• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Diversen, wegens inkrimping

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Meinte37

headbangend lid
De afgelopen jaren heb ik het 1 en ander aan spullen verzameld, maar door tijdgebrek kom ik er bij het meeste daarvan niet aan toe om het de aandacht te geven die het verdient =( Daarom dus een drastische inkrimping en ik begin met de volgende zaken.

Digitech StudioQuad v2
FX-bak met 4 engine "slices" die in allerlei configuraties parallel of serieel geschakeld kunnen worden om van max. 4 inputs max. 4 outputs te maken. Algoritmen: reverbs, choruses, flangers, phasers, rotary/tremolo/auto pan, detuners, pitch shifters, delays, equalizers, noise gate/compressor en combi's. Goede sound en erg flexibel, dus erg geschikt voor de studio.

Deze heeft een half jaar in m'n gitaarack gezeten om als compressor en pitch shifter te dienen en voldeed goed, maar ik ben nu het rack aan het inkrimpen en daarmee is deze FX-back overbodig geworden.

Verkeert technisch in goede staat: knoppen werken goed en de display is prima leesbaar. Optisch is de staat ook goed, op diverse krassen op de bovenkant na (zie 2e foto), maar het lijkt me dat daar toch een stuk rack voor komt te zitten. Komt met adapter en manual. Richtprijs: 125E.

Behringer B-1
Large-diaphram condensator-microfoon. Leuke instapmic. Is redelijk veel gebruikt, o.a. als drumoverhead (dat kan-ie dus prima aan). Verkeert in goede staat. Komt in het originele koffertje, met spin, plopkap (zo'n eentje waar Bert Visscher gek op is ;)) en Engelse manual. Mag weg omdat ik er nog 1 houd. Richtprijs: 75E.

Behringer MIC100
Buizenpreamp met +48V fantoomvoeding, 20dB pad, phase reverse en limiter. Doet het bijv. erg goed in combinatie met de B-1 ;) Volgens de SoS een "small preamp with a deceptively classy sound" (link). Enige reden dat ik deze weg doe, is dat 1 wel genoeg is voor mij. Verkeert in goede staat en komt in de originele doos, met adapter (uiteraard) en diverse manuals (Engels, Duits, Frans). Richtprijs: 25E.

Voor alles geldt: kan bekeken, getest en opgehaald worden in Leiden en kan evt. in Leiden of Utrecht en omstreken bezorgd worden (mail voor de mogelijkheden). Het meeste (tenzij anders aangegeven) kan ook verstuurd worden: verzendkosten bedragen 6,20E (per pakket: combi-koop is dus voordelig ;)). Reageren graag per mail en dus niet per pb -gewoon, omdat ik pb'n onhandig vind }:|

Om het overzichtelijk te houden:
Digitech StudioQuad v2: 125E
Behringer B-1: 75E
Behringer MIC100: 25E
Let op: de komende tijd komt hier gaandeweg nog het 1 en ander bij.

Foto Digitech StudioQuad v2:

Attachments

• 1-frontview--600pxw.jpg
    1-frontview--600pxw.jpg
    110,6 KB · Bekeken: 151
En foto 2 van de Digitech StudioQuad v2. Let wel: de foto suggereert dat-ie zo krom als een hoepel is, maar dat is-ie echt niet.

Attachments

• 2-topview--600pxw.jpg
    2-topview--600pxw.jpg
    284,7 KB · Bekeken: 110
Verder nog wat kabels.

Banbridge 10m 2x2 male RCA
Nooit gebruikt en in originele ongeopende verpakking. Destijds (ca. 3 jaar geleden) gekocht voor 12E; mag nu weg voor 5E. Handig om je draaitafel remote aan te sluiten, toch? ;) Opsturen kan, maar dat zal als Pakketpost moeten en dus misschien niet de moeite waard, tenzij in combinatie met een of meer andere zaken die ik verkoop.

TOSlink -> mini-TOSink optische kabel
(overgenomen van niemand minder dan Leo) Reden verkoop: niet bruikbaar in mijn setup. Mag weg voor 5E incl. versturen middels bubbeltjesenveloppe, of voor 3E in combinatie met een of meer andere artikelen in deze thread.

