en luidruchtig!

Back