MPC 2500 gebruikerservaringen

64hz

Rookt lekker door.
Ik ben aan het overwegen een mpc 2500 te gaan kopen, ik zal deze gebruiken als sampler en sequenser (goh :P ) en vraag me af wat de algemene ervaringen zijn.

Shoot :)

Super apparaat, rete strak en heel snel mee te werken. Even een drumkit samenstellen is een eitje. Sample laden, pad kiezen waar ie onder moet komen en klaar.
Ook uitwisselen van samples vanaf de computer is erg handig, wav files op de CF card en je kunt weer aan het werk.

Ik heb 'm trouwens te koop, heb geld nodig voor een nieuwe Mac, m'n G5 trekt Logic niet zo super meer...

Patrick.

En hoe is het om daadwerkelijk te samplen? Werkt dat makkelijk, on the fly om zo te zeggen.

Ik denk net als menig ander phrase samplert.
Sample mode > auto sampling kiezen > trigger level ingeven en gaan met de spreekwoordelijke ...

Origineel geplaatst door pt.
Super apparaat, rete strak en heel snel mee te werken. Even een drumkit samenstellen is een eitje. Sample laden, pad kiezen waar ie onder moet komen en klaar.
Ook uitwisselen van samples vanaf de computer is erg handig, wav files op de CF card en je kunt weer aan het werk.

Ik heb 'm trouwens te koop, heb geld nodig voor een nieuwe Mac, m'n G5 trekt Logic niet zo super meer...

Patrick.

:D is dit een verkoop praatje :D

Tja, ik denk zelf dat ik eerder voor een Mpc2000xl zou gaan.
Wel eentje met alle mogelijke opties graag, dus fx-kaart etc

Ik zou de mpc hoofdzakelijk voor sequencing gebruiken duur geef liever niet te veel geld uit aan sample mogelijkheden. En daarnaast heeft de Mpc2000 zich al bewezen als je het aan mij vraagt en de 2500.. tja laat ik eerst maar eens 10 jaar wachten en kijken of ze niet uit elkaar vallen daarna. De nieuwe meuk is niet meer zo sterk :erm:

Ik snap je antwoord hoor RSB maar toch vind ik zelf de mpc2000 erg veroudert is, vooral qua mogelijkheden betreffende kopeling met p.c. ik zie mezelf niet heel de tijd kutten met scsi enzovoort als ik eerlijk mag zijn ;)

De koppeling naar de pc is met de nieuwe MPC's toch niets meer dan een veredelde cardreader functionaliteit?

Ik heb het zelf ook een tijdje geprobeerd een MPC. De strakheid en sound stonden me erg aan, echter de werkwijze vond ik alles behalve inspirerend.

Het hele pad idee is wel geniaal en 16 levels vind ik ook erg goed bedacht. Als je van tevoren drumkits maakt en daar constant mee blijft werken: prima apparaat. Als je elke keer nieuwe drumsamples wilt combineren vind ik het allemaal wat omslachtig.

Maar er is zondermeer prima muziek mee te maken....

Origineel geplaatst door Acidfever
De koppeling naar de pc is met de nieuwe MPC's toch niets meer dan een veredelde cardreader functionaliteit?

Ik heb het zelf ook een tijdje geprobeerd een MPC. De strakheid en sound stonden me erg aan, echter de werkwijze vond ik alles behalve inspirerend.

Het hele pad idee is wel geniaal en 16 levels vind ik ook erg goed bedacht. Als je van tevoren drumkits maakt en daar constant mee blijft werken: prima apparaat. Als je elke keer nieuwe drumsamples wilt combineren vind ik het allemaal wat omslachtig.

Maar er is zondermeer prima muziek mee te maken....

Toch benieuwd hoe jij hem inschat vergeleken met de RS7000, die jij ook hebt gehad. Heb je daar een bepaalde mening over, acid?

Origineel geplaatst door Arv
Toch benieuwd hoe jij hem inschat vergeleken met de RS7000, die jij ook hebt gehad. Heb je daar een bepaalde mening over, acid?

Anders! Vind de RS veel meer een performancebak met een berg realtime controle. De RS heb ik ook niet meer overigens.

Kwa klank wint de MPC het overigens toch wel....al zijn de filters en FX in de RS weer aanzienlijk beter. Yamaha had daar echt wel een winner kunnen maken maar door een paar features niet goed te implementeren komt de RS tekort (realtime record starten zonder de sequencer te stoppen bijvoorbeeld).

Als realtime padknaller wint de MPC het wel, maar als serieuze sequencer vind ik de RS weer een stuk beter. Heel lastig, gewoon echt 2 behoorlijk verschillende machines die ik eerlijk gezegd beiden niet heel hard mis omdat er wel altenatieven in software zijn vind ik. Maar toch blijft het fijn om gewoon een dedicated machine voor je neus te hebben.....het blijft afwegen van voor en nadelen.

Ook al in Nederland?.. tja en gasten als ik moeten nu 150 euro extra dokken voor goeie pads..

koop geen akai shit,, boycot! mv 8800 :P

Ik stel me de vraag waarom er plots zoveel 2dehands 2500 te koop zijn.
Erger nog sommigen die eerder een 2000xl willen.

Is het omdat er een mpc 3500 aankomt ,of is het dat je met NI Battery en pad controler idem kan,of is die zo slecht dat mensen een 2000xl eerder willen?

Ik heb een 3000,2000,en 2000xl gehad en als je er alles wil uitpersen om er serieus mee te producen zijn ze allen gelimiteerdt,de 2000 is zelfs onbruikbaar omdat die te weinig os/sequence ram heeft(als je aant limiet zit(wat niet gezien kan worden)vallen er noten en tracks weg of begint die kompleet te buggen,zelfs saven van je werk haalt niets meer uit ,bij de 2000xl hebben ze dat opgelost met meer ram toe te voegen en kon je er ook heel makelijk een HD inzetten als bonus,behalve dan het display en dat die intern van een rom boot istie idem als de 2000.

de 2500 heeft enkel de fader en knop erbij,cd,card en usb meer ram en thats it?
(o ja hij is zwart eindelijk...)

als iemand zen mpc2500 full verkoop aan 850e,die mag me PM'en.

Misschien omdat met JJ os de mpc 1000 en mpc2500 zowat identiek zijn. De 1000 heeft nu ook goede pads.. dus ehm.. ik denk dat het hem voornamelijk dan zit in de 10 outputs van de 2500 en het kantelbaar schermpje..

ik heb lang de 2000xl gehad en nu de 2500

de 2500 schopt kont :D

direct record is ook de bom, realtime pitch ed is ook de bom etc etc
je vraagt m iets en hij zegt 'ok man, geen probleem' hehe
ik vind de sequencer voor drums ongeevenaard in combi met de pads. hij klinkt veel cleaner dan de 2000xl dat wel. als je die lofi midden in je bek sound wil moet je de 2000 nemen denk ik. grid edit is ook fijn te noemen voor wat kleine aanpassinkjes en fills. alles gaat met zoveel gemak
de filters zijn een stuk beter geworden
zeker als je de 2 (per voice) linkt, dan wordt ie wat dikker. een slider en een draaiknop voor volume en pan in je mixer is ook erg fijn.. alles fijn fijn fijn!
standaard veel outs is fijn standaard veel midi out is fijn
16 levels is fijn, de noterepeat blijft fijn

is gewoon een superding

Back