Foto Banbridge 10m 2x2 male RCA:

Attachments

• 2x2 phono-10m.jpg
    2x2 phono-10m.jpg
    370,7 KB · Bekeken: 110
Foto TOSlink -> mini-TOSlink:

Attachments

• minitoslink-wood--600pxw.jpg
    minitoslink-wood--600pxw.jpg
    276,1 KB · Bekeken: 116
Update:

Behringer MIC100: gereserveerd
Digitech StudioQuad v2: 125E
Banbridge 10m 2x2 male RCA: 5E
TOSlink -> mini-TOSlink: 5E incl. verzenden, 3E zonder

Update:

Behringer MIC100: verkocht
Digitech StudioQuad v2: gereserveerd

Update:

Digitech StudioQuad v2: verkocht
Behringer B-1: 65E (prijsverlaging)

*kick*

Behringer B-1: 65E

Plaatje Behringer:

Attachments

• 1-kofferopen--600pxh.jpg
    1-kofferopen--600pxh.jpg
    369,9 KB · Bekeken: 125
*kick*

Behringer B-1: 60E (prijsverlaging!)

Update:

Behringer B-1: gereserveerd voor SF-lid

En voor de duidelijkheid: niet pb'n, maar mailen (klik op naam links van de post, optie "Stuur e-mail naar Meinte37")...

Update:

Behringer B-1: verkocht

Update:

En komt bij: Photon gitaar --> MIDI converter.

Deze set stelt je in staat om je gitaarspel te vertalen naar MIDI om daarmee synthesizers of sequencers (in real-time!) mee aan te sturen. Anders dan bij vergelijkbare systemen (bijv. de GK-serie van Roland) zit er voor elke snaar een infraroodsensor in het bijbehorende element i.p.v. een kleine magnetische pick-up. Dit heeft als voordeel dat je minder last hebt van latency en helemaal geen van de "pull" van magnetische elementen.

Om de latency nog verder te beperken, kun je je gitaar bespannen met zes keer een B- snaar (dikte/gauge: liefst 0.013"), waardoor ook je lage noten bliksemsnel getrackt (d.w.z.: herkend) worden. Deze speelmodus kies je door de "Standard Guitar" cartridge in de rack unit te verwisselen met de "Hyperspeed Guitar" cartridge. John McLaughlin heeft juist dit (type) apparaat en deze modus gebruikt om z'n bliksemsnelle solo's naar MIDI om te zetten!

Deze set bestaat uit een aantal onderdelen.

Photon "rack" unit (plaatjes 1 en 2)

Dit is het "hoofd" van de set dat de eigenlijke conversie doet en waar de MIDI-connectoren op zitten. Er zit een mod in (zie plaatje 2), in de vorm van
een aantal AA-batterijen die het geheugen van de instellingen voeden als het apparaat uitstaat. Op die manier blijven je instellingen langer bewaard en kun je standaardbatterijen gebruiken i.p.v. zo'n rare lithium-knoopcel.

Op de rack unit kun je ook vele opties instellen, zoals de gevoeligheid van het element (per snaar!), de arpeggiator, transpose/harmonize, etc. etc. De voorkant bevat ook de sleuf voor de cartridge waarmee de speelmodus kiest.

Connecties (aan de achterzijde): Midi In, Midi Out, jackingangen voor Magnetic Pickup (het Photon-element heeft een male jackkabel die op de gebruikelijke jackuitgang van de gitaar kunt inpluggen: dit signaal komt vervolgens op deze uitgang terecht, zodat dat je dat ook nog gebruiken zonder dat er twee kabels aan je gitaar hangen; dit is eigenlijk alleen maar zinnig als je niet de Hyperspeed modus gebruikt!) en Photon Pickup (het gecombineerde signaal van zes infraroodsensoren: klinkt een beetje als een gitaarsynth ;)) en male Euro- stekker.

De unit is niet een echte rack unit in de zin dat er geen 19" oren aan zitten en dat-ie net iets meer dan 2HE hoog is i.c.m. een 19" lade. Indien gewenst, heb ik een 19" 2HE lade (met een riante diepte van ca. 37cm) voor je. Deze heb ik zelf ook gebruikt voor het ophangen van de unit in een 19" rack door een paar stroken klitteband op beide te bevestigen. Dit blijkt prima te werken in een (niet al te schuin) rack. (Meerprijs: 10E).

