Korg analoge synthesizer Mini Korg-700

MadDonna

Juventus nieuwste fan
http://cgi.ebay.nl/Korg-analoge-syn...ryZ16220QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ziet er goed uit.

f258_1.JPG

Origineel geplaatst door mono-poly
Er zit toch gewoon een 12 db vcf in (korg35 ic) ?

Een hoog en een laag doorlaat 12 dB/oct filter in serie.
En ic is een groot woord hoor. Het is gewoon een ingegoten circuitje, vandaar de Arp verwarring waarschijnlijk.

Re: Re: Korg analoge synthesizer Mini Korg-700

Re: Re: Korg analoge synthesizer Mini Korg-700

Origineel geplaatst door Hanz
Wel jammer dat het ding niet 100% goed *is* (zie ergens weggestopte opmerking van de verkoper).
Niet zo netjes, vind ik dat.

zo sprak ik pas nog iemand die een perfecte roland had gekocht, 'net helemaal nagekeken', waar toch nog 2 of 3 kleine mankementjes aan bleken te zijn. en dat was een synthje van ongeveer 5 keer de prijs van de minikorg.
een ongeluk zit gewoon in een klein hoekje en het is al mooi dat de opmerking weggestopt is te vinden, hoewel een duidelijke omschrijving waarbij misverstanden worden voorkomen, natuurlijk netter is.

Anyway, het verschil tussen een korg 700 en een 700s is niet helemaal triviaal (1 osc vs. 2 osc), en zo'n verkeerde beschrijving erbij vind ik dan niet zo handig.
Voor alle duidelijkheid: het gaat in deze advertentie dus om een single-osc MiniKorg 700.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Patat Met
Een hoog en een laag doorlaat 12 dB/oct filter in serie.
En ic is een groot woord hoor. Het is gewoon een ingegoten circuitje, vandaar de Arp verwarring waarschijnlijk.

Ik weet het niet 100%:

Maar mijn bron komt van:

Een maat in early 90's (die ik nu volledig uit het oog heb) had zo'n 700,dan is zijn filter stuk gegaan,en een tech had em deze tip gegeven dus, ttz het filter is (of zou dus zijn) een xacte replica van een filter gebruikt in een bepaalde ARP synth,en beter nog het gegoten blokje van ARP is (of zou dus geweest zijn) meteen pasklaar ter vervanging in de 700,dat heeft die maat dus gedaan : een ARP X filter gevonden en em in zen 700 geplaatst,alles idem zelfde sound etc..

der moet iets van waar zijn,de kerel was geen opschepper ofzo,en hij wist er zelf ook niets van..

Ik heb dat goed onthouden want die 700 klinkt idd heel vet...

EDIT: oops! weet ni meer of het een 700 of 700s was...

ik was bij iemand in rotterdam om een moog eq op te halen en die gin gook een 700s (en nog een 700) verkopen.
mijn geld was/is wel op zo'n beetje, maar hij klonk erg leuk.

off topic: opmerkingen over de staat van het apparaat waren niet verstopt, maar stonden er zeer duidelijk in de niet al te lange en daardoor duidelijke eigen omschrijving. de rest was fout gekopieerd van vintagesynth of zo. kan gebeuren.
zou ik denken.

Ja ik vind het wel een beetje dom om te doen of het niet duidelijk is dat de repeater niet werkt.
Staat in de tweede regel van de advertentie!
Zoals Leo aangeefd is er gewoon met info copieren wat fout gegaan.
Wou je nou echt beweren dat je voor 200 euro een miskoop heb aan deze Korg?
Ik heb mijn geld al opzij gezet voor iets anders want ik had hem voor dit bedracht echt willen hebben!

Mono, rustig maar! Ik vond het er onduidelijk staan, maar goed, gelukkig was het jou wel opgevallen. :)

199 is zeker niet gek, nee. Maar toch ook niet megacheap voor een 'gewone' 700, IMHO.
Moet er toch weer een paar tientjes reparatie tegenaan, enzo...

Ikzelf zou liever een èchte 700s hebben, zeker als die niet veel duurder lijkt te worden: http://clk.tradedoubler.com/click?p....nl%2Fsynthesizers%2F124160501-korg-700s.html

Dan heb je wel voor 200 euro en een paar tientjes extra een Korg 700 die er wel erg goed uit ziet imho.
Die 700s schat ik wel wat hoger in waarde dan wat hij nu op marktplaats staat.
En inderdaad een dual vco is natuurlijk wel leuker maar een gewone 700 is voor die prijs op ebay al erg leuk vind ik zelf.

De 700s heeft niet echt een complete 2e vco erbij, daarvoor moet je bij de 770 zijn. Het is gewoon een zaag die je in octaven kan stemmen voor de ringmodulator. En hij is altijd perfect gestemd met de hoofd vco.

Ik vind 200 euro voor een 700 een mooie prijs hoor.
Die dingen klinken zoo mooi, kan maar heel weing aan tippen.

De 700s op mp is al 250.

Ik heb nog wat info gevonden over het 35 ic:
The Korg-35 IC was used in the first series of Korg MS-20 and in the MS-10. Later MS-20's used an OTA-based filter, that sound different.
The Korg-35 is a very simple design, built with only three transistors and one op-amp as active components. This is not the design to use if you want low distortion and low control voltage bleedthrough. But the filter has a rather unique sound, which makes it a worthwile complement to other filter designs.

Het Korg35 ic is, denk ik, een verbeterde/nieuwere versie van het TS201012 ic.

Back