De technische staat is aardig, op de volgende zaken na:
  • De aan/uit-knop wil wel 'ns blijven hangen bij het uitzetten. Doet aan de bruikbaarheid van het apparaat overigens niets af.
  • Een of 2 LEDjes van het display zijn permanent uit. Wederom: doet aan de bruikbaarheid van het apparaat niets af.
  • De B-snaar trackt niet! Dit beperkt de bruikbaarheid uiteraard wel degelijk. Het is voor mij een raadsel hoe dit kan: alles wijst erop dat het signaal van die snaar wel degelijk in de rack unit komt (param. 53, Signal Level Meter slaat normaal uit en de snaar is ook prima hoorbaar op de Photon Pickup-uitgang), maar daar houdt het ten ene male op. Dit euvel is in de loop van ca. 1.5 jaar ontstaan en steeds erger geworden. Misschien dat een handige electronicajongen/-meisje er wat aan kan doen?

De optische staat is redelijk: er mist een aantal schroefjes. Die heb ik proberen op te sporen, maar het (b)lijkt te gaan om een bizarre maat. De handige doe-het-zelvert(tm) kan de gaten vast zelf tappen.

Photon foot controller (plaatjes 3 en 4)

De foot controller dient om allerlei extra MIDI-opties in de rack unit aan en uit te schakelen, zoals hold, een arpeggiator, tranpose/harmonize functie, patch map (kies een patch door een bepaalde noot aan te slaan), tuner en of pitch bend wel/niet herkend wordt. De foot controller is ook erg handig om de kabel vanaf de gitaar effectief te verlengen.

De technische staat is goed en de optische staat is goed, op een aantal krassen en putjes in de laklaag na -die verder wel mooi zwart is.

Vantage Avenger AV325 electrische gitaar (plaatjes 7 en 8)

Deze gitaar is voorzien van een afgesteld Photon-element en zes gloedjenieuwe B-snaren (dikte/gauge: 0.011") voor de Hyperspeed Mode. De gitaar zelf is een redelijk instrument, hoewel in deze modus niet echt als gitaar bruikbaar. De optische staat is niet goed te noemen, maar dat doet aan de functionaliteit niets af. Een element (humbucker) mist en het gat heb ik met Gaffa-tape afgeplakt, het andere element doet het wel gewoon.

3 kabels (plaatje 5): 2 kabels (3m) om gitaar, rack unit en foot controller met elkaar te verbinden. De zijn nogal zeldzame kabels, naar verluidt! Verder krijg je er een stroomkabel bij (niet afgebeeld).

Engelstalige manual (plaatje 6) -weet niet of deze origineel of een fotokopie is.

extra element (plaatje 6), in principe geschikt voor elke gitaar.

de twee cartridges: Standard (plaatje 6) en Hyperspeed Guitar (plaatje 1, in de rack unit).

Reden voor verkoop: wegens tijdsgebrek doe ik er veel te weinig mee om het bezitten ervan te rechtvaardigen + het feit dat de B-snaar niet trackt. Verder
blijkt dat ik effectiever muziek schrijf door rechtstreeks nootjes in de sequencereditor in te klikken dan om het op gitaar in te spelen en heb ik nog niet echt kunnen wennen aan het spelen met zes dezelfde snaren voor de Hyperspeed Mode. Ik heb deze set ca. 2 jaar geleden van mede-SF'er RedNoiz overgenomen en heeft sindsdien altijd in een rookvrije studio gestaan. Vanwege de ouderdom (begin/midden jaren '80) zou ik er zelf sowieso niet mee gaan optreden (is ook niet gebeurd, bij mijn weten), maar alleen in de studio gebruiken.

Prijs: 175E voor de hele set, met het oog op het euvel met de B-snaar. De set wordt in principe alleen als geheel, dus inclusief gitaar, verkocht: bedenk dat het handig is om een aparte gitaar voor de Hyperspeed mode te hebben, zelfs al heb je een eigen gitaar die je wilt MIDIficeren. Bovendien is het afstellen van het Photon- element niet heel simpel. I.i.g. kun je met deze set alle kanten op, omdat er twee elementen bij zitten. Voor 10E extra krijg je er de bijpassende 19" 2HE lade (diepte: ca. 37cm).

I.v.m. grootte (vooral de gitaar) en het feit dat alle onderdelen van de set al wat ouder zijn, wordt de set niet verstuurd. Je kunt 'em komen ophalen (en proberen) in Leiden, of ik kan 'em in de omgeving van Leiden of Utrecht langs komen brengen: mail (klik op mijn naam links en gebruik de optie "Stuur e-mail naar Meinte37") voor een afspraak of vragen.

Plaatje 1:

Attachments

• 01 - rackUnit-frontView.jpg
    01 - rackUnit-frontView.jpg
    23,9 KB · Bekeken: 122
Plaatje 2:

Attachments

• 02 - rackUnit-batteryCloseup.jpg
    02 - rackUnit-batteryCloseup.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 115
  • 03 - footController-topView1.jpg
    03 - footController-topView1.jpg
    30,2 KB · Bekeken: 115
  • 04 - footController-backView.jpg
    04 - footController-backView.jpg
    21,5 KB · Bekeken: 190
  • 05 - cables2.jpg
    05 - cables2.jpg
    46,6 KB · Bekeken: 112
  • 06 - manual-cartridge-element3.jpg
    06 - manual-cartridge-element3.jpg
    38,3 KB · Bekeken: 120
Dat waren dus plaatjes 2 t/m 6.

En dan nu plaatje 7 en 8:

Attachments

• 07-VantageGuitar.jpg
    07-VantageGuitar.jpg
    21,7 KB · Bekeken: 110
  • 08-VantageGuitar.jpg
    08-VantageGuitar.jpg
    38,5 KB · Bekeken: 108
Komt ook nog bij: Boss RAD-50 19" 1HE rack adapter, om je VF-1 en dat soort half-rack size spullen toch in je rack kwijt te kunnen. Let op: er zitten twee "verhoogde" schroefgaten in de bodemplaat: zie de foto. Dit is specifiek (bij mijn weten) voor Boss/Roland-spullen en betekent dat je spul van andere toko's er niet altijd op kwijt kunt -wat voor mij de hoofdreden is om 'em weg te doen.

Prijs: 20E (lijkt me heel redelijk gezien courante nieuwprijzen). Kan verstuurd worden voor 6,20E extra (TNT Pakketpost), opgehaald in Leiden of evt. gebracht in Leiden of Utrecht-Stad en omstreken: mail voor de mogelijkheden.

Attachments

• Boss RAD-50.jpg
    Boss RAD-50.jpg
    23,8 KB · Bekeken: 117
En tenslotte (als laatste voor vandaag) komt er ook nog bij: Behringer Ultra-Q Pro PEQ2200.

Dit is een 19" 1HE mono-equalizer met vijf parametrische banden (freq., Q en gain), low- en hi- cut (alleen kantelfreq. is in te stellen) en input gain. Metering gebeurt middels een rij LEDjes, waarvan de linker twee wat beschadigd zijn maar nog wel werken. De unit heeft true bypass.

Leuke "problem solver" met als voornaamste nadeel dat hij mono is. 20E lijkt me een mooie prijs, voor minder houd ik 'em liever zelf. Opsturen kan, voor de gebruikelijke 6,20E aan verzendkosten. Komt met stroomkabel (desgewenst), maar zonder handleiding, originele doos, etc.

Voor het overzicht:
(kabels:)
(anders:)
Photon gitaar --> MIDI converter set (rack, foot controller, gitaar en accessoires): 175, wordt niet verzonden!
Boss RAD-50 rack adapter: 20E
Behringer PEQ2200 equalizer: 20E

Tenzij anders vermeld, kan het spul opgestuurd worden, voor 6,20E per pakket (dus goedkoper bij combi-koop) extra. Ophalen kan ik Leiden, langsbrengen kan evt. in Leiden of Utrecht-Stad e.o.: mail voor de mogelijkheden.

Reacties graag per e-mail: klik op m'n username (links) en kies "Stuur Meinte37 een e-mail".

Attachments

• 1-PEQ2200-frontView.jpg
    1-PEQ2200-frontView.jpg
    20,9 KB · Bekeken: 133
  • 1-PEQ2200-topView.jpg
    1-PEQ2200-topView.jpg
    30 KB · Bekeken: 104
Oja, toch nog een plaatje van de 37cm diepe 2HE 19" racklade (die van 10E extra bij de Photon):

Attachments

• schuin.jpg
    schuin.jpg
    25,2 KB · Bekeken: 111
Update/schop:

(kabels)
(anders)
Photon gitaar --> MIDI converter set (rack, foot controller, gitaar en accessoires): prijsverlaging naar 150E (wordt nog steeds niet verzonden)
Boss RAD-50 rack adapter: gereserveerd
Behringer PEQ2200 equalizer: 20E

Update:

Banbridge kabel 10m 2x2 male RCA: 5E
TOSlink -> mini-TOSlink - kabel: 5E incl. verzenden, 3E zonder
Photon gitaar --> MIDI converter set (rack, foot controller, gitaar en accessoires): gereserveerd
Boss RAD-50 rack adapter: verkocht
Behringer PEQ2200 equalizer: gereserveerd

Komt bij:

Roland W-30 synthesizer/sampler, met SCSI

Verkeert in uitstekende staat: alle toetsen, draai- en drukknoppen en de aftertouch doen het perfect. Het display is misschien net wat minder helder dan af-fabriek, maar is nog steeds prima leesbaar (zie foto's). De optische staat is, op een hele kleine beschadiging net onder de functioknoppen na, perfect.

De floppy drive doet het ook nog goed, mits je fatsoenlijke 3.5" DD-floppies gebruikt. Je krijgt er een stuk of 13 bij: een aantal echte DD's, sommige zelfs van Roland zelf, en een aantal nieuwere HD's die op de goede manier "afgeplakt" zijn, zodat ze toch als DD gezien worden. Je krijgt er ook nog twee officiële S-550 system disks (met sounds) bij, waarvan één helaas defect.

Helemaal handig is dat deze W-30 voorzien is van de KW-30 SCSI-uitbreiding (d.w.z.: met de chip die bij de kit hoort; de officiële kit is al jaren niet meer leverbaar). Verder krijg je er een Iomega 100MB ZIP-drive met 2 ZIP-disks bij, twee harde SCSI-schijven van elk 1GB en een externe SCSI-behuizing met plaats voor 1 HD. Ik ben nog even bezig met de SCSI-zaken, want momenteel heb ik het nog niet helemaal zo aan de praat dat zowel de ZIP-disk als de HD tegelijkertijd werken en dat booten van de HD lukt ook nog niet, maar voor de rest is de set los al wel functioneel. Ook moet ik nog even brackets en een frontje in de SCSI-behuizing hangen. Ik ben ervan overtuigd dat ik dat komende week allemaal nog wel werkend krijg, zodat je dus een permanente, een verwisselbare en een reserve-80MB tot je beschikking hebt vanaf de W-30.

Tenslotte, je krijgt er een Nederlandse handleiding, een stroomkabel en een CD-ROM'tje met utilities (o.a. SDisk) en een boel schijfimages (die je met SDisk op floppie kunt zetten) bij. De stroomstekker is aangepast, dus het is niet meer die typische 2-polige Roland-stekker, maar een gewone Euro-stekker. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je de stroomkabel kwijtraakt. Bovendien is de W-30 nu ook beter geaard.

Dit exemplaar is vorig jaar vakkundig samengesteld uit twee andere exemplaren door Mike Philco, die ook de stroomstekker vervangen heeft en de SCSI-chip geïnstalleerd heeft.

Richtprijs: 250 euro. Wordt wegens grootte niet verstuurd. Kan geprobeerd en opgehaald worden in Leiden.

Attachments

• frontalView--800pxw.jpg
    frontalView--800pxw.jpg
    17,3 KB · Bekeken: 116
  • quasiFrontalView--800pxw.jpg
    quasiFrontalView--800pxw.jpg
    23,3 KB · Bekeken: 127
  • display-SCSIos--800pxw.jpg
    display-SCSIos--800pxw.jpg
    30,1 KB · Bekeken: 107
